تاثیر رعد و برق بر میگرن!

ایا آغاز میگرن با رعدو برق ارتباطی دارد؟

وقوع رعد و برق که یکی از اتفاقات طبیعی می‌باشد میتواند تا ۳۱ درصد سبب ازدیاد ریسک مبتلا شدن به سردرد و تا ۲۸ درصد سبب ازدیاد مبتلا شدن به میگرن شود. البته این اعداد و آمار در میان اشخاصی که از سردرد ‌های مزمن رنج میبرند بیشتر صادق است.

رابطه ی میگرن با رعدو برق،تاثیر رعدو برق بر روی سردرد میگرنی

البته تحقیقاتی دیگری نیز نشان میدهد که رعد و برق آغاز نشانه‌های سردرد را تا ۲۴ درصد و میگرن نیز تا ۲۳ درصد در آنهایی که سردردهای مزمن نداشتند نیز افزایش میدهد.

در توضیح این مسئله که رعد و برق میتواند باعث پیدایش سردرد شود شیوه‌های زیادی وجود دارد ولی در میان آن‌ها میتوان به امواج الکترو مغناطیسی ساطع شده از رعد و برق اشاره نمود که می‌تواند تولید آلاینده هایی مانند ازن را افزونتر کند و سبب وقوع سردرد و میگرن در فرد شود.

” بخش زیادی از بررسی‌ها نشان میدهد یافته‌های متناقضی در زمینه اینکه چگونه آب و هوا، از جمله عناصری مانند فشار هوا و رطوبت بر آغاز سردرد اثر میگذارد، وجود دارد. با وجود این، این مطالعه به آشکار یک ارتباط بین رعد و برق و عوامل در ارتباط با هواشناسی را با سردرد نشان میدهد.

اشخاصی که طبق معیارهای ” کانون بین‌المللی سردرد ” میگرنی شمرده می‌شدند، از ایالات اوهایو و میسوری گزینش و انتخاب شدند تا فعالیت سردرد خود را در یک دفترچه روزانه به مدت سه تا ۶ ماه ثبت کنند.

در طول این مدت، مکان‌هایی در ۲۵ مایلی خانه‌های اشخاص گزینش و انتخاب شده، که در آن‌ها رعد و برق زده شده بود، به همراه بزرگی و قطبیت جریان رعد و برق ثبت شد.

وینسنت می‌گوید: ” ما از مدل‌های ریاضی استفاده کردیم، برای اینکه گزینش کنیم که آیا رعد و برق خودش دلیل افزایش فرکانس سردرد است و یا این که آب و هوا می‌تواند آن را به سایر عوامل آب و هوایی که با رعد و برق در مقابله است، نسبت دهد.

برآیند ما روشن کرد که ۱۹ درصد ریسک مبتلا شدن به سردرد در زمان‌های رعد و برق بالاتر رفته است، حتی پس از در نظر داشتن عوامل آب و هوایی.

این نشان میدهد که رعد و برق تنها اثر بی همتا در سردرد است.او اظهار میکند جریان‌های منفی رعد و برق با احتمال بیشتر سردرد همگام است. راه‌هایی وجود دارد که در آن احتمال دارد رعد و برق سبب به راه افتادن سردرد شود.

امواج الکترومغناطیسی ساطع شده از رعد و برق میتواند باعث آغاز سردرد شود. مضاف بر آن رعد و برق تولید آلاینده‌هایی مانند اوزون را افزایش میدهد و می‌تواند دلیل آزاد شدن هاگ قارچ‌ها شود، که امکان دارد منتج به میگرن شود.

 این مطالعه دید خوبی نسبت به ارتباط بین سردرد و میگرن، رعد و برق و دیگر عوامل هواشناسی می‌دهد.

بهرحال، مکانیزم دقیقی که از راه آن رعد و برق و یا عوامل در ارتباط با آب و هوا سردرد را به راه می‌اندازند ناشناخته است، گرچه ما حدسیاتی در مورد این موضوع داریم.

در نهایت، اثر آب و هوا بر سردرد پیچیده است و بررسی‌های آتیه برای تعریف دقیق‌تر نقش رعد و برق بر سردرد مورد احتیاج خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 5 =