ادویه‌هایی برای لاغری!

ادویه هایی مفید جهت لاغری را در مجاور بعضی از خاصیت‌های بینظیر آن‌ها در این قسمت از مجله سلامت زیبان بشما معرفی می‌کنیم.

هل

دانه هل قوی کننده. معده ، ضد نفخ و بادشکن است؛ هم چنین به هضم خوراک نیز یاری می‌کند.

جویدن دانه‌های هل بعد از غذا خوردن ضمن یاری به هضم و گوارش مناسب‌تر خوراک، می‌تواند بوی نامطبوع دهان را نیز خنثی کند.

دانه‌های هل خواص گرمابخشی داشته و معده و روده‌ها را تحکیم می‌کنند و با از میان بردن نفخ دردهای شکمی را تخفیف می‌بخشند.

زیره
ادویه‌ای که هم به منظور تولید انرژی و هم گوارش مفید ست به افزایش کنترل گلایسمیک در اشخاص مبتلابه دیابت نوع ثانویه هم یاری می‌کند. این ادویه در مجاور تحکیم بدن هم چنین از خواص ضد اضطراب و نیز قویتر کردن حافظه بهره مند است.

زردچوبه

زردچوبه با داشتن کورکومین است که عروق خونی را از تشکیل بافت چربی مازاد بازمی دارد که این موضوع در کم کردن وزن و چربی خیلی تاثیرگذار است. مصرف این ادویه پرکاربرد، به علت تحکیم کبد و خاصیت سم زدایی به مبتلایان به هپاتیت و کبد چرب توصیه میشود. قابل ذکر است که زردچوبه، ضدنفخ و ضد اسپاسم ماهیچه‌ها ، علی الخصوص ماهیچه‌های شکم پس از غذا خوردن یا در وقت خونریزی ماهانه است.

خواص ادویه ها

دارچین و فواید ینظیر آن

دارچین

این ادویه پر طرفدار با افزایش سوخت و ساز که گام با اهمیتی در یاری به کم کردن وزن و نیز حفظ وزنی تندرست و سالم است، قند موجود در خون را نیز تنظیم مینماید. شادی آور، آرام کننده، قوی کننده کبد و قلب، کاهنده قندخون، برطرف کننده بوی نامطلوب دهان ، ادرارآور و قاعده آور است.

مصرف دارچین سوخت و ساز در بدن را تا اندازه‌ای بالا میبرد.

زنجبیل

این ادویه که طبع گرمی دارد به آرام و نرم کردن روده یاری می‌کند.

هم چنین خاصیت ضدالتهابی دارد.

بررسی‌های نشان داده است که زنجبیل می‌تواند هم سوخت وساز بدن را بالا ببرد و هم بنوعی در کم شدن اشتها تاثیرگذار است.

خردل:

خردل می‌تواند میزان سوخت و ساز را تا بیست و پنج درصد به ناگهان بالا میبرد. با استفاده روزانه ۳ و نیم قاشق چای خوری خردل می‌توانید هر روزه چهل و پنج کالری مازاد بسوزانید.

گل میخک

گل میخک بعنوان یک ادویه بسیار مقوی برای معده و هاضمه است. هم چنین کاستی اعصاب را درمان می‌کند وبرای از بین بردن سختی نفس بافایده است. درد دندان با مالیدن عصاره و یا قطره گل میخک تسلی بخشید.

دردهای گوش را با چکاندن این قطره می‌توان آرام کرد.

پودر سیر

سیر حاوی ویتامین‌های A، B و C است و به هضم غذا کمک می‌کند.

بیشتر این خواص، در سیر تازه و بودار پیدا می‌شوند و پودر کردن آن، به میزان قابل توجهی خواصش را هم از میان میبرد.

فلفل

فلفل ، طبع گرمی دارد و می‌تواند تا اندازه‌ای سبب ازدیاد سوخت وساز بدن هم شود. به همین سبب اکثریت ما پس از خوردن خوراکی‌های تند و حاوی فلفل ، احساس گرما و گرگرفتگی می‌کنیم مصرف حجم متعادلی از فلفل تیره یا قرمز به اشخاص گرفتار مشکل اضافه وزن برای بالا بردن سوخت و ساز بدن آنها در کنار ملاحظه رژیم تغذیه‌ای و ورزش توصیه میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + یازده =