مضرات استفاده از گوشی همراه برای بدن

بلایی که ارسال پیامک بر سر شما می‌آورد.

صحیح هست که ظهور گوشی همراه جزو اقتضائات جهان مدرن است و درست که تلفن هوشمند فاصله‌ها را اندک و معنای مرزهای جغرافیایی را از بین برده است، ولی در مجاور آن دشواری هایی را نیز تحمیل کرده است. برده‌ی دستگاه‌های پیشرفته و الکترونیکی شدن میتواند باعث بسط رفتارهای ضداجتماعی و افزایش ریسک مبتلا شدن به برخی مشکلات و مریضی‌ها میشود در این نوشتار درباره پنج خطری که ارسال پیامک بر جسم و بدن می‌گذاردصحبت خواهیم کرد.

آثار باورنکردنی ارسال پیامک روی بدن

ریسک مبتلا شدن به پنج وضعیت پزشکی در اثر ارسال بیشتر از اندازه پیامک اثبات شده است:

کمبود خواب: در سال ۲۰۰۸ موسسه کارولینسکای سوئدی اعلام کرده که بکارگیری گوشی همراه هنگام خواب با خواب پسندیده شبانه تداخل جدی ایجاد میکند. تابش نور آبی گوشی‌های هوشمند نیز سبب ارسال پیام هوشیار باش به مغز میشود و بیخوابی را بدنبال می‌آورد. علاوه بر این‌ها اضطراب و نگرانی و فشاری که با ارسال و اخذ پیام‌ها به فرد وارد میشود ایجاد بی قراری خواهد کرد. همه این بیخوابی ‌ها نیز در نهایت چاقی، افسردگی و بیماریهای قلبی را بدنبال می‌آورد. پسندیده‌تر است بکارگیری گوشی همراه در اتاق خواب را ممنوع کنید و یا لااقل یک ساعت پیش از خواب بکارگیری گوشی همراه را رها کنید.

ملال و خستگی چشم ‌ها: مصرف طولانی مدت از تلفن‌های همراه مشکلات چشم ی مانند تار دیدن، ملال و خستگی چشم ، سردرد و خشک شدن چشم ‌ها را باعث میشود بازه ناپسند تلفن با چشم‌ها و نور بسیار پایین یا خیلی زیاد صفحه گوشی‌ها از علت‌های اینگونه مشکلات هستند. به کمترین حد رساندن بکارگیری گوشی‌های همراه برای ارسال پیامک ، بهترین راه به منظور حفاظت از چشم‌ها است.

در غیر از این حالت کنترل روشنایی صفحه گوشی همراه و ممانعت از تابش خیره کننده آن، بعلاوه حفظ بازه گوشی با صورت و چشم‌ها توصیه میشود.

رابطه ارسال پیامک و ملال و خستگی چشم‌ها

دردهای شدید گردن: قطعا متوجه شده اید که هنگام ارسال پیامک سر شما رو به شیب جلو، خم میشود.

این شرایط سبب تحمل بیشتر از اندازه وزن توسط گردن و بالای شانه‌ها خواهد شد.

بر اساس تحقیقات، ستون مهره‌ها هنگام ارسال پیامک چیزی حدود ۶۰ پوند بیشتر وزن تحمل میکند و این در شرایطی است که وزن سر بسیار اندک‌تر از این رقم است و ستون مهره‌ها هم بهیچوجه برای چنین وزنی طراحی نشده است. ایجاد اضطراب و نگرانی مازاد و اضافه روی گردن و ستون مهره‌ها مسائل جدی سلامت مانند درد گردن، درد شانه، درد پشت، سردرد ، فشار بر روی اعصاب و بنابراین احساس گز گز را بهمراه دارد.

هنگام نوشتن پیامک و یااستفاده‌ی زیاد از گوشی‌های همراه شانه هایتان را به عقب بکشید، به جای خم کردن سر گوشی را به چشم هایتان نزدیک کنید، دست هایتان را بر روی دسته صندلی بگذارید و چانه تان را بالا نگه دارید تا از پیدایش درد جلوگیری نمایید.

خطرات رانندگی: ارسال پیام‌های کوتاه در هنگام رانندگی قطعا یک عمل تهدید کننده زندگیست.

رانندگانی که درحال ارسال پیامک هنگام رانندگی هستند، ۲۳ برابر افزون‌تر از سایرین در مواجه با تصادفات رانندگی هستند. و البته این اعداد و آمار ترسناک به همین جا ختم نمی‌شود.

چون بر اساس تحقیقات، بیشتر از یک چهارم تصادفات متعاقب از بکارگیری تلفن‌های همگام است.

از رانندگان خواسته میشود که گوشی همراه خود را دور از دسترس وارد میکند تا هنگام رانندگی وسوسه نشوند.

هم چنین در موقعیت‌ها لازم اول اتومبیل را در یک مکان مناسب متوقف کنند و آنگاه به کارکردن با موبایل بپردازند.

ارسال پیامک

رابطه ارسال پیامک و دردهای شدید گردن

مبتلا شدن به زیان فشار تکراری: کسانی که زیادترین میزان ارسال متون توسط گوشی همراه را دارند، در معرض ریسک مبتلا شدن به زیان فشار تکراری از قسمت شست، مچ، آرنج و گردن هستند.

گاهی رگ به رگ شدن عضلات علی الخصوص در کودکان نیز بیان شده است.

به منظور پرهیز از این دردها همان تمرین‌های پیشگیری از گردن درد به مازاد و اضافه نگریستن گاه به گاه به جایی جز صفحه موبایل، حرکت دادن دست‌ها و مچ دست و کاهش زمان بکارگیری موبایل پیشنهاد میگردد.

آیا اثبات شده که امواج موبایل سرطان زا هستند؟

بله

سرطان زا بودن این امواج اثبات شده است.

تحقیقات زیادی در مورد این موضوع شکل گرفته است، البته گهگاه هم بعضی از اونها به سرانجام خاصی نرسیده است.

ولی هیچ پژوهشی پایدار نکرده که این امواج سرطان زا نیستند.

موضوع این است که سود تجاری سبب می‌شود بسیاری از این بررسی‌ها نادیده گرفته شوند.

دقیقا همانند سیگار که مدت‌ها طول کشید تا همه فهمیدند چه مضراتی دارد.

تازه با این که فهمیده اند، می‌بینید که باز هم سیگار می‌کشند.

موبایل هم مانند سیگار، علاوه بر سرطان زا بودن مشکلات عدیده دیگری برای آدم دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 6 =