آب مورد نیاز هر وزن چقدر است؟

نکاتی بافایده برای از بین بردن تشنگی برحسب وزنتان

قصد نداریم روش‌های از بین بردن تشنگی و عطش با آشامیدنی‌های گوناگون در فصول گرم تابستان را برایتان بگوییم شاید که در یک متن خواندنی میخواهیم شما را با اصل از بین بردن تشنگی و عطش با نگاهی دقیق و برحسب وزنتان آشنا کنیم.

یک کارشناس تغذیه و برنامه غذایی با تاکید براینکه در هوای گرم بر حسب وزنتان آشامیدنی گزینش کنید.، گفت: اشخاصی که گرفتار مشکل اضافه وزن هستند بایست برای از بین بردن عطش خود از یک آشامیدنی کم انرژی مانند آب بهره ببرند ولی اشخاص باریک اندام میتوانند از یک آشامیدنی حاوی ترکیبات غذایی مغذی انرژی مانند آب میوه‌های طبیعی بهره ببرند.

به منظور رفع تشنگی در هوای گرم بر حسب وزنتان آشامیدنی گزینش کنید.

این متخصص با عنایت به افزایش درجه حرارت هوا و نیاز آدم به استفاده از آب برای از بین بردن عطش ، گفت: در حالت کلی به اشخاص توصیه میشود آب با میزان حرارت پنج تا پانزده درجه بالای صفر مورد کاربرد وارد میکند ولی گهگاه افزایش درجه حرارت هوا سبب افزایش نیاز آدم به آب بسیار خنک و به میزان زیاد میشود که در اینصورت به اشخاص توصیه میشود بر حسب وزن خود یک آشامیدنی مناسب گزینش و انتخاب کنند.

نکاتی در مورد استفاده اب در اشخاص

او اضافه کرد: اشخاصی که گرفتار مشکل اضافه وزن هستند بایست برای از بین بردن عطش خود از یک آشامیدنی کم انرژی مانند آب بهره ببرند ولی اشخاص باریک اندام میتوانند از یک آشامیدنی حاوی ترکیبات غذایی مغذی انرژی مانند آب میوه‌های طبیعی بهره ببرند.

این کارشناس تغذیه و برنامه غذایی در دنباله درباره باور همگانی بعضی افراد مبنی براینکه آشامیدن آب یخ در هوای بسیار گرم میتواند با مضراتی به همراه باشد، گفت: عارضه‌های آشامیدن آب یخ در هوای گرم بر دستگاه گوارشی و اعصاب از لحاظ علمی پایدار نشده است ولی به اشخاص پیشنهاد می‌شود در هنگام تشنگی به میزان خیلی زیاد آب ننوشند زیرا حتمال تورم سلولهای بدن را بهمراه دارد که می‌تواند عوارضی را در پی داشته باشد.

اشخاصی که قادر نیستند خوب آب بنوشند در موقع تشنگی میتوانند از آشامیدنی‌های طمع دار و مناسب مانند برخی آب میوه‌های طبیعی بهره ببرند تا بدن آن‌ها گرفتار اندک آبی نشود.

این استاد کالج علوم پزشکی تهران در انتها اظهار داشت: خاکشیر یک آشامیدنی خیلی متناسب در هوای گرم است زیرا به خوبی آب را اندوخته و در موقع نیاز در اختیار بدن قرار میدهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هشت =