خطرات پشت میز نشستن طولانی بر سلامتی!

پشت میز نشستن ‌های طولانی و کوتاهی عمر!!!

بر اساس برآیند یک پژوهش در استرالیا کارکنانی که در محل کارشان برای مدت زمانی زیاد می‌نشینند، در مخاطره خطر بزرگتری برای آشفتگی‌های روانی هستند. علی الخصوص در مورد کارکنانی که بیش‌تر از شش ساعت طی روز در محل کارشان می‌نشینند، در قیاس با آن‌ها که مدت پایین‌تر کار نشسته انجام میدهند، میزان بیشتری از اضطراب و افسردگی بیان شده است.

مضاف بر آن، در این بررسی معین شده که رفتن به سالن‌های ورزشی پس از کار هم چندان تاثیری در مراقبت از کارکنانی که کار نشسته درازمدت انجام میدهند، نداشته است.حتی آن دسته از شرکت کنندگان در این بررسی که با وجود طولانی نشستن در محل کار، ازنظر جسمی فعال بودند و در خارج از محل کار، تمرین‌های ورزشی هم انجام می‌دادند، نسبت به کارکنانی که اندک‌تر از سه ساعت در محل کارشان می‌نشستند، باز هم مقدار فراوانی از اضطراب و افسردگی از خود بروز می‌دادند.

جهان امروزی کارها را از شکل فعال درآورده و به صورت ساکن تبدیل کرده است.

حال ما بایست دانست که هر کاری چنانچه به طرز درست انجام پذیرد می‌تواند درصد پایین‌تر زیان به جسم برساند.

قطعا تابحال مقالات زیادی در زمینه نشستن درازمدت بر روی صندلی و مضرات آن خوانده اید، آیا این واقعیت دارد؟ بله واقعیت دارد ولی آیا حقیقتأ میدانید که عینا چند ساعت نشستن در طی روز می‌تواند زیان پذیر باشد؟ آیا میدانید با اندک کردن ساعات نشستن خود در طی روز میتوانید. طول زندگی خود را افزایش دهید؟ پژوهش‌های نوین نشان داده کم شدن میزان زمان نشستن در طی روز به اندک‌تر از سه ساعت می‌تواند. طول زندگی آدم را تا دو سال بالا میبرد.

پژوهشگران کالج هاروارد بر روی ۱۶۷ یکهزار نفر در طول چهار تا ۱۴ سال شکل گرفته است.

در این بررسی‌های عادات سلامتی و غذایی شرکت کنندگان مورد وارسی قرار گرفته که یکی از این عادات، ساعت‌های نشستن اشخاص در طی روز است.

پژوهشگران با بررسی و ترکیب شرایط موجود خطر مرگ ناشی از نشستن زیاد را در آزمایش‌های خود محاسبه کردند.

نتیجه نشان داد با نشستن بیشتر از سه ساعت در طی روز دو سال از عمر که مردها و نیز نشستن بیشتر از ۲ ساعت برای نگاه کردن به تلویزیون نیز تاثیر بسیاری در کاهش عمر آدم به مدت ۱ چهار سال دارد. پژوهشگران به این جمع بندی رسیدند که با کاهش زمان نشستن در طی روز میتوانید امید به زنده ماندن را در خود بیشتر کنید.

کوتاهی عمر با نشستن درازمدت پشت میز

نشستن درازمدت حتی برای افرادیکه تمرین‌های ورزشی زیاد و منظم هم دارند احتمال دارد خطرآفرین باشد.

بنابراین پسندیده‌تر است یک تصمیم جدی برای کاستن عواقب ناشی از این مخاطره گرفته شود.

ولی آیا در جهان امروز چنین کاری امکان دارد؟ همه ما بیشتر وقت مان را پشت کامپیوتر سپری می‌کنیم، پس با این وضعیت پسندیده‌تر است لااقل عادت درست نشستن بر روی صندلی را در خودمان تحکیم کرده و یا بدنبال یک راهکار مناسب‌تر برای کاستن زیان‌های ناشی از نشستن زیاد باشیم و سعی کنیم پس از هر یک ساعت نشستن زمانی را از جای خود برخاسته و قدم بزنیمپس میتوان گفت پیشرفت تکنولوژی چنانچه در گذرگاه درست قرار نگیرد می‌تواند زیان آور باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − چهارده =