علت خارش دست و پا چیست؟

خارش روی دست نشانه بیماری است.

چنانچه از آن گروه آدم هایی هستید که بدون این که بدانید چرا به یکسری اصول عجیب و غریب پایبندید، خرافات در شما راه پیدا کرده است!

این ایام بحث خرافه و خرافاتی‌ها، همه جا سر زبان هاست.

اعتقاد به اموراتی که در ذات خود اتفاقات عادی زندگی محسوب میشوند برای بعضی آدم‌ها آن چنان راسخ است که برای هرکدام، آداب و آیین خاص خودشان را دارند بخش زیادی از اشخاص وقتی روی دست شان می‌خارد آن را نشانه‌ای نیک از بدست آوردن پول در آینده‌ای نزدیک می‌دانند.

یک متخصص مو و پوست خارش روی دست را نشانه برخی ازبیماریها دانست.

دلیل خارش روی دست

خارش روی دست می‌تواند نشاندهنده بخش زیادی از بیماریهایی نظیر هپاتیت باشد و در صورت تکرار باید مورد اهمیت قرار گیرد و آزمایشات اساسی برای پیگیری مریضی‌ها انجام پذیرد.

وی در ارتباط با حساسیت‌های دارویی و خارش روی دست، گفت: احتمال بازتاب بدن به دارویی خاص و اعلام ناسازگاری در قالب خارش روی دست نیز وجود دارد که در اینصورت این نشانه باید جدی گرفته و نسبت به مشاوره با دکتر درمانگر آن دارو اقدام شود.

صداقت پیشه بعضی از مواد شیمیایی را محرک پوست دانست و ادامه داد: حساسیت تماسی در برخورد دست با بعضی مواد شیمیایی چون سیمان، شوینده‌ها، برخی رنگ‌ها که حساسیت زا هستند احتمال دارد سبب خارش دست شود.

این متخصص مو و پوست به اهمیت سلامتی پوست اشاره کرد و گفت: پوست بزرگ‌ترین ارگان تن و بدن است که وظیفه مراقبت از تمام بدن را بر عهده دارد، ولی بدین معنا نمیباشد که احتیاجی به مواظبت از پوست احساس نمی‌شود.

او در ادامه گفت: پوست آدم در حالتی که در برابر آفتاب، جراحت و خشکی مراقبت شود می‌تواند سلامت تمام بدن را حفظ کند.

این حفاظت برای ما چندان دشوار نیست تنها کافیست که از جراحت و زخم جلوگیری کنیم و یا ضد آفتابی با SPF مناسب بهره ببریم و رطوبت مورد احتیاج آن را تامین کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =