چسب هایی که جایگزین بخیه میشوند!

چسب جایگزین بخیه چگونه است؟

شیوه‌های قدیمی بخیه زدن را به فراموشی بسپارید زیرا این چسب جدید می‌تواند خیلی مفید و موثر‌تر باشد چون بدون بکارگیری نخ صورت میگیرد.

جراحی‌ها اصولاً در طول چندین قرن گذشته توسط بخیه انجام می‌شدند و با وجود پیشرفت‌های اخیری که بعد از روی کار آمدن سوزن‌های استخوانی و نخ ابریشم صورت گرفت، این رویه همچنان به بدن آدم زیان می‌زند.

ولی ظاهراً شیوه‌های جدیدی در دست آزمایش است تا این زیان را به کمترین حد برساند.

چسب جایگزین بخیه

مخترع چسب جایگزین بخیه

به توصیه پزشک Maria Pereira، رئیس بخش تحقیقات مرکز پاریسی Gecko Biomedical، بخیه‌ها ساختارهای زیان پذیر و زمان بری هستند که از نظر فنی نیز به چالش کشیده شده اند.

ولی راهکار زیستی این محقق می‌تواند جایگزین بخیه شود.

چسب اختراع شده توسط این محقق بسیار چسبنده، آبگریز و قابل تجزیه است و به یاری نور LED درمان میشود.

برخلاف دیگر چسب‌ها که حلال در آب هستند، این چسب تواناست در محیط‌های کاملاً خیس مانند قلب نیز دوام بیاورد. Pereira در سن سی سالگی و در سال ۲۰۱۰ این چسب را اختراع کرد.

او در این مرحله دانشجوی دکتری مهندسی زیستی برنامه MIT پرتقال بود.

طبیبان مرکز درمانی کودکان بوستون با سرپرست او در زمینه یک مشکل مشاوره کردند: چگونه مسائل قلبی یک نوزاد را بدون بکارگیری بخیه برطرف کنیم؟ Jeff Karp، سرپرست Pereira در بخش MIT دانشگاه هاروارد مشغول به فعالیت بود.قلب یک نوزاد تازه متولد شده به میزان مشت دست اوست و بنابراین رویه عمل جراحی آن بایست بسیار ظریف و حساس باشد.

Pereira سعی کرد به منظور حل این دشواری از طبیعت الهام بگیرد.

به بیان او: درک اصول نخستین شیوه کارکرد هر چیزی میتواند در توسعه تکنولوژی‌های جدید خیلی پراهمیت و تاثیر گذار باشد.

بافت درزگیر او میتواند در قلب تپنده یک حیوان قوی نیز دوام بیاورد چرا که او از راز آبگریزی و چسبندگی حلزون‌ها و کرم‌ها الهام گرفته و تقلید کرده است.Karp و گروهی از محققان و کارآفرینان برجسته در سال ۲۰۱۲ توانستند Gecko Biomedical را تاسیس کنند.

بعد از آن Pereira به عنوان رئیس بخش تحقیقات این مجموعه استخدام شد.

نخستین محصول او از ماده چسبنده GB۰۲ بنا شده است که بعنوان عامل کمکی بخیه در جراحی بازسازی عروق قلبی استفاده میشود و در بهار امسال تحت آزمایش‌های بالینی قرار میگیرد تا در نیمه اول سال ۲۰۱۷ به تصویب قانونی برسد.

کاربردهای چسب جایگزین بخیه

این شرکت که در موقع تاسیس بیشتر از ۹ میلیون یورو اخذ کرده روی ماده GB۰۴ نیز کار میکند که می‌تواند احتیاج به بخیه زدن را از میان ببرد.

هدف اساسی اختراع این محصول، آسان سازی جراحی‌ها و تغییر طی روند انجام آنهاست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + یازده =