اسکن بدن در چهار ثانیه

دستگاهی که تمام بدن آدم را در چهار ثانیه اسکن ۳ بعدی میکند.

اسکن «توموگرافی کامپیوتری تمام بدن» (FBCT) و دیگر آزمون‌های غربالگری انجام شده با تکنولوژی‌های پیشرفته، بطور روز افزونی برای شناسایی بیماری ‌های تحت بالینی استفاده میشود.

عوامل گوناگونی که محبوبیت تصویربرداری از تمام بدن را در اجتماع غیرپزشکی بیشتر کرده، شامل پیشرفت در تصاویر تشخیصی، گرایش همگانی به ترقی سلامت در اجتماع و جلوگیری ازبیماریها می‌باشد.

باوجود آن که همه بیمه‌ها هنوز بطور عام، این اقدامات تشخیصی را پوشش نمی‌دهند، اشخاص نسبتا تندرست و سالم و بدون نشانه که از وضع اقتصادی خوبی برخوردار باشند، حاضر به پرداخت خرج آن برای کسب اطمینان از سلامتی خود هستند.

به نقل از انگجت، این ایام اسکنرهای سه بعدی ساز در اشکال و اندازه‌های گوناگونی به چشم می‌خورند و بطور کامل روشن است که برای خلق تصاویر سه بعدی دیجیتالی بزرگ، به دستگاههای بزگتری نیاز بوده و طبیعیست که باید پول بیشتری پرداخته شود.

هنگامی که سخن و صحبت از بدن آدم به میان می‌آید، حدود ۱۴ ثانیه زمان ضروری است تا مدل سه بعدی دیجیتالی آن ترسیم شود که نه فقط وقت زیادی است بلکه به فضای نسبتا بزرگی هم احتیاج است.

اکنون پژوهشگران شرکتی در ژاپن موسوم به VRC فناوری جدیدی بنام Shun’X ارایه کرده اند که تمام بدن آدم را فقط در چهار ثانیه اسکن میکند.

از آن گذشته این سیستم به فضای کوچکی احتیاج دارد.

در حالیکه دیگر فناوریهای شبیه به ۹ تا ۱۱ مترمربع احتیاج دارند.، این فناوری در شش متر مربع خلاصه میشود.

اسکن بدن

اسکن تمام بدن

این فناوری شامل ۸ دوربین DSLRs نیکون به همراه دوربین Xtion Pro Live ایسوز است که اسکن کامل و بی نقصی از تمام بدن آدم را در اندک زمانی به انتها و پایان می‌رسانند.

برای خلق این فناوری نزدیک به یک دهه زمان صرف شده و به بیان صاحب این شرکت، ضریب دقت آن از دیگر فناوریهای حاضر در بازار بالاتر است.

خرج اسکن تمام بدن آدم با بکارگیری این فناوری تنها ۱۰ دلار است حال آن که این رقم برای دیگر فناوریها به مراتب بیش‌تر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 13 =