خطرات کاهش گلبول خون در دوران بارداری

کاهش گلبول‌های قرمز خون در دوره حاملگی چه اثرات نامطلوبی بر روی تندرستی مادر و جنین دارد؟

در روزگار کنونی بررسی‌ها مشخص کرده است که کاهش گلبول‌های قرمز خون مادر در دوره بارداری باعث ظهور مشکلات و عارضه‌های جدی برای مادر، جنین و نوزاد آتیه می‌گردد یکی از این موارد بالا رفتن مقدار مرگ و میر خانمهای حامله گرفتار کاهش گلبول‌های قرمز خون در قیاس با مادران بارداری که کاهش گلبول‌های قرمز خون ندارند میباشد، که این خود به تنهایی اهمیت و لزوم استفاده از مکمل آهن مناسب، به منظور جلوگیری و درمان کاهش گلبول‌های قرمز خون فقرآهن قبل و هنگام دوره حاملگی را توجیه میکند.
از عارضه‌های و مشکلات دیگر کاهش گلبول‌های قرمز خون در خانمهای حامله عارضه‌های جنینی میباشد که از جمله آن‌ها به نکته‌های زیر میتوان اشاره کرد:
• بالارفتن احتمال بدنیا آمدن نوزاد با وزن اندک‌تر از نرمال (کمتر از وزن طبیعی)
• بالارفتن احتمال زایمان زودتر از موعد
• بالارفتن احتمال بدنیا آمدن نوزاد با درجه آپگار (علائم حیاتی) پایین‌تر
هر یک از این موارد می‌تواند احتمال ایجاد عارضه‌های و مخاطرات بدنی و حتمی مرگ را برای نوزاد بالا میبرد.
جلوگیری از اثرات کاهش گلبول‌های قرمز خون طی ماه‌های حاملگی با سیدرال فولیکو
استفاده بموقع و مناسب از مکمل‌ها و تامین ذخایر املاح و ویتامین‌ها، بویژه آهن، ویتامین‌های B۱۲، اسیدفولیک و ویتامین C در جلوگیری از مبتلا شدن به این نشانه‌های می‌تواند تاثیرگذار باشد، فولیک اسید و ویتامین C همگی در فرآیند خونسازی در مغز استخوان و جبران کاهش گلبول‌های قرمز خون یاری دهنده هستند.
شرکت فارمانوترای ایتالیا برای نخستین بار در ایران استفاده از مکمل آهن لیپوزومال سیدرال فولیکو را بشما توصیه میکند که محتوی مقادیر لازم آهن و ویتامین‌های B۶ و B۱۲ اسیدفولیک و ویتامین C در یک محصول می‌باشد.
نکته قابل توجه در خصوص مکمل آهن سیدرال فولیکو این است که، بکارگیری فناوری لیپوزومال در ایجاد آن، سبب پیدایش ویژگی هایی مانند فقدان ایجاد عارضه‌های گوارشی مانند اسهال ، یبوست ، تهوع، درد شکم وزخم‌های گوارشی و مزه نامطلوب آهن، در مجاور میزان جذب خیلی بالا وطعم فرحبخش آن از این محصول یک مکمل آهن منحصر بفرد ساخته است.
بنابراین مادران عزیز میتوانند با استفاده بموقع از مکمل آهن سیدرال فولیکو میلیون فرد حاملگی فرحبخش و اندک خطر را با امید به داشتن نوزادی تندرست و سالم و تندرست تجربه کرده وبا ادامه آن در دوره شیردهی، از ایجادکم خونی طی این دوره جلوگیری کرده، هم چنین ذخایر از دست رفته آهن در حین حاملگی را نیز جبران نمایند.

چگونه دوره پریود را با آسایش سپری کنیم؟

تقریبا تمامی زنان از ابتدای سن بالغ شدن تا زمان یائسگی یعنی حدود سن چهل و پنج تا پنجاه سالگی بطور مرتب چند روز از ماه را گرفتار کاهش گلبول‌های قرمز خون می‌شوند که این موضوع در بلندمدت سبب می‌شود در غالب جوامع تا بیشتر از ۵۰٪ از خانمها ی برنا بتدریج گرفتار کمبود ذخایر آهن و نهایتا درجاتی از کاهش گلبول‌های قرمز خون فقرآهن گردند افزایش میدهند. زنان بدون اطلاع از اینکه بدانند مبتلا به کاهش گلبول‌های قرمز خون هستند نشانه‌های آن را تجربه میکنند.، از جمله
• کاستی و بی حالی
ضربان قلب
• کاهش انرژی
• حس خسته بودن زودرس
• رنگ پریدگی
• تحریک پذیری عصبی و گاه افسردگی
• قاعدگی‌های نامنظم
کاهش و ریزش مو و تغییرات ناخن
چنانچه این زنان در حالت کاهش گلبول‌های قرمز خون باردار شوند بالارفتن احتمال مرگ و میر مادر در حین بارداری و عارضه‌های جنینی متعاقب از کاهش گلبول‌های قرمز خون مادر از جمله وضع حمل نوزاد اندک وزن، زایمان زودتر از موعد ، وضع حمل نوزاد با علایم حیاتی پایین و … هم به عارضه‌های بالا افزوده میشود.
آرامش در دوره پریود با سیدرال کلاسیک
حال آن که در صورت مصرف دوره‌ای و متناوب آهن توسط بانوان سنین باروری با تامین ذخایر آهن و جلوگیری و درمان کاهش گلبول‌های قرمز خون فقرآهن می‌تواند از تمامی عارضه‌های فقرآهن چه برای بانوان و چه برای جنین و نوزاد گرفتار کاهش گلبول‌های قرمز خون جلوگیری گردد.
شرکت فارمانوترای ایتالیا برای نخستین بار در ایران استفاده از مکمل آهن لیپوزومال سیدرال کلاسیک را بشما توصیه میکند که محتوی مقادیر لازم آهن و ویتامین ث می‌باشد (که در جذب بیشتر و مناسب‌تر آهن نقش دارد)
نکته قابل توجه در خصوص مکمل آهن سیدرال کلاسیک این است که، بکارگیری فناوری لیپوزومال در ایجاد آن، سبب پیدایش ویژگی هایی مانند فقدان ایجاد عارضه‌های گوارشی مانند اسهال ، یبوست ، تهوع، درد شکم وزخم‌های گوارشی و مزه نامطلوب آهن، در مجاور میزان جذب بسیار بالای آن، از این محصول یک مکمل آهن منحصر بفرد ساخته است.
بنابراین بانوان عزیز میتوانند با استفاده بموقع از مکمل آهن سیدرال کلاسیک از ایجادکم خونی طی این دوره جلوگیری کرده، ذخایر از دست رفته را تلافی نموده و میلیون فرد قاعدگی و باروری فرحبخش و اندک خطر را با امید به داشتن جسم وروحی تندرست و سالم امتحان کنند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − نه =