عوامل موثر در بی حالی!

احساس کاستی و بی حالی از چه چیزی نشان دارد؟

احساس کاستی و بی حالی در بدن برای افرادی اتفاق میوفتد که از برنامه غذایی شایسته‌ای پیروی انجام نمی‌دهند، نتیجتا خوردن خوراکی‌های ناپسند برای مدت زمانی زیاد سبب می‌شود بدن گرفتار نقص آهن ، مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها شده و آدم احساس کاستی و بی حالی کند.

زندگی ما هرچه باشد، ساده نیست. بیشتر ما گهگاه یا شاید همواره، احساسِ بی‌حالی و ملال و خستگی می‌‌کنیم. خستگیِ حقیقی چیزی بیشتر از احساس خواب‌آلودگی است و ناخواسته فکر شما را گرفتار غلتیدن در رختخواب و فراموش کردن امورات روزمره میکند. حس خسته بودن بطور نامحسوس در زندگی روزانه‌ی ما رخنه کرده است و سلامتی فیزیکی و روانی ما را آن‌قدر تحت اثر گذاشته است که انجام امورات روزمره را، چنانچه نگوییم غیرممکن، ولی سخت کرده است.

مشکلات ما با ملال و خستگی، روابط‌مان با بقیه را نیز تحت اثر قرار میدهد. دیگران حس خسته بودن وحشتناک ما را درک انجام نمی‌دهند، به جز این که خودشان آن را تجربه نمایند و تا زمانی که این حس را تجربه نکنند، شما از دید آن‌ها فقط یک فرد تنبل به نظر می‌رسید که فکر و ذکرش خوابیدن است.

آیا کمبود ویتامین و مواد معدنی سبب کاستی جسمی و عصبی شدن فرد می‌شود؟

کاستی و بی حالی می‌تواند علت‌های غذایی داشته باشد. آهن بااهمیت‌ترین ماده معدنی است که کمبود آن ضرورتاً به شکل کاهش گلبول‌های قرمز خون بروز نمی‌کند بلکه از نشانه‌های نخستین کمبود این ماده معدنی اساسی و مهم کاستی و بی حالی و ملال و خستگی مفرط و کاهش قدرت تمرکز و کاستی در کار کردن است.

دلایل احساس ضعف و بی حالی

تاثیر نقص آهن در احساس کاستی و بی حالی

نقص آهن در میان بانوانی که در سن و سال بارداری یا مرحله قاعدگی هستند. وجود دارد و با حس این نشانه‌ها باید سریع به دکتر متخصص مراجعه شود.

هم چنین کاستی و بی حالی می‌تواند علت‌های غذایی داشته باشد بویژه اینکه کمبودهای غذایی در مرحله کنونی به شکل بالینی و آشکار کنترل شده است ولی کمبود تحت بالینی یا کمبود حاشیه‌ای می‌تواند نشانه‌های گنگ و مبهمی داشته و در بعضی موقعیت‌ها خود را بشکل کاستی و بی حالی نشان بدهد..

ضمن اینکه یادمان باشد انرژی داشتن، سبب شادابی و فعالیت مرتبط به توده ماهیچه‌ای بدن میشود و آنهایی که بضاعت توده ماهیچه‌ای آن‌ها اندک است با وجود وزن مناسب گرفتار کاستی و بی حالی می‌شوند.

ؤزیم غذایی مناسب برای نداشتن احساس ضعف

مواد خوراکی محتوی ویتامین

البته کمبود برخی از ویتامینها نیز به همراه کاستی و بی حالیست که میتوان به ویتامینهای گروه ب به ویژه ب دو، ب شش و نیاسین اشاره نمود که با کمبود آن شخص گرفتار تحریک پذیری و عصبی بودن، کاستی و بی حالی میشود و در صورتیکه فردی از الگوی غذایی نامناسبی پیروی کند احساس کاستی و بی حالی کرده و باید گفت، الگوی غذایی نابسامان سبب میگردد فرد به درجاتی از کاستی و بی حالی گرفتار شود به این جهت پیشنهاد می‌شود در رژیم خوراکی تان تجدید نظر کرده و خوراکی‌های محتوی آهن و ویتامین ب و دی استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − شش =