تاثیر چای بر سلامتی بدن!

یک آشامیدنی مفید برای تندرستی جسم

چای بعنوان یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها در جهان بخصوص در آسیا است که خواص گیاهی و دارویی بسیاری دارد بررسی‌های نشان داده است که نوشیدن چایی خطر مرگ را کاهش می‌دهد.

مصرف چای احتمال مرگ با بیماریهای غیر قلبی و سرخرگی را تا ۲۴ درصد افت می‌دهد فایده آشامیدن چایی بطور اساسی به علت داشتن فلاونوید و آنتی اکسیدان چای است که برای قلب خیلی بافایده است.

آشامیدنی شگفت انگیز برای تندرستی جسم

پروفسور نیکولاس دانچین در زمینه نوشیدن چایی تاکید میکند و توصیه میکند که قهوه را کم‌تر استفاده شود چرا که مصرف قهوه به صورت عادت گونه و زیاد مانند استفاده از سیگارت پرخطر است.

بررسی‌های انجام گرفته بر روی ۱۳۱ ۴۰۱ نفر در سالهای بین هجده تا ۹۵ طی ال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ این نتیجه را داشته است که کسانی که این مواد موجود در چایی را به جسم خود به میزان رسانده اند ۹۵ نفر فوت کرده اند و اشخاص جز این دسته ۶۳۵ نفر فوت کرده اند مصرف مناسب چای در طی روز در اشخاص بطور میانگین ۱ الی ۳ فنجان است و همانگونه که می‌دانید مصرف هر ماده‌ای افزون‌تر از حد طبیعی نتیجه معکوس خواهد داشت.

هم چنین مصرف چایی سبز خیلی بیش‌تر از نوشیدن چایی قرمز توصیه میشود هم به علت داشتن آنتی اکسیدان بیشتر و هم به علت تناسب اندام

چایی سبز (GREEN TEA)

در حالتی که برگ تازه‌ی چایی را به سرعت خشک کنند، چای سبز به ‌دست می‌‌آید در این وضعیت اجازه‌ی تخمیر به چای داده نمی‌‌شود

اساسی و مهم ‌ترین فوائد چای سبز شامل موردهای زیر است:

ضد پوسیده شدن دندان به ‌علت فلوراید بالا،

ضد سرطان معده و پوست،

ضد خارش و التهاب حاصل از گزش حشرات،

تحریک ساختار ایمنی بدن

چای سبز در کشور چین، ژاپن، ترکمن صحرای ایران و بعضی نقطه‌های دیگر مصرف دارد. چای سبز را می‌‌توان مانند چایی سیاه، دم کرده و مصرف نمود.

چایی سیاه یا عادی (BLACK TEA)

در حالتی که برگ تازه‌ی چای ، مورد عملیات تخمیر (FERMENTATION) قرار گیرد، دگرگونی هایی در رنگ، بو، مزه و مواد و اثرات آن نسبت به چای سبز ایجاد می‌‌شود بعد از مراحل تخمیر، آن را خشک کرده و بسته ‌بندی میکنند.

علی رغم این که اینروزها چای عادی به عنوان یک آشامیدنی گرم با مصرف بسیار وسیع رو به ‌روست، ولی قطعا در نظر داشت که چای علاوه بر خوردنی بودن بعنوان یک گیاه داروئی با اهمیت، دارای خاصیت‌های متعددی است با عنایت به ‌قدمت شناخت چای توسط بشر و مصرف خیلی زیاد آن، هزاران تحقیق وسیع بر روی آن شکل گرفته که نشان دهنده‌ی اهمیت این گیاه با ارزش است.

تا کنون ۵۱ اثر گوناگون از چای گزارش شده که بااهمیت‌ترین این خواص عبارت‌اند از: تسکین دهنده درد، ضد آمیب، ضد آلزایمر (ضد فراموشی)، ضد آرتریت، ضد تصلب شرابین، ضد باکتری، ضد سرطان، ضد افسردگی، ضد قند موجود در خون، از ویتامینهای، ضد جهش ژنی، ضد نیتروزآمین، ضد اکسیدان، ضد اسپاسم، ضد ویروس، قابض، مقوی قلب، محرک ساختار عصبی مرکزی، ادرار آور، محافظ کبد، کاهنده‌ی فشار بالای خون، محرک قدرت ایمنی بدن، کاهش دهنده‌‌ی چربی خون، کاهش دهنده‌ی‌تری گلیسریدها و محرک مجاری تنفسی

خواص مذکور بین چای سبز و عادی مشترک بوده و وابسته به درصد مواد موجود در آنها امکان دارد در قدرت اثر آن‌ها تفاوت وجود داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 12 =