زمان مناسب شیر خوردن!

باید‌ها ونباید هایی که بایستی در مورد آشامیدن شیر پیش از خوابیدن بدانید را در دنباله ببینید.

آشامیدن شیر پیش از خوابیدن در بعضی اشخاص دشواری هایی همچون درد شکم و مشکلات کوارشی ایجاد میکند. علت بروز این دشواری و راهکار ان را از زبان کارشناس تغذیه می‌خوانید.

شیر به اندازه‌ای در معده نمی‌ماند که فاسد شود.

پس نباید نگران فساد آن در سیستم گوارشی تان باشید.

در زمینه آشامیدن شیر به صورت سرد، گرم یا ولرم هم گزینش و انتخاب با خودتان است.

بعضی افراد تحمل شیر سرد ندارند و بعضی دیگر با آشامیدن شیر گرم و ولرم گرفتار مشکلات گوارشی مانند نفخ و دل پیچه می‌شوند. چنانچه شما با مصرف شیر سرد گرفتار درد شکم یا هرنوع مشکل گوارشی دیگری نمی‌شوید، اشکالی ندارد که این عادت غذایی را ادامه بدهید موضوع دیگر درباره بازه زمانی بین آشامیدن شیر و خوابیدن است؛ پسندیده‌تر است حدود ۳۰ دقیقه فاصله میان مصرف شیر تا خوابیدن شبانه در نظر داشته باشید. تا خواب راحت ‌تری داشته باشید.

شیر

بهترین وقت آشامیدن شیر

بهترین وقت برای آشامیدن شیر یک ساعت پیش از خواب است، زیرا در این فاصله زمانی شیر با تحریک سلولهای بدن آرامش را به جسم باز می‌گرداند و بدن حس آسایش و راحتی میکند و فرد بدنبال آن آسان‌تر خواهد خوابید.

دانستن این موضوع که چه وقتی باید شیر و لبنیات را میل کنیم، نقش زیادی در استحکام استخوان‌ها دارد و ساعات مصرف کردن مایعات نقش زیادی در جذب کلسیم آن دارد.

شیر، ماده غذایی است که طبع سردی دارد، به این جهت از دیرباز طبیبان همواره تاکید می‌کردند تا آن را به همراه دارچین یا زنجبیل مصرف کرده تا جذب کلسیم آن بالا‌تر رود و انرژی بیشتری در بدن تولید کند.

تحقیقات نشان می‌دهند، بهترین وقت برای آشامیدن شیر یک ساعت پیش از خواب است، زیرا در این فاصله زمانی شیر با تحریک سلولهای بدن آرامش را به جسم باز می‌گرداند و بدن حس آسایش و راحتی میکند و فرد بدنبال آن آسان‌تر خواهد خوابید.

برآیند بررسی‌ها نشان می‌دهند، مصرف شیر میتواند در هر نوبت غذایی مطلوب باشد، ولی پیش از خوابیدن بدن مهلت لازم به منظور جذب آن را می‌یابد و پس از خواب فرد می‌تواند آثار ناشی از استفاده آن را در چهره خود ببیند، زیرا بررسی‌های تازه پژوهشگران نشان میدهد آشامیدن شیر سبب استحکام پوست صورت و شادابی و شادابی و تازگی آن خواهد شد.

آخرین نکته هم بازه زمانی مناسب بین خوردن شام با آشامیدن شیر پیش از خوابیدن است.

بطور معمول وعده‌های اساسی غذایی مانند ناهار و شام، محتوی مواد قوت بخش گوناگونی مانند آهن و روی هستند.

با توجه به اینکه بحث تداخل بین جذب عناصر دوظرفیتی در بدن مطرح است و شیر هم مأخذ خوبی به منظور دریافت کلسیم محسوب میشود، پسندیده‌تر است حدود ۱ ساعت و نیم بین خوردن شام و آشامیدن شیر پیش از خوابیدن بازه بیندازید تا تداخلی در جذب آهن، روی و کلسیم رخ ندهد و قادر باشید از همه این ریزمغذی‌ها سود لازم ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − سه =