تاثیر امواج فراصوت برای خروج از کما

بازگشت از کما به یاری امواج فراصوت

با پیشرفت علم پزشکی در همه زمینه‌های زندگی بشر امیدها برای بازگشت بیماران از کما زنده شد و نقطه امیدی برای انتها دادن به زندگی نباتی و برگشت به زندگی در دل پژوهشگران شکل گرفت خارج شدن یک فرد بیمار از کما به یاری امواج فراصوت نقطه روشن و امیدبخشی بود که پژوهشگران را برای سعی بیشتر برای احیای بیماران از کما ترقیب کرد.

طبیبان در دانشگاه کالیفرنیا (UCLA)، لس آنجلس در حال آزمایش یک مداوا جدید هستند و با کامیابی توانستند با بکارگیری امواج فراصوت یک فرد بیمار ۲۵ ساله را از حالت کما خارج کنند.

این طبیبان موفق شدند تا با تحریک صوتی سلولهای سیستم عصبی مریض در تالاموس مغز، او را از حالت نباتی خارج کرده و به زندگی طبیعی برگردانند.

پیش از اینکه طبیبان از شیوه مذکور برای احیای این فرد بیمار بهره ببرند، وی از سطح هوشیاری بسیار پایین و درک پایین گفتار اطرافیان برخوردار بود ولی تنها ۳ روز بعد از این درمان، وی از هوشیاری کامل برخوردار شده و به مکالمات عکس العمل نشان می‌دهد.

او هم چنین با وول داد سر و حالت‌های گوناگون بدن به این مکالمات جواب می‌دهد.

بازگشت بیماران از کما به یاری امواج فراصوت


با وجود بهبودی حاصل شده برای این برنا باز هم طبیبان هنوز بطور قطعی درباره این روش اطمینان ندارند و احتمال میدهند که این درمان به صورت اتفاقی حاصل شده باشد.

ولی در حالت کلی به علت بهبودی چشمگیر و قابل توجه این برنا، آن‌ها قصد دارند تا با انجام تحقیقات علمی زیادتر در مورد قطعیت این شیوه به اعتماد برسند.

در صورت اثبات کارآیی این شیوه، محققان قصد دارند تا سیستم قابل حملی را بسازند که بواسطه آن بتوان بیمارانی که هوشیاری نسبی داشته یا در حالت نباتی به سر می‌برند را به زندگی طبیعی بازگردانند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =