حوله آشپزخانه تمیز می کند یا کثیف؟

زمانیکه نادانسته با حوله‌های آشپزخانه خطر مسمومیت تغذیه‌ای را افزایش می‌دهید.

حوله‌های آشپزخانه، یکی از لوازم پرکاربرد در آشپزی و … که دائم برای پاکسازی دستها و لکه‌ها مورد کاربرد قرار میگیرند توانایی دارند یکی از علت‌های اساسی مبتلا شدن به مریضی‌ها و گسترش آن باشند، آلودگی حوله آشپزخانه یک خطر رایجش، این است که امکان دارد سبب پیدایش مسمومیت تغذیه‌ای شود، بررسی‌های تازه نشان میدهد که چطور شما ندانسته در وقت پخت و پز میکروب‌ها را گسترش میدهید.

حوله‌های آشپزخانه یکی از علت‌های مبتلا شدن به مریضی‌ها

چگونه این تهدید سلامتی را متوقف کنیم؟ ما اطلاع داریم که شستن لباس‌ها، ممکن نیست کار روزمره محبوب شما باشد، ولی مطالعه تازه روشن کرد که حوله‌های آشپزخانه شما امکان دارد به باکتری هایی مانند؛ E

coli آلوده باشند، که باعث مسمومیت تغذیه‌ای می‌شوند.

پژوهشگران ۱۰۰ مورد از حوله‌های آشپزخانه را پس از یک ماه استفاده آزمایش کردند؛ شما امکان دارد شگفت زده شوید: ۴۹ تای آن‌ها رشد باکتریایی پرخطر را نشان دادند.

حوله‌ها چگونه کثیف می‌شوند؟

شمار اشخاص خانه شما قطعا بر روی حوله‌ها اثر می‌گذارد، (افراد بیشتر به این معناست که احتمال بالاتری به منظور داشتن باکتری‌ها در آشپزخانه شما وجود دارد)، ولی لغو یک مهمانی بهیچوجه کمک نخواهد کرد.

این که آیا شما به تنهایی یا با خانواده بزرگ زندگی میکنید، شما موظفید در طی روز در تماس با میکروارگانیسم‌های پرخطر قرار بگیرید، چنانچه کسی در منزل شما گوشت خرد کرده و بعد بدون شستشو دستانش را با حوله پاک کند، حوله‌های دست احتمال بسیار قوی در مواجه با باکتری‌های نامطلوب هستند.

گوشت و مرغ بطور معمول آلوده هستند، به خصوص پیش از اینکه آن‌ها پخته شوند.

میکروب حوله

پاک نمودن دست‌های کثیف با حوله سبب انتقال میکروب

چگونه گسترش باکتری‌ها را به کمترین حد برسانید:

هر چیزی که قبل از خوردن غذا لمس میکنید، می‌تواند دهان شما را آلوده کند، بنابراین اول دست خود را به شیوه مناسب بشویید؛ بعد، روزانه با عوض کردن لباس‌ها، میکروب‌ها را از بین ببرید و پس از آشپزخانه بهره جویی کنید.

با داشتن یک دستمال ویژه برای دست‌ها، یکی برای ظروف، و دیگری برای پاکسازی، شما میتوانید میزان سطوح (و باکتری‌ها) را که هر یک از اونها با آن در تماسند، محدود نمایید.

با بکارگیری حوله برای اهداف کم‌تر، و یا درک ذهنیت «یک و انجام» از موردهایی که یکبار مصرف میشود، میتواند شمارا تندرست و سالم نگاه دارد، زیرا فرصت‌های بیشتری به منظور رشد باکتری‌ها در طی زمان وجود دارد.

تفکیک حوله های آشپزخانه

تفکیک دستمال و حوله‌های آشپزخانه

چگونه حوله‌های آشپزخانه خود را پاک نگه دارید؟

  • حوله‌های دست خود را با آب گرم بشویید، آن‌ها را پاک نگه میدارد و به آن‌ها کمک میکند تا در موقعیت جدیدی قرار بگیرند.
  • مسیرهای شستشو را ندیده نگیرید، ولی یادتان باشد که گرمی زیاد، باکتری‌ها را می‌کشد.
  • شستشوی هر روزه را به تعویق نیندازید.
  • هیچ محدوده زمانی وجود ندارد، ولی شستشوی مکرر حوله‌ها یا دست کم هنگامی که آن‌ها در موارد غیر بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به نبرد با بیماری کمک خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − هشت =