مام استفاده کنیم یا نه؟

مام زیر بغل و اسپری زیر بغل برای خوشبو کردن و ممانعت از عرق کردن بطور وسیع استفاده میشود. ولی آیا این لوازم ضد عرق کردن و خوشبو کننده.خطری برای تندرستی شمرده می‌شوند؟

بدن آدم دارای غده هایی است که تولید و تراوش عرق را انجام میدهند.

صحیح هست که عرق کردن فایده‌های بسیاری جهت بدن دارد، ولی بوی نامطلوب همراه آن میتواند سبب احساس خجالت در اشخاص شود و حالتی آزار دهنده جهت فرد به وجود آورد.

یکی از شیوه هایی که جهت رویارویی با عرق کردن انجام میشود، بکارگیری مام‌ها، اسپری‌های زیر بغل و خوشبو کننده‌ها است که در سه ماهه تابستان هم فروش این محصولات زیاد کردن می‌یابد.

در بدن ما شش میلیون غده‌ی تولید و تراوش عرق وجود دارد که ما همواره در حال مقابله با اونها هستیم.

عرق کردن اغلب اوقات سبب خجالت میشود و جالبه بدونید که برای برطرف کردن این حالت مردم بطور میانگین در اروپا ۵۵۰ میلیون یورو صرف هزینه‌ی خرید مام و اسپری‌های زیر بغل و خوشبوکننده‌ها میکنند.

ولی بررسی‌های پزشکی حقیقتی را در زمینه عرق کردن بیان کرده است که تنها فواید آن رابیان میکند.

دانستنی هایی درمورد. مام زیر بغل و اسپری ضد تعرق

پژوهشگران کانادایی پس از انجام مطالعاتی در این مورد شدیدأ در مورد کاربرد از مام زیر بغل که به منظور پرهیز از عرق کردن استفاده میشود هشدار دادند.

آن‌ها در یک جمله‌ی ساده گفتند: بدن ما بدون عرق کردن و با ماندن مواد سمی درون بدن بنوعی فاسد میشود و به سمت مریضی‌ها می‌رود.

عرق کردن برای تندرستی جسم امری حیاتی است و توسط آن بدن سموم را از خود خارج کیده و به حالت عادی از نظر درجه حرارات و بدون سموم می‌رسد.

پروفسور جورج هونیس می‌گوید یکی از اساسی‌ترین روش‌های خنک شدن بدن و اندک شدن در جه گرمی عرق کردن است و بهیچوجه نباید جلوی آن گرفته شود.

با پیشگیری از عرق کردن در بدن میزان حرارت به میزان ۴۰ درجه هم خواهد رسید کخ عواقبی نامطلوب‌تر بدنبال خواهد داشت.

اسپری هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند هرگز نباید بطور صاف و مستقیم به پوست علی الخصوص پوست زیر بغل زده شوند چرا که چهار ماده‌ی اساسی تشکیل دهنده‌ی انها برای تندرستی ساختار عصبی – قلب – مغز و کلیه‌ها یک تهدید جدی هستند.

از اونجایی که عرق کردن بطور رایج پس از انجام یکسری فعالیت‌ها و حالات روحی خاص همچون اضطراب و نگرانی – هراس – داشتن ارتباط جنسی و انجام تمرینات ورزشی ایجاد میشود خوبتر است بدانید که با واقع شدن در شرایط مثبت می‌توانید. سم‌های بدن را تا حدی خارج کنید و با این وجود با کم شدن میزان اضطراب و نگرانی و هراس در خود عرق کردن را کمتر کنید.

حساسیت هایی که شاید مام ایجاد میکند.

خارش، قرمزی پوست و حتی خشک شدن پوست نشانه حساسیت به دئودورانت‌ها، مام‌ها و اسپری‌های ضد عرق هست. پسندیده‌تر است چند ساعت پس از مالیدن مام روی پوست، محل مام را با صابون و آب بشورید به این شیوه مواد شیمیایی مام از روی پوستتان پاک شده است و وقت پیدا انجام نمی‌دهند وارد منفذهای پوست شما شده است و ایجاد حساسیت پوستی کنند.

بعد می‌توانید لایه‌ای جدید از مام را بر روی پوستتان ماساژ دهید.

انواعی از این محصولات را آماده کنید. که محتوی میزان اندکی از مواد باکتری کش مانند آلومینیوم، روی و زیوکونیوم باشد.

بروز حساسیت و خارش در صورت بکارگیری مام

با توجه به اینکه درجه حساسیت اشخاص متفاوت هست، امکان چنین حساسیتی با هر ترکیبی وجود دارد و لازمه درمان این دشواری، قطع مصرف مام و درمان اختصاصی است. رایج‌ترین عارضه‌ای که امکان دارد در اثر مصرف مام بوجود بیاید. درماتیت‌های (التهاب‌های) موضعی ناشی از جنبش این مواد است که این مورد زیاد در رابطه با نمک‌های آلومینیوم یا آلومینیوم است که در بخشهای زیربغل و گاه دست‌ها و پاها (محل‌های مصرف) ایجاد میشود.

با اندک کردن دفعه‌های مصرف یا استفاده در ترکیبات ملایم‌تر از مارک دیگر و هم استفاده از مام در پوست خشکیده است و علی الخصوص شب‌ها که تعریق کم‌تر است ضمن اینکه سبب اثر زیاد مام و عارضه‌های کاهش میابد، زیان پایین‌تر نیز به البسه وارد میکند.

در حالت بروز چنین التهابی بکارگیری کِرِم‌های موضعی استرویید جهت برطرف مسئله و قطع محصول یاری می‌کند.

بعد احتیاج است از مصرف مام و چنین محصول هایی به دفعات مکرر و زیاد و نیز در سطح وسیع و وسیع و عرق کرده اجتناب کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 10 =