داروی موثر در درمان آلزایمر

داروی آلزایمر ایجاد شد.

آلزایمر یک بیماری پیشرونده زوال حافظه و دیگر کارکردهای اساسی و مهم ذهنی است.

آلزایمر معمولترین دلیل دمانس (زوال عقلی) است.

گروهی از اختلالهای مغزی که باعث فقدان مهارت‌های فکری و اجتماعی می‌شوند، این تغییرات به اندازه‌ای شدید اند که میتوانند زندگی روزانه و روزمره فرد را تحت اثر وارد میکند.در آلزایمر، تخریب و مرگ سلول‌های مغزی و هم چنین تخریب رابطه مابین آن‌ها سبب کاهش دائم حافظه و کارکرد ذهنی میشود اقدامات پزشکی فعلی برای بیماری آلزایمرو استراتژی‌های مدیریت آن میتواند به صورت موقت علایم را التیام و بهبود بخشد که غالبا در به حداکثر رساندن کارایی و حفظ استقلال فرد بیمار تاثیرگذار است.

با توجه به اینکه هیچ درمانی برای بیماری آلزهایمر وجود ندارد، قرار گرفتن هر چه سریعتر مریض در شبکه خدمات پشتیبانی کننده خیلی پراهمیت است.

یک نوع اختلال کارکرد مغزی است که بتدریج توانایی‌های ذهنی فرد بیمار تحلیل می‌رود. بارزترین تظاهر افت عملکرد مغز اختلال حافظه است.

اختلال حافظه بطور معمول بتدریج ایجاد شده و پیشرفت میکند مانند اینکه فرد بیمار جواب سئوالی را که چند لحظه قبل پرسیده است فراموش میکند و مجدداً همان سؤال را می‌پرسد.

پژوهشگران کالج مک گیل برای نخستین بار نشان دادند که استفاده روزانه دو عدد از یک نوع قرص جدید می‌تواند زوال مغز در افراد مبتلا به آلزایمر را متوقف کند.

ایجاد داروی آلزایمر


محققان اعلام کردند که زوال مغزی شرکت کنندگان در مرحله نهایی کارآزمایی داروی «LMTX» برای هجده ماه متوقف شد.

این برآیند، امیدها را برای رسیدن به داروی این اختلال مخرب مغز بیشتر کرده است.

حفظ حافظه‌ی بیماران آلزایمری

بیمارانی که به مدت ۱ پنج سال از این قرص استفاده می‌کردند، با تضعیف حافظه روبرو نشده و توانایی آن‌ها به منظور انجام امورات روزمره به قوت قبل باقی ماند.

این کارآزمایی در اول برآیند مایوس کننده‌ای را نشان داده بود زیرا قرص LMTX بر روی بیماران آلزایمری که از دیگر داروهای افت عملکرد مغز هم استفاده می‌کردند، اثربخش نبود.

ولی پانزده درصد از ۸۹۱ بیماری که هیچ داروی دیگری مصرف نمی‌کردند، برآیند جالبی را نشان دادند.

این اشخاص مضاف بر این که مهارت‌های اساسی شناختی آن‌ها طی هجده ماه کارآزمایی حفظ شده بود، مناطق اساسی مغزشان تا یک سوم اندک‌تر از دیگر شرکت کنندگان کمتر شده بود. هم اکنون بیماران آلزایمری از دواهایی مانند دونپزیل استفاده مینمایند که برای زمان محدودی به کنترل نشانه‌های یاری می‌کند، ولی این داروها قادر نیستند از وخیم‌تر شدن زوال مغز جلوگیری کنند.

این برآیند در نشست بین کشوری کانون آلزایمر در تورنتو ارائه شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =