توصیه های مهم برای گودی کمر!

اشخاصی که گودی کمر دارند این نوشته را از دست ندهند!

گودی کمر حالتی است که بدلیل رفتارهای غلط حرکتی ایجاد میشود. انحنای کمر بیشتر از میزان طبیعی یا گودی بیشتر از اندازه کمر مشکل بخش زیادی از افرادست، افزایش آن احتمال دارد منجربه قوز پشت و افزایش فرورفتگی ستون مهره‌ها گردنی و زیان این اندام‌ها شود،

علت گودی کمر چیست؟

شاید اشخاصی که تخصصی در زمینه‌ی پزشکی ندارند بتوانند حدس بزنند که وجود یک شکم بزرگ سبب زیاد شدن لوردوز کمری می‌شود و برای جبران این حالت، ستون مهره‌ها ناچار است انحنا و تحدب قسمت پشتی را افزونتر کند و همین موضوع نهایتا به گودی زیاد کمر، قوز شدن پشت و به ناچار، زیاد شدن انحنای گردن منتج میشود مضاف بر آن گهگاهی در اشخاص باریک اندام به علت کاستی عضلات شکمی چنین حالتی ایجاد شده و گودی کمر زیاد شود.

هم چنین ملاحظه اصول درست نشستن چه میزان هیچوجه مشکلات ستون مهره‌ها اثربخش است؟ طرز درست نشستن سبب حفظ حالت عادی ستون مهره‌ها شده و عضلات هر بخش ناچار نمی‌شوند برای جبران وضعیت غلط نشستن کار بیشتری بکنند و گرفتار اسپاسم و ملال و خستگی شوند. کف پا، باسن، پشت و کتف شما باید در موقعیت درست قرار بگیرند تا حس آسایش و راحتی کنید چنانچه پای شما به زمین نرسد و آویزان باشد سبب ملال و خستگی و درد میشود چنانچه کتف به صندلی نچسبد، سر به ناچار در حالت جلو می‌افتد و ملال و خستگی، اسپاسم ماهیچه‌ها گردن و گاهی سوز کتف را سبب میگردد.

گودی کمر چیست

عوامل ایجاد گودی کمر

آیا گودی کمر یک بیماری است؟

گودی کمر به علت ایجاد مشکلات برای ستون مهره‌ها بایستی بعنوان یک مشکل جدی درمان شود به منظور تشخیص این اختلال، فرد می‌تواند خودش را به دیوار بچسباند، چنانچه قادر باشد دستتان را در منطقه کمر و ستون مهره‌ها مشت کند یعنی گودی کمر عادی است. اما چنانچه نتوانست بدین معناست که گودی کمر کمتر شده و چنانچه دست مشت شده خود را براحتی قادر باشد جابجا کند احتمال افزایش گودی کمر وجود دارد.

میزان گودی کمر توسط رادیولوژی معلوم میشود.

بعضی از ورزش‌ها می‌تواند درد ناشی از افزایش یا کاهش گودی کمر را تخفیف دهد.

درمان گودی کمر با انجام تمرینات ورزشی

برای علاج گودی کمر گرفتاران بایستی روی کمر بخوابند، سرشان را از زمین جدا کنند و به سینه خود بچسبانند.

این حرکت سبب می‌شود مهره‌های کمر حرکت رو به جلو داشته باشند و بنابراین ماهیچه‌های شکم منقبض شده و گودی کمر آهسته، آهسته رفع میشود.

در حرکتی دیگر اشخاص باید وقتیکه روی کمر خوابیدند، دو پای خود را هم زمان از زانو خم کنند و به سوی شکم آورند و آنگاه به حالت اول برگردانند.

روش دیگر اینست که اشخاص پاهای خود را به صورتی به سوی شکم خود آورند که زانو خم نشود که این شیوه پایان به علت سنگین بودن، پسندیده‌تر است بعد از اینکه شیوه‌های دیگر به صورت متناوب انجام شد، انجام شود.

از دیگر تمرینات ورزشی این است که اشخاص به روی کمر خوابیده و بعد یک پا را آهسته از زانو خم کنند و به سوی شکم بیاورند و بعد آن را بحالت اول برگردانند و پای دیگر را نیز به همین روش به سوی شکم آورند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + هفده =