کنترل قند خون با یک قرص!

اختراعی اثربخش و جدید در زمینه قرص انسولین

هم اکنون در بخش زیادی از کشورها دیابت ، عامل اساسی کوری، اختلال عملکرد و نارسایی کلیه و قطع پاها محسوب میشود. علاوه برآن بیماری‌های تهدیدکننده زندگی مانند بیماریهای قلبی سرخرگی، زیان‌های عصبی و شاید بیماری آلزهایمر نیز در ارتباط با این مریضی است. نگرانی‌های زیادی که درباره دیابت قندی وجود دارد، شرایطی است که بدن یا قادر به تولید انسولین نیست ( دیابت نوع۱) یا سلولهای بدن نمی‌دانند که چگونه از انسولین ساخته شده برای اعتدال قند موجود در خون بهره ببرند ( دیابت تایپ دو )، که افزایش میدهند. عوامل پرخطر قابل پیش گیری است.

قرص انسولین اختراع شد

کنترل قند موجود در خون اینبار با قرص انسولین

روش‌های زیادی برای مهار و کنترل قند خون وجود دارد ولی وقتیکه شخص مبتلا شده به دیابت میشود درمانی برای آن وجود ندارد.

برای نخستین بار در دنیا قرص‌های انسولین توسط محققان اختراع شده است که میتواند دیابت را علاج کند و افراد دچار مرض قند را به مداوا کامل بیماریشان امیدوار کند.

محققان، قرص‌های انسولین را برای نخستین بار برای نجات جان کودکانی که دچار بیماری قند نوع اول هستند اختراع کردند به گزارش ما به نقل از راشاتودی محققان توانستند قرص حاوی انسولین را برای بالابردن پایداری بدن دربرابر بیماری قند (دیابت) ابداع کنند.

این قرص علاوه بر اطفال گرفتار به دیابت به منظور جلوگیری از دچار شدن کودکانی که احتمال مبتلا شدن آن‌ها به دیابت محتمل است نیز استفاده می‌شود.

در خبر به موسسه یا کشوری که قرص دیابت جدید در آن اختراع شده اشاره نشده است ولی قبل از این پس از انتشار مقاله‌ای در هند مبنی بر امکان تولید کپسول‌های انسولین، محققان آمریکایی آغاز بانجام آزمایش هایی در این مورد کردند.

اختراع قرص انسولین برای درمان دیابت

قرص انسولین مبنایی به منظور تولید واکسن دیابت

متخصصان انتظار دارند که این قرصها نخستین مرحله اثربخش و نقطه عطفی برای علاج مرض پرخطر دیابت با داروی خوردنی باشد و قادر باشد مبنای تولید واکسن دیابت در آتیه باشد.

محققان برای سنجش میزان تاثیر قرص‌های جدید روی کودکان ۲ تا هفت سال، این اطفال را به ۲ دسته شاهد و هدف تقسیم کردند.

به عده‌ای از اطفال مبتلا (گروه شاهد) قرص‌های بی اثر تهی از انسولین دادند و دیگر کودکان نیز داروی حقیقی را اخذ کردند.

از مجموع ۱۰ طفلی که داروی حقیقی قرص انسولین را استفاده کردند هر ده نفر تغییر مثبت قابل ملاحظه‌ای را در پایداری بدن نشان دادند این در حلی است که از ده کودک دیگر در دسته شاهد تنها دو فرد تغییرات خوبی را پس از مرحله مداوا در ساختار پایداری جسم خود نشان دادند.

متخصصان معتقدند که بررسی‌های جدید با مبنا قرار دادن قرص ضد دیابت اختراع شده می‌تواند به تولید واکسن دیابت نیز منتج شود.

گرفتاران به مرض قند نوع اول ناچارند طی روز چند نوبت از آمپول انسولین بهره ببرند انسولین یکی از هورمون هایی است که اثرات گوناگونی در سوخت و ساز و دیگر اعمال بدن می‌گذارد.

این هورمون با تاثیرگذاری بر سلول‌های کبد سبب میشود این سلول‌ها با گرفتن قند از خون و ذخیرهٔ آن به صورت گلیکوژن، قند موجود در خون را کمتر کنند و با گردهمایی گلیکوژن در سلول‌های ماهیچه‌ای – بعنوان یک مأخذ سوخت- انرژی را بالا ببرد.

هم چنین با اثر به ساختارهای چربی، بکارگیری چربی به عنوان مأخذ سوخت را متوقف میکند.

در صورت نبود یا کمبود انسولین در خون، بدن از چربی به عنوان مأخذ سوخت استفاده میکند.

انسولین به عنوان مرکز کنترل سوخت و ساز بدن عمل میکنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + بیست =