فواید طب سوزنی برای درد زانو

زانو درد را با طب سوزنی درمان کنید.

زانو از مفاصل اساسی و مهم تن و بدن است که وظیفه تحمل وزن و مانور مناسب در راه رفتن را بعهده دارد.
دلیل درد زانو درگیری هر یک از اجزا شکل دهنده آن میباشد که شامل:
استخوان ران و کشکک و ساق پا
عضلات قدام و خلف ران و ساق پا
لیگامان‌ها و تاندون‌های اطراف زانو، بورس‌های زانو (کیسه‌های هوا)
لیگامان و منیسک درون زانو
این مجموعه پیچیده تحت شرایط التهابی، بدخیمی و فشار زیاد می‌تواند گرفتار زیان شود با عنایت به سبک و شیوه زندگی معمول، زانو درد قسمت مهمی از مراجعات مراکز ارتوپدی و طب سوزنی را تشکیل میدهد. به اطرافیان خود دقت کنید چند نفر از زانو درد رنج میبرند و چند نفر درمان نشده هستند؟

دلیل زانو درد هر چه که باشد، ارتروز، صدمات، روماتیسم و یا دردهای رادیکولر کمر و… همه در نهایت سبب محدودیت حرکتی اندک تا شدید میشود در طب جدید زحمت‌های بسیاری برای علاج و کاستن از درد بیماران کشیده شده است. داروهای بسیاری به این منظور ساخته و به بازار مصرف وارد شد و نهایتا افزایش استفاده از دارو ‌های مختلف و ادامه درد بیماران دردمند

آثار درمانی طب سوزنی بر زانو درد

به همین سبب سازمان جهانی تندرستی و بهداشت (WHO) در چند سال تازه توجه همه را به روشهای درمانی مکمل (طب مکمل) همچون طب سوزنی جلب کرده است در کشورهایی همچون آمریکا، کانادا، انگلیس، روسیه، چین، فرانسه، و خوشبختانه ایران از این شیوه درمانی استفاده فراوانی شده و تجربیات بسیار با ارزشی حاصل گردیده است.

مکانیسم اثر طب سوزنی در زانو درد

پژوهشگران اعتقاد دارند طب سوزنی علاوه بر آرام کردن درد زانو، با مکانیسم از بین بردن اسپاسم عضلات اطراف زانو و کاستن از تورم و التهاب و افزایش خون رسانی مفصلی و تحریک سیستم‌های ترمیمی بدن آدم آثار درمانی در مفصل زانو دارد.
مرحله درمانی زانو دردبوسیله طب سوزنی بر اساس دلیل درد متمایز است. ولی بطور کلی ۱۰ الی ۱۵ جلسه و هر جلسه بمدت بیست دقیقه نیاز است ضمنا از کم کردن وزن به اندازه سه تا پنج کیلوگرم و تمرین‌های ورزشی علمی مناسب که اثرات بسیار با ارزشی در حفظ سطح سلامت دارند، نباید غافل شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + چهارده =