داروی رویارویی با سرطان خون

داروی امیدبخش به منظور مواجهه با سرطان خون

سرطان خون یا لوسمی انواع بدخیمی است که بطور معمول از مغز استخوان آغاز میشود و سبب تشکیل تعداد قابل توجهی گلبول سفید غیرطبیعی می‌گردد.

متخصصان آمریکایی از ایجاد دارویی جدید خبر دادند که می‌تواند به منظور مواجهه با سرطان خون مورد کاربرد قرار گیرد.
گروهی از کارشناسان دانشگاه یوتا داروی جدیدی ایجاد کردند که میتواند به عنوان درمانی مستقل یا ترکیبی برای بیماری لوسمی استفاده شود.

رویارویی با سرطان خون

این دارو از قابلیت مسدود کردن فعالیت منفی کروموزوم فیلادلفیا بهره مند است که در سی درصد از افراد بزرگسال مبتلا به لوسمی حاد لنفاوی وجود دارد.

به بیان متخصصان آمریکایی هنگامی که سلول‌های لوسمی با کموتراپی تحت مداوا قرار می‌گیرند انتظار می‌رود که دی ان ای صدمه دیده درون سلول سرطانی به میزان مکفی انباشته شده و بنابراین سلول سرطانی از میان رود

ولی از اونجایی که کروموزوم فیلادلفیا بطور مستمر و مداوم سبب ترمیم صدمه دیدگی دی ان ای میشود این سلول‌ها قادر نیستند به اندازه‌ای دی ان ای صدمه دیده داشته باشند که باعث نابودی شان شود.

در نهایت این سلول‌ها در مقابل هر دارویی پایداری نشان میدهند و به همین سبب باید روش جدیدی به منظور مواجهه با این ترمیم دی ان ای پیدا شود.

در این تحقیق اول متخصصان سعی کردند تا دارویی بسازند که قادر به مهار کردن پروتئین‌های هیستون داستیلاز ۱ و دو باشد.

این پروتئین‌ها از نظر تاثیر مستقیمی که بر ترمیم دی ان ای دارند شناخته شده هستند.متخصصان در بررسی انجام شده روی موش‌های آزمایشگاهی دریافتند در موش هایی که با داروی بازدارنده این پروتئین‌ها تحت مداوا قرار گرفته اند ۵۰ تا هفتاد درصد کاستن از علایم بیماری مشاهده شده است.

هم چنین این دارو پیامدهای جانبی روی موش‌ها نداشته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − نه =