وقتی عاشق میشیم بدن و مغزمون چجوری میشه؟

پس از عاشق شدن چه چیز عجیبی در بدنتان اتفاق می‌افتد؟

عاشق شده اید و این تنها در فکر و روح شما تغییر ایجاد نمیکند بلکه جسم تان نیز گرفتار است، دگرگونی هایی در رفتارتان شروع میشود تجربه‌ای پسندیده و دلنشین بهمان میزان که عشق دلنشین است همه این تغییرات در جواب به افزایش میزان آدرنالین است هیچکس قادر نیست این واقعیت را تکذیب کند که وقتی عاشق می‌شوید همه چیز تغییراتی میکند براین اساس افرادی هستند که در طول زندگیشان بارها وبارها بدنبال عشق بعدی خود میگردند، چرا که میخواهند آن حس زیبا را در حد ممکن امتحان کنند ولی چرا این رویداد می‌افتد؟ این موضوع بحث امروز ما دراین بخش از زیبان است.

اتفاقاتی که پس از عاشق شدن در بدن می‌افتد.

خواهید فهمید عشق به مراتب روی ترکیبات شیمیایی مغز شما اثرات بیشتر ی دارد تا قلبتان ولی این تنها اتفاق پس از عاشق شدن نیست چراکه عاشق شدن تغییرات فیزیولوژیکی دیگری را نیز ایجاد خواهد کرد مثل:
عشق با بدنتان چیکار میکند؟

در بدن اشخاص عاشق چه اتفاقی می‌افتد؟

۱_ سطح آدرنالین خونتان به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد:

هنگامی که عاشق می‌شوید وبا آن فرد مورد نظر هستید گرفتار هیجان زدگی میشوید، تپش قلبتان بطور غیر قابل کنترلی طپش پیدا میکند خب اینها زیر سر آدرنالین است.

بله، همین ماده اساسی، آدرنالین است، که وقتی تمرینات سنگین ورزشی را می‌کنید کمک تان میکند ویا زمانی در موقعیت پرخطر قرار می‌گیرید در تشخیص خطر به شما یاری میکند.

بی تردید، درصد خطر عاشق شدن اندک‌تر از خطر موتور سواری با سرعت بالاست ولی بدن همان عکس العمل شبیه را نشان میدهد، همچنان که سطح آدرنالین شما بالا میرود، دشواری‌های جدی شما وسعت پیدا میکند چنانچه به رفتار خود دقت نمایید، زمانیکه از یک ارتباط عاطفی وارد یک ارتباط عاطفی دیگر می‌شوید مجدد تغییر سطح آدرنالین را حس میکنید البته این مورد پایان الگوی نا شایسته‌ای برای تندرستی است که حتی الامکان باید از آن اجتناب کرد؛ این طبیعیست که بعداز چند ماهی این حس وحشیانه روبه زوال مینهد و هر چیزی نسبتا ساده و آسان میشود.

۲- در شرایط عاشقی مناسب‌تر و راحتتر میتوانید با اضطراب و نگرانی مقابله کنید:

زندگی غالب شما پر کار و پر از دلهره است؟ پس خبر پسندیده برای شما این است که بدانید وقتی عاشق میشوید پیکرتان کورتیزول بیشتری آزاد میکند و شما از اضطراب و نگرانی رها می‌شوید، این ترکیب شیمیایی سبب می‌شود جواب شما به اضطراب و نگرانی هایی که در گذشته در زندگی تجربه میکردید را التیام و بهبود بخشد نشانه واضح و آشکار آن این است که متوجه می‌شوید بیشتر لبخند میزنید.

واضحتر ین نشانه، این است که متوجه میشوید مواردی که در گذشته شما را عصبانی می‌کرد یا بنوعی شما را زمین گیر می‌کرد و یابه حد گریه می‌رساند الآن فقط لبخند می‌زنید این دگرگونی به خاطر این نیست که معشوق شما فرشته‌ای است که به منظور حفظ و مراقبت شما آمده، بلکه بدلیل آن است که پیکرتان یجورایی از خود بیخود شده.

چنانچه در حال گذراندن دوره‌های درمان اضطراب و نگرانی هستید یا گرفتار مشکلات روانشناسی هستید که سبب راحتی شما میشود هرگز درمان دارویی و پزشکی خود را با اتکا به این جواب طبیعی بدن متوقف نکنید حتی چنانچه حس کردید که خیلی مناسب‌تر شده اید چرا که این فقط یک احساس گذرا ست و نم نم رو به کاهش می‌رود.
اتفاقات بعد از عشق
اتفاقاتی که در بدن عاشق ‌ها می‌افتد.

وقتی عاشق میشی.

۳ هراس اثر جنبی آدرنالین آزاد شده را متوقف میکند.

هنگامی که عاشق میشوید به شما جرات انجام کارهایی که در گذشته غیر قابل تصور بود را میدهد هم اکنون احساس میکنید که آماده‌تر و تجربه میکند تجربه حس جدید با آن فرد مورد نظر هستید، این موقعیت زمان خوبی برای خلق خاطرات خوبی با همراه جدیدتان و اتمام همه کارهایی است که شما را ناراحت میکند است فقط مراقب تصمیمات جدی خود باشید و آن‌ها را از اول تجزیه و تحلیل کنید.

خلاف بسیاری از مردم که فکر میکنند هراس هیچ کمکی به تشخیص موقعیت‌های بالقوه پرخطر شما نمیکند گاهی بنظر میرسد این جمله بی معناست، ولی هم چنین هراس هایی وجود دارد که اثرات خوبی دارد و شما باید یاد بگیرید چگونه تفاوت این دو را بیان کنید.

چهار زمانی از عشق خود دورید. اضطراب دارید، عشق شما را گرفتار وسواس می‌کند:

اضطراب دارید، چراکه این خود نوعی از اشکال اعتیاد است.

زمانیکه در رابطه‌ای جدید قرار میگیرید طبیعیست که حس ناراحتی و ناامنی بکنید، البته زمانی از هم دور هستید.

این همان موضوع است که شب شما را هوشیار نگه میدارد و امکان دارد منتج به حسادت غیر قابل کنترل شود آیا متوجه هیچ یک از این موارد شده اید؟ چنانچه چنین است زمانی را برای تجزیه و تحلیل آنچه در حال وقوع است مختص کنید.

همواره این را به یاد داشته باشید که عشق باید حس خوبی به شما بدهد نه اینکه نگرانتان کند، درحالیکه در کل، تاثیر عشق عجیب است و به آسانی و سادگی آنچه گفته میشود نیست.

 آدرنالین

اتفاقاتی که با عاشق شدن رخ میدهد.

در مغز عاشق چه میگذرد؟

پنج بدنتان و عشق تان شبیه نیز میشود.
جالبه که بدانید که زوج‌های عاشق تپش قلب و ریتم تنفسی یکسانی دارند، شاید باورتان نشود ولی این مسئله شگفت انگیز و حقیقی است. مسائل عمده بیولوژیکی و درونی مشابهی نیز پیدا میکنند همین مسئله توجیه میکند که چگونه عشق حقیقی تواناست فرد را تغییر بدهد این است که می‌گویند پس از عاشق شدن رفتار و بعضی از جنبه‌های شخصیتی فرد عاشق تغییر نمی‌کند، بلکه عملکردهای بدنی وی نیز دستخوش تغییر میشود.

شش هورمون‌ها بهم میریزند.

این مورد برای مرد و زن فرقی نمی‌کند و درکل فردیکه عاشق میشود گرفتار به هم ریختگی کامل اعتدال هورمونی خواهد شد، گفتنی است که بدن آقایان و خانمها به شکلی متفاوت نسبت به عشق عکس العمل نشان میدهد به طوریکه در خانم‌ها میزان تستوسترون بالا میرود، در حالیکه در آقایان این هورمون گرفتار افت میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =