از نوشیدن آب بعد انگور اجتناب کنید!

نکاتی در مورد استفاده درست انگور

انگور که بصورت خوشه‌ای رویش میکند با میوه‌های کوچک و شیرین خود یکی از سالم‌ترین میان وعده‌ها بشمار میآید. انگور، محبوب تمام سنین علی الخصوص اطفال است و فواید بسیاری برای تندرستی دارد ولی در مجاور همه فواید انگور باید از مضرات انگور هم سخن بگوییم.

علاوه بر این‌که میتوان آنرا خام خورد، انگور در دسرها نیز– به صورت تازه یا خشک یا همان کشمش – بکار میرود. انگور در حالت کلی تندرست و سالم است و فواید بسیاری برای ما دارد.

ولی این میوه، بخش تاریکی نیز دارد!!

خوردن میزان متعادل انگور مشکلی ایجاد نمیکند (مگر این‌که به آن حساسیت داشته باشید) ولی چنانچه هر روزه انگور زیادی استفاده کنید، می‌تواند پیامدهای جانبی به همراه داشته باشد.

پسندیده‌تر است. انگور بین دو خوراک میل شود حتی خوردن این میوه پس از غذا توصیه نمیشود، زیرا انگور با خوراکی‌های پرچرب و گوشت‌های قرمز یا حتی گوشت ماهی سازگاری ندارد.
انگور

نکاتی در مورد استفاده درست انگور

انگور میوه‌ای است بسیار قوت بخش که درمان کننده یبوست و از بین برنده التهاب معده و روده است گرچه این میوه قوی کننده. معده است، ولی خوردن انگور هم آدابی دارد که چنانچه ملاحظه نشود به جسم علی الخصوص معده صدمه میرساند.
پسندیده‌تر است انگور بین دو خوراک میل شود حتی خوردن این میوه پس از غذا توصیه نمیشود، زیرا انگور با خوراکی‌های پرچرب و گوشت‌های قرمز یا حتی گوشت ماهی سازگاری ندارد حتی افرادی که معده ضعیفی دارند بایست این میوه را بدون هسته و پوست بخورند.
هم چنین هیچگاه پس از خوردن انگور آب خنک نخورید چرا که خوردن آب خنک پس از انگور سبب فساد آن شده و آب موجود در این میوه با آبی که نوشیده اید مغایر بوده و سبب درد شکم میشود.

ترکیبات شیمیائی انگور

  • برگ مو: دارای ساکارز، لوولز Levulose، اینوزیت Inosite، مواد نشاسته‌ای و تعدادی اسیدهای آلی است‌
  • دم خوشه انگور‌: دارای تانن‌، مواد رزینی‌، تارتارات پتاسیم و اسید‌های آلی است‌
  • غوره: میوه سبز رنگ و نارس انگور است که شامل مزه ترش می‌باشد‌.غوره دارای اسیدهای آلی مانند اسید مالیک‌، اسید فرمیک‌، اسید سوکسینیک Succinique Acid‌، اسید اگزالیک‌، اسید گلوکولیک Glucolique Acid و قند می‌باشد‌.
  • پوست انگور: دارای تانن‌، تارتارات پتاسیم‌، اسید‌های آزاد و مواد معدنی می‌باشد‌.
  • هسته انگور‌: در هسته انگور میزانی روغن و تانن موجود است‌روغن هسته انگور Grape seed oil به رنگ زرد تجربه میکند سبز است‌.این روغن فاقد بو و دارای طعمی مطبوع می‌باشد‌.

    روغن هسته دارای‌تری گلیسیرید‌، اسید اولئیک‌، اسید پالمتیک‌، اسید لینولئیک‌، اسید استئاریک و اسید آراشیک می‌باشد‌.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 7 =