اثرات کلاژن

نقش کلاژن در تندرستی پوست ، مو و استخوان

برای تندرستی پوست ، مو و استخوان تنها استفاده از مکمل کلاژن کفایت نمی‌کند بلکه به بیان متخصصان، ویتامین C و کلاژن بایست به همراه هم استفاده شود، چون چنانچه میزان ویتامین C در بدن پایین باشد، کلاژن به مقدار مکفی ایجاد نخواهد شد.
کلاژن یک پلی پپتید، حاوی ترکیبی از آمینو اسیدهای است مانند پرولین و گلاسین که در تمام بافت همبند، غضروف، استخوان و پوست وجود دارد.

بدن آدم به کلاژن احتیاج دارد، ولی این ماده در بدن ایجاد میشود و برهمین پایه، اغلب افراد به افزودن پودر کلاژن به خوراکیهای خود احتیاجی ندارند.

کلاژن و بدن آدم

به بیان نیکول اسینگا، کارشناس تغذیه ، بدن آدم کلاژن را بطور کامل جذب نمی‌کند و از اینرو، ایده مصرف مکملی که میتواند به صورت مستقیم رشد استخوان و سلامت مو و پوست را التیام و بهبود بخشد، اشتباه است.

آنچه بدن انجام میدهد تجزیه کلاژن در سیستم گوارشی به اسید آمینه‌های احتیاج است که بدن در هر جایی که واجب و ضروری باشد، از آن استفاده میکند، ولی بطور صاف و مستقیم و خودکار پوستی درخشان را برای شما به ارمغان نمی‌آورد.

کلاژن و پوست

قبل از اینکه به امید التیام و بهبود شرایط پوست خود استفاده از مکمل کلاژن را شروع نمایید، این موضوع را مد نظر داشته باشید که هم اکنون داده‌ها یا بررسی‌های علمی دقیق بسیار اندکی درباره کلاژن‌های خوردنی وجود دارد. در نهایت، بطور قطع نمی‌توان گفت که این مکمل برای پوست اشخاصی که یک برنامه غذایی متعادل با انواع منابع پروتئین مانند مرغ، ماهی، تخم مرغ ، مغزهای خوردنی و ماست را دنبال میکنند، فایده معنا داری خواهد داشت یا نه

 

کلاژن و مو

با بالارفتن سن آدم، میزان طبیعی کلاژن در بدن کاهش میابد. بنابر پژوهش‌ها، کلاژن به افزایش پروتئین‌های سازنده مو یاری می‌کند، که این موضوع از کاهش و ریزش مو جلوگیری و رشد مو را تحریک مینماید. و سفیدشدن مو را بواسطه پشتیبانی از ساختار فولیکول مو، کاهش میدهد.

نقش کلاژن در بدن

کلاژن، رژیم تغذیه‌ای و سبک و شیوه زندگی

ویتامین سی و کلاژن بایست به همراه هم استفاده شود، چون چنانچه میزان ویتامین C در بدن پایین باشد، کلاژن به مقدار مکفی ایجاد نخواهد شد. کاهو ، میوه‌های قرمز، میوه‌های مرکباتی و هویج همگی به طورطبیعی ایجاد کلاژن را تحکیم میکند. در مجاور رویه طبیعی کاهش ایجاد کلاژن در بدن بواسطه بالارفتن سن، عوامل سبک و شیوه زندگی مدرن مانند اضطراب و نگرانی ، برنامه غذایی اشتباه و کارکرد پایین روده هم میتواند توانایی بدن را در ایجاد کلاژن کمتر کنند.

انواع کلاژن

سه نوع کلاژن وجود دارند: کلاژن نوع یک۹۰ درصد از پوست، مو، ناخنها، اندام‌ها، استخوان و رباط‌ها را تشکیل می‌دهد و از اینرو، مطلوبترین گزینه برای پوست و زیبایی است.

کلاژن نوع دو با غضروف در رابطه است، در وضعی که کلاژن نوع سه در پروتئین فیبری در استخوان، غضروف، عاج دندان، تاندون و دیگر ساختارهای همبند وجود دارد.

منابع کلاژن

قرص‌های کلاژن حاوی تا یک گرم کلاژن در هر قرص است و میتواند محتوی ویتامین C نیز باشد که به ایجاد کلاژن زیادتر در بدن کمک میکند.

هم چنین، پودر و مایع کلاژن برای آنهایی که در خوردن قرص مشکل دارند گزینه هایی مناسب‌تر محسوب میشود.

از چه موادی در یک مکمل کلاژن دوری کنیم.

در وضعی که ترکیب ویتامین سی و اسید هیالورونیک برای بالا بردن فواید مکمل کلاژن خوبست.، بعضی مواد وجود دارد که می‌بایست از استفاده آن امتناع کنید که از آن جمله می‌توان به کو انزیم کیو ۱۰ (آنتی اکسیدان قوی که درغشای میتوکندری یافت می‌شود)، گلوکوزامین و آرژنین اشاره کرد.

در وضعی که خود به خود با فایده اند، ولی این مواد ارزش اندکی برای مکمل‌های کلاژن دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − هفت =