حمام رفتن در شب بهتر است یا روز؟

علت‌های مفید بودن استحمام در شب

در روزگار کنونی هوایی که استشمام می‌کنیم و در محیطی که زندگی می‌کنیم پر از آلودگی و مواد شیمیایی است.
بی تردید ناچار می‌شویم روزانه بامداد دوش بگیریم ولی است. شستشوی بدن در شب زمانی که از سر کار برمی گردید فوایدی دارد ولی چنانچه پوست خشک ی دارید و در هوای خشک زندگی میکنید روزی یکبار بیشتر حمام نکنید.

فواید استحمام در شب

دلیل ۱: در پایان روز زمانی از سرکار بر می‌گردید گرد و خاک زیادی روی بدن نشسته است، یک دوش بدن را از این آلودگیها پاک میکند و از آلرژی ‌ها و عفونت‌ها جلوگیری میکند به گزارش زیبان جرم و آلودگی هایی که روی مو و پوست نشسته است با دوش گرفتن پاک میشود ولی چنانچه دوش نگیرید این آلودگیها را با خود به رختخواب و بالشت و پتو می‌برید.

دلیل ۲: چنانچه اختلالات پوستی مانند بوی نامطلوب پا ، آکنه وتعرق زیاد دارید، استحمام در شب سبب کاهش این ناراحتی‌های پوستی میشود.

زمانیکه این آلودگیها، عرق و چربی را می‌شویید در حقیقت از گسترش آن‌ها جلوگیری کرده اید.

دلیل ۳: دوش گرفتن شما را آرام میکند این چیزیست که شما وقتی خسته اید توقع دارید.

تنفس، تپش قلب، سوخت و ساز و تنش‌های بدن تقلیل می‌یابد و چرخش خون مناسب‌تر میشود.

دلیل ۴: فایده‌ی دیگر خواب خوبست.

وقتی سر شب دوش می‌گیرید از خواب بسیار عالی در شب لذت می‌برید ولی یقین داشته باشید که فاصله میان دوش گرفتن و خواب با اهمیت است.

دلیل ۵: دوش گرفتن حال شما را مناسب‌تر میکند و سبب میشود بدنتان هورمون‌های زیادی را تراوش کند به ویژه پس از یک روز پر کار
دلیل ۶: وقتی با اضطراب و نگرانی ، تنش و ملال و خستگی به خانه برمی گردید، یک دوش سریع احساس تولد مجدد به شما می‌دهد و خشک شدن پوست را از میان میبرد. و سبب راحتی میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =