خطراتی که استامینوفن برای بدن دارد؟

مصرف بی رویه استامینوفن سرطان را در پی دارد!!!

حیرت آور است که چگونه استامینوفن بوفور در کشور تولید و تا دور‌ترین نقطه‌های بین مردم توزیع و مصرف میشود، بطوریکه اطبا نیز بمحض بروز یک تب هم قرص استامینوفن به بیمار می‌دهند، در حالیکه نمی‌دانند این دارو چه عوراض سوئی خواهد داشت.

استامینوفن به خاطر سمیت مستقیمی که برای کبد دارد بسترساز هپاتیت و سرطان کبد و عارضه‌های دیگر میشود و این یک امر اضطراب انگیز است که با وجود این مردم بومی از مسیر تجویز اطبا یادگرفته اند که بمحض بروز یک تب قرص استامینوفن به بیمار بدهند غافل از اینکه چه عوراض سوئی خواهد داشت.

آب میوه‌ها توانایی دارند نقش استامینوفن را برای مداوا درد ایفا کنند. آب میوه‌ها مضاف بر این که ضد تب می‌باشند، در مجاور داروهای دیگر گیاهی ضد سرماخوردگی نه فقط علیه بیماری وارد عمل می‌شوند بلکه سرشار از ویتامینهای مفید بوده و کمبود آب بدن ناشی از تب را نیز به بهترین وجه جبران می‌کنند و با افزودن عرق بید در خاصیت ضدتب قوی‌تر خواهد شد.

مسکن

استامینوفن و مضرات استفاده زیادتر از حد آن

یک نسخه‌ی قدیمی

از این به بعد بجای مصرف استامینوفن آب هندوانه ، آب سیب، آب لیموشیرین را باهم مخلوط نمایید و روزی ۳ استکان تا ۳ لیوان استفاده کنید و قوی‏‌تر چنانچه می‌‏خواهید جوشانده یا عرق پوست بید را به آن مازاد و اضافه نمائیدو مطمئن باشید در حالتی که شکم فرد بیمار روان بوده و یبوست ی در کار نباشد، تب به کلی قطع می‌‏شود و فواید زیادی نیز نصیب او می‌‏گردد و البته داروهای ضد عفونت گیاهی را هم بایست به طفل داد که عامل تب نیز از میان رود

گفتنی است از آنجا که بعضی از لیمو شیرین‌ها بعد از جدا شدن از پوست تلخ شده و مزه شربت را ناگوار می‌سازد پسندیده‌تر است همان موقع که فرد بیمار قصد آشامیدن شربت را دارد لیمو شیرین مازاد و اضافه شود تا پیش از تلخ شدن تناول شده باشد ضمنا اینکه ناگفته نماند تلخی لیموشیرین خود ضد تب و ضد میکروبی کنندست.

مضرات استامینوفن 
طبق نظر دانشکده پزشکی هاروارد، خلاف دارو‌های جلوگیری کننده از التهاب غیر استروئیدی مانند آسپرین و ایبوپروفن، استامینوفن التهاب را کاهش نمی‌دهد.استامینوفن بصورت قرص، قرص جویدنی، کپسول، مایع و قطره در دسترس است.طبق گفته موسسه ملی بهداشت (NIH)، در حالت بروز نخستین نشانه‌های درد مصرف استامینوفن اثربخش خواهد بود.NIH توصیه میکند میزان استعمال مصرفی استامینوفن از ۴۰۰۰ میلی گرم طی روز تجاوز نکند.

در صورت مصرف استامینوفن بعنوان تب بر، نباید بیشتر از ۳ بار در روز استفاده شود و به منظور کاستن از درد در بالغین و بزرگسالان نباید آنرا بیشتر از ده روز و در اطفال نباید بیشتر از پنج روز استفاده کرد.

مگر به تجویز دکتر متخصص دارو‌های استامینوفن ویژه افراد بزرگسال مناسب کودکان نیست چرا که بر اساس سن و سال طفل، میزان دوز مصرفی او گزینش میشود. 

پیامدهای جانبی استامینوفن 

طبق گزارش NIH، نکته‌های زیر پیامدهای جانبی جدی استامینوفن هستند.

قرمزی پوست
کهیر
خارش
تورم صورت، حلق، زبان، لب‌ها، چشم‌ها، دست‌ها، پاها، مچ پا، و یا پایین پا‌ها
گرفتگی صدا
دشواری تنفس یا بلعیدن

مسمومیت در اثر استفاده زیادتر از حد استامینوفن

با عنایت به گزارش NIH، «مصرف بیشتر از اندازه استامینوفن یکی از شایع‌ترین مسمومیت‌ها در کل دنیا است»گرچه در دوز‌های کوچک بطور کامل بدون خطر است، ولی چنانچه میزان فرآوانی استفاده شود، می‌تواند پرخطر یا حتی مرگبار باشد.نشانه‌های زیر را در زمینه استفاده زیادتر از حد استامینوفن هستند: 

تهوع
استفراغ
فقدان اشتها
تعریق
ملال و خستگی شدید
خونریزی غیر متداول یا کبودی
درد در قسمت فوقانی قسمت راست معده
زرد شدن پوست یا چشم‌ها
نشانه‌های آنفولانزا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 9 =