تاثیر مفنامیک اسید بر درمان آلزایمر

درمان کامل آلزایمر با داروی از ویتامینهای

هر فردی دست کم یکبار در زندگی از مسکن مفنامیک اسید استفاده کرده است. مفنامیک اسید از شناخته شده‌ترین داروها در دنیاست که حالا کاربردی حیرت انگیز یعنی درمان آلزایمر برای آن کشف شده است.

از مفنامیک اسید به عنوان داروی تسلی دهنده درد استفاده میشود ولی کم‌تر کسی تصور می‌کرد روزی بتوان از آن بعنوان یک داروی امیدوارکننده علیه آلزایمر استفاده کرد.

در دنباله همراهمان باشید تا از زبان پژوهشگران اثر این دارو را وارسی کنیم.

پژوهشگران کالج منچستر ادعا میکنند. بیماری آلزایمر ، که متداول‌ترین شکل افت عملکرد مغز است، کاملا با داروی ضدالتهاب مفنامیک اسید درمانپذیر است.

هم اکنون هیچ درمان دارویی برای علاج موفق این اختلال مزمن زوال اعصاب وجود ندارد، ولی بعضی داروها میتوانند به تسلی نشانه‌های یا کاهش رویه پیشروی بیماری کمک کنند.

پژوهشگران با انجام مطالعه بر روی موش‌ها دریافتند. مفنامیک اسید می‌تواند به طورکامل سبب برگشت از میان رفتن حافظه و ملتهب شدن مغز که تغییرات اساسی آلزایمر هستند، شود.

در این بررسی، پژوهشگران از بیست موش که دچار نشانه‌های بیماری آلزهایمر بودند، استفاده کردند.

تحقیق زمانی انجام شد که موش‌ها مبتلا به مشکلات حافظه بودند.

آن‌ها به ۲ دسته ۱۰ تایی تقسیم شدند.

به دسته اول داروی مفنامیک اسید و به دسته دوم دارونما به مدت یک ماه داده شد.

پژوهشگران مشاهده کردند از میان رفتن حافظه بطور کامل در موش‌ها از بین رفت به طوریکه سطح حافظه شان به میزان موش‌های بدون آلزایمر بازگشت

دیوید براو، سرپرست گروه پژوهش، دراینباره میگوید: «در وضع کنونی شواهد قویا مشخص میکنند که ملتهب شدن در مغز سبب تشدید بیماری آلزهایمر میشود. تحقیق ما برای نخستین بار نشان میدهد مفنامیک اسید می‌تواند گذرگاه التهابی با اهمیتی موسوم به NLRP۳ که به سلولهای مغز اسیب می‌رساند را هدف قرار دهد»

گرچه براو اعلام میکند که تحقیقات بیشتری برای تاثیر این دارو بر روی انسان‌ها و اثرات بلندمدت آن نیاز است و نباید این مرتبه بر روی انسان‌های مبتلا به آلزهایمر استفاده شود.

هم اکنون، داروی مفنامیک اسید برای کاستن از علایم و درد مرحله عادت ماهانه خانم‌ها تجویز میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =