نوشابه نباید بخوریم!

نوشابه کوکاکولا و اثرات منفی آن برروی بدن

نوشابه گازدار گرچه بسیار طرفدار دارد ولی به میزان طرفدارانش هم عارضه‌های دارد؛ به این جهت نیراج نایک بعد از مطالعه برروی اثرات کوکاکولا در بدن در نخستین ساعت مصرف اعلام کرد: در ده دقیقه نخست بعد از مصرف این نوشابه گازدار ، ۱۰ قاشق چای خوری شکر وارد بدن ما میشود که عملا میزان آن ۱۰۰ درصد احتیاج روزانه محسوب میشود، ولی با عنایت به وجود اسید فسفریک در ترکیبات آن، بدن حالت تهوع پیدا نمی‌کند زیرا این نوع افزودنی مزه شکر را تغییر داده و فرد می‌تواند آنرا بنوشد.
بیست دقیقه پس از آشامیدن کوکاکولا مقدار قند در خون به قله خود میرسد که بعد منتهی به تراوش انسولین در بدن میشود، در این لحظه کبد عکس العمل نشان داده و تمام قند موجود را به چربی تبدیل میکند.

بعد از گذشت ۴۰ دقیقه از آشامیدن کوکاکولا، جذب کافئین موجود در آن نیز تکمیل شده و مردمک چشم‌ها گشاد و بالارفتن فشار خون می‌رود و کبد نیز در بازتاب قند را وارد ساختار جریان خون میکند، اکنون گیرنده‌های ادنوزین مغز بکار افتاده و با خواب آلودگی نبرد میکند.
بعد از گذشت چهل و پنج دقیقه از مصرف این نوشابه بدن تولید دوپامین را بیشتر کرده و مراکز لذت در مغز را فعال میکند عینا همانگونه که هروئین در بدن عمل میکنند.

عارضه‌های مصرف نوشابه کوکاکولا

در حالیکه بعد از گذشت ۶۰ دقیقه از آشامیدن آن، اسید فسفریک با به هم متصل کردن کلسیم، منیزیم و روی در معده منتهی به افزایش سوخت و ساز شده و قند بالا در خون نیز منتهی به دور کردن کلسیم از مسیر ادرار از بدن میشود.

خواص ادرار آور. کافئین نیز وارد عمل شده و از مسیر ادرار، کلسیم، منیزیم و روی که برای استخوان‌ها با فایده اند را از جسم و بدن خارج میکند. بعد از کاهش این تحریک، قند موجود در خون بشدت افت میکند و بدن تحریک پذیر و یا بی تفاوت میشود.

این در شرایطی است که تمام آب حاوی بطری، پیش از اینکه بدنتان قادر باشد مواد لازم را برای هیدراته نگه داشتن ساختار و قوی کردن استخوان‌ها و دندان‌ها جذب کند، از تن دور کردن شده است. این داروساز انگلیسی در وبلاگ خود نوشت: یکی از چیزهایی که همواره سبب تعجب من می‌شد این بود که مشاهده می‌کردم بعضی افراد با اینکه در ساختار و رژیم تغذیه‌ای خود از مصرف چربی اجتناب می‌کردند ولی به وزنشان مازاد و اضافه می‌شد. بعد از مشاهده دچار شدن بسیاری از آن‌ها به بیماریهای مرتبط به مازاد و اضافه وزنی مانند مسائل قلبی، دیابت و یا اثرات منفی داروها، تصمیم گرفتم دلیل آنرا پیدا کنم که چه چیزی سبب چاقی این اشخاص میشود.
به اعتقاد وی یکی از خطرات عمده برای تندرستی جسم، مرتبط به باصطلاح ‘شربت ذرت با فروکتوز بالا’ (High Fructose Corn Syrup) میشود که در خیلی از نوشابه‌ها استفاده میشود، این ماده میتواند با فریب دادن کبد، به چربی مبدل گردد.

او اضافه کرد: من از بیماران خود خواستم تا آب و یا چای ی سبز را جایگزین کوکاکولا کنند.

حتی برای شیرین کردن نوشیدنی‌ها از شیرین کننده‌های طبیعی بهره ببرند.

برآیند فوق العاده شد.

کوکاکولا نوشابه کولای گازدار پرطرفدار است که در بیشتر از ۲۰۰ کشور دنیا به فروش می‌رسد.

این نوشابه محصول شرکت آمریکایی کوکاکولا است و یکی از نمادهای فرهنگی کشور آمریکا آمریکا محسوب می‌شود.

کوکاکولا شناخته شده‌ترین نام تجاری در دنیا و دومین واژه شناخته شده زبان انگلیسی در دنیاست.

ارزش این نام تجاری بیشتر از ۶۷ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

نوشابه گازدار کوکاکولا

نوشابه گازدار کوکاکولا


در بخش زیادی از سرزمین‌های غربی این نوشابه بنام عنوان ساده‌تر کُک (Coke) نامیده میشود و در خاورمیانه و ایران به اختصار آن کوکا می‌گویند.

هم اکنون مدیرعامل کوکاکولا مارتور کنت میباشد که اخیراً در مصاحبه‌ای با مجله هاروارد بیزینس استراتژی شرکت را تا سال ۲۰۲۰ بیان کرده است.

تاریخچه کوکاکولا

فرمول ساخت کوکاکولا برای نخستین بار در سال ۱۸۸۶ بصورت یک آشامیدنی، توسط جان پمبرتون داروساز آمریکایی و در شرکت مواد شیمیایی او ابداع شد این لوگو انگلیسی را چنانچه به عربی از چپ به راست (برعکس) بخوانیم شباهت زیادی به عبارت «لا محمد لا مکه» دارد (امتحان کنید) که نشانه سوالی در انگیزه‌های ضد اسلامی این شرکت است.

کتابدار او فرانک رابینسون گزینش و انتخاب نام کوکاکولا را به او توصیه داد و لوگوی دست نویس و سلیس آنرا خطاطی کرد که تا به امروز به عنوان لوگوی این شرکت و این آشامیدنی پابرجاست.

پمبرتون آشامیدنی ابداع شده توسط خود را یک داروی مقوی برای خیلی بیماریها می‌دانست.

این شربت محتوی کوکائین (که از برگ کوکا گرفته می‌شد) و هم چنین عصاره کافئین دانه کولا بود.

(بعدها کوکائین این نوشابه در سال ۱۹۰۵ از فرمول آن حذف شد) پمبرتون نوشابه خود را به دکه‌های محلی فروش لیموناد و سودا فروخت و به تبلیغ برای آن پرداخت.

بدین گونه، کوکاکولا به عنوان پدیده‌ای جدید به کامیابی بسیاری دست یافت.

جان پمبرتون هر لیوان از آشامیدنی جدیداش را به قیمت پنج سنت به مشتریانش می‌فروخت.

گرچه نهایتاً” آن مقدار خوشبخت نبود که در دوره زندگی خود قادر باشد نصیبی هر چند اندک از شهرت این ترکیب ابتکاری ببرد و اندکی قبل از مردن روش تهیه کوکاکولا , بهمین علت ۲۳۰۰ دلار به آسا کندلر، تاجر آمریکایی و شهردار شهر آتلانتا فروخت.

آسا کندلر توانست به زودی از کوکاکولا یک آشامیدنی ملی آمریکایی بسازد که اسمش هم معنا با زندگی به سبک آمریکایی است.

او اندکی روش تهیه کوکاکولا را تغییر داد و برای آسان‌تر کردن کار به جای لیوان و بشکه، بطری‌های مخصوصی را برای این آشامیدنی سفارش داد که اینروزها همه آن را می‌شناسند و نهایتا محصولش را در همه آمریکا توزیع کرد.

با این تغییرات همه دیگر می‌توانستند ولو در خانه هایشان هم کوکاکولا بنوشند.

در سال ۱۸۹۶، ده سال پس از تهیه نخستین ترکیب کوکاکولا آسا کندلر برای نخستین بار این آشامیدنی را به خارج از مرزهای آمریکا صادر کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − هفت =