اگر ریملتان را به درستی پاک نکنید چه اتفاقی می افتد؟

 

اگر ریملتان را به درستی پاک نکنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر به درستی ریمل تان را پاک نکنید چه اتفاقی می افتد؟

اخیرا در استرالیا، مشکلی برای یکی از شهروندان ایجاد شده که ریشه در ریمل زدن دارد، این مشکل به حدی جدی بوده که اختلالات بینایی شدیدی برای وی ایجاد کرده است. در نسخه ای از مجله ی چشم پزشکی که در ماه می منتشر شده است،
یک زن 50 ساله به علت این که در چشم هایش احساس ناراحتی می کرد به بیمارستان مراجعه کرد. به اعتراف خود این زن، این خانم حدود 25 سال است که از ریمل استفاده می کرده است و آن ها را به طور کامل و تمیز از چشم هایش پاک نمی کرده است.

هنگامی که پزشک، زیر پلک های ترزالینچ را معاینه کرد، متوجه توده ای رنگی در ملتحمه (ملتحمه، غشای مخاطی نازک و شفافی است که سطح داخلی پلک ها را پوشانده است)شد، برخی از این توده ها حتی در سطح ملتحه نفوذ کرده اند، مشکلات بینایی ترزا به التهاب ملتحمه و آسب به قرینه وی مرتبط بود. این توده ها، بسیار عمیق در ملتحمه جاسازی شده بودند.

ترزالینچ می گوید، درد و تورم و سنگینی پلک هایش که برای مدت زیادی درمان نشده بود احساس ناخوشایندی برای او ایجاد کرده بود. دکتر Dana Robaei پزشک متخصص و مدرس ارشد بالینی دانشگاه پزشکی سیدنی به خبرگزاری Daily Mail گفت که این توده ها به علت تجمع ذره های ریمل در زیر پلک های ترزا ایجاد شده اند. احتمال عفونی شدن پلک های ترزا وجود داشته است و حتی می توانسته به نابینایی مطلق هم منجر شود. دکتر دانا افزود، باید در پاک کردن آرایش چشم و ریمل ها، دقت کافی را داشته باشید. ترزا تحت درمان 90 دقیقه ای برای برداشتن توده ها قرار گرفت، اما طبق گزارش دیلی میل هنوز جای زخم ها روی صورتش مشخص است.

از آن جا که ممکن است شما هم مانند برخی از بانوان، فرآیند پاک کردن ریمل از مژه ها را سخت و دشوار بدانید مجله ی تخصصی زیبان بر آن شده تا اطلاعات جامعی درباره ی پاک کردن صحیح ریمل فراهم آورد. شما را به خواندن این مقاله دعوت می کنیم

متاسفانه گاهی برخی از افراد تصمیم می گیرند ریمل های خود را پاک نکنند و با ریمل بخوابند Ron Robinson یک شیمیدان لوازم آرایشی در Beaty Stat .com می گوید: همان طور که می دانید ریمل از آب، امولسیون، رنگدانه ها، روغن ها و واکس ها تشکیل شده است و گاهی ممکن است به دقت زیادی برای پاک شدن از روی چشم ها نیاز داشته باشد. اما انتخاب پاک کننده های مناسب و روش مناسب استفاده از آن ها می تواند حذف ریمل از روی مژه و ابرو را ساده تر کند.

اگر به درستی ریمل تان را پاک نکنید چه اتفاقی می افتد؟

_ برای پاک کردن ریمل از پدهای صد درصد طبیعی پنبه استفاده کنید.

جوشوازیشنر متخصص پوست می گوید: الیاف طبیعی پنبه مقاوم اند. از توپ پنبه استفاده نکنید، زیرا بافت سست الیاف آن می تواند به چشمان شما آسیب برساند. می توانید از توپ های پنبه ای برای پاک کردن صورت با تونر استفاده کنید اما برای رفع ریمل روی مژه از پد پنبه ای استفاده کنید.

_ از یک محلول بیوفازیک (دوکاره) برا پاک کردن آرایش چشم استفاده کنید.

این محلول ها از دو قسمت ساخته شده اند:
1) روغن تمیز کننده برای حذف ریمل مژه و ابرو
2) آب برای پاک کردن پوست هنگامی که ریمل از روی مژه ها پاک می شوند.

این محلول ها حتی برای شست و شوی ریمل های ضد آفتاب هم عالی هستند. از محصولات مبتنی بر الکل و یا محصولات معطر استفاده نکنید. این محصولات باعث تحریک و سوزش پلک می شوند..

پد آرایش را 30 ثانیه در این محلول ها بخیسانید و سپس روی چشم ها فشار دهید. یک محلول خوب باید پلی مرها و رنگیزه ها را در خود حل کند و باعث انحدام ریمل شود. بنابراین لزومی ندارد شما به صورت تهاجمی پدها را روی مژه هایتان بکشید و یا به آن ها ضربه بزنید!
هر چه زمانی که ریمل توسط محلول حل می شود بیش تر باشد برطرف کردن و پاک کردن آن آسان تر است.

از داخل به بیرون بکشید با این کار، احتمال ورود باکتری ها و ریمل را به درون چشم کاهش می دهید.
به آرامی مژه ها را با پد پنبه ای بگیرید. سپس پنبه را بین انگشتان خود رول کنید و مالش چشم را کاهش دهید.
از حرکت دادن دست در جهت دایره ای یا افقی خودداری کنید.
پوست بسیار حساس است و وارد کردن فشار زیاد روی چشم ها می تواند به پارگی رگ های خونی و مشکلات بینایی منجر شود. به آرامی پد را روی مژه ها مالش دهید. با این کار از تحریک پوست، تورم، آسیب به کلاژن، پیری پوست پلک جلوگیری می کنید. بعد از پاک کردن ریمل از روی مژه ها حتما از مرطوب کننده استفاده کنید.

آرایش چشم می تواند خود تحریک کننده باشد، بدون توجه به نوع پوست، پاک کردن آرایش از روی چشم میتواند خود باعث خشکی و سوزش چشم شود.
بنابراین بهتر است از یک کرم شب در قسمت بالایی و زیر چشم ها استفاده کنید. هر کرم چشمی که حاوی ریتنول باشد و زیر چشم استفاده شود می تواند باعث تقویت، تولید کلاژن و پیش گیری از خطوط زودرس پیری و لکه های چشمی شود.

در صورتی که پوست حساسی دارید می توانید از یک پماد ضد عفونی کننده پترولاوات (Aquaphor) استفاده کنید این کرم می تواند یک پوشش مناسب روی پوست ایجاد کند.
ریزش مژه می تواند بر اثر مالش شدید چشم ها ایجاد شود یا ممکن است بر اثر بیماری خود ایمنی ایجاد شود. بهتر است هر گونه ریزش غیر طبیعی را به دکتر گزارش دهید.

مقالات بعدی ما را در این زمینه دنبال کنید.

منبع

محقق: میلاد اسد بیگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + سیزده =