شکل اشک انسان چگونه است؟

تصاویر اشک چشم زیر میکروسکوپ

مایعی که در فرآیند گریه ایجاد میشود، اشک نام دارد. مایعی که سبب تمیزی و شستشوی سطح چشم، ضدعفونی شدن چشم‌ها، لغزنده کردن چشم‌ها برای حرکت آسان کره چشم و پلک‌ها، جلوگیری ازخشک شدن چشم‌ها و پلک‌ها، ایجاد رابطه میان انسان‌ها، دور کردن مواد گردهمایی یافته حاصل از فرآیند جواب به اضطراب و نگرانی و … می‌شود؛ چیزی جز اشک نیست.

همه اشخاص تاکنون اشک ریختن را تجربه کرده اند، ولی تجربه دیدن قطره اشک در زیر میکروسکوپ را نداشته اند.

هنرمند هلندی، موریس مایکرز این تحقیق را انجام داده و قطره اشک را در زیر میکروسکوپ مشاهده کرده و شاهد دانه‌های متبلور در زیر میکروسکوپ بوده است.

گریه و اشک

عکس اشک زیر میکروسکوپ

اشک مایعی است که بصورت پی در پی از غده‌های اشکی در چشم ترشح میگردد ترکیبات اشک آدم در حالت‌های احساسی متفاوت میباشد در دنباله تصاویری شگفت انگیز از اشک آدم در حالت‌های متفاوت را میبینید.

اشک لایه‌ای به ضخامت ۱۱-۷ میکرومتر روی ملتحمه و قرنیه چشم ایجاد میکند و مانع از خشک شدن قرنیه و سبب زدودن آلودگیهای سطح آن میشود.

اشک از مسیر مجرای اشکی به بینی راه می‌یابد.

در موقع التهاب چشم یا سرماخوردگی یا گریه تراوش اشک افزایش میابد.

یک عکاس معروف تصمیم به عکسبرداری از قطرات اشک خود در بامداد یک روز کاری گرفته و آن را با گذاشتن در زیر میکروسکوپ با بزرگنمایی ۴۰ برابر مطالعه و تصویربرداری کرده است.

اشک چشم

رزلین فیشر با بکارگیری یک میکروسکوپ الکترونی عکسهای بسیار جالبی از اشک آدم در حالت‌های احساسی متفاوت تهیه کرده است.

او نشان داده است که ترکیبات اشک آدم در حالت‌های احساسی متفاوت تهیه کرده است.

وی که تکنسین آزمایشگاه است بیان نمود: برآیند این تحقیق نشان داد، دما، رطوبت و حتی دلیل گریه هم بر ساختار قطره اشک موثر است.

پژوهشگران در این تحقیق افزودند: سه نوع اساسی اشک وجود دارد؛ اشکی که برای خیس کردن چشم است، اشکی که در جواب به ملتهب شدن است، مانند هنگامی که چیزی به چشم فرو رود و یا با پوست کندن پیاز جاری شود و نوع سوم اشک‌های عاطفی است که محصول غم و شادی است.

انواع گوناگون اشک چشم

برآیند این بررسی نشان داد. اشک‌های احساسی مواد مازاد در خود دارند که شامل هورمون‎های پرولاکتین، آدرنوکورتیکو و انکفالین است.

مواد شکل دهنده اشک بر اساس نوع آن تغییر میکند و در نوع خود بی نظیر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =