قرص ضد بارداری برای آقایان!

قرص جلوگیری کننده از حاملگی مردان ساخته شد.

ممکن است این خبر لبخندی را بر لبان خانم‌ها بنشاند، چرا که پس از اینهمه شیوه‌های جلوگیری از حاملگی خاص خانم‌ها، سرانجام پژوهشگران به فکر مردان نیز افتادند.

این قرص‌های ضد بارداری جدید که خاص مردان بنا شده اند خصوصیات منحصر به فردی نیز دارند.

محققان انگلیسی طی یک دستاورد بزرگ موفق به ایجاد قرص جلوگیری از بارداری برای آقایان شدند.

به نقل از دیلی میل، این پیشرفت می‌تواند پیوند زن و شوهری میلیونها زوج را تغییر بدهد.
پژوهشگران به مدت چندین دهه سعی کرده اند تا جایگزینی قابل اعتماد برای ابزار جلوگیری کنونی و وازکتومی بیابند. ولی در این مورد پیشرفت چندانی نداشتند.

کارکرد قرص جلوگیری کننده از حاملگی مردانه

هم اکنون محققان بریتانیایی با ایجاد قرصی که اسپرم را غیرفعال کرده و از حرکت آن جلوگیری میکند، موفق شدند تا در بدن مردان نازایی موقت ایجاد نمایند.

این قرصها دارای ترکیباتی است که وارد اسپرم شده و حرکت دم اسپرم را متوقف میکند. بنابراین اسپرم قادر نیست شنا کند و شانسی برای بارور کردن تخمک ندارد.

این پیشرفت کلیدی می‌تواند به ایجاد قرص‌های سریع الاثر یا یک اسپری بینی منتج شود تازه را توانایی دارند چند ساعت و یا شاید فقط چند دقیقه پیش از نزدیکی از آن بهره ببرند.

پژوهشگران معتقدند که اثرات این دارو چند روز طول کشیده، بدین معنا که بعد از گذشت چند روز مردان مجددا توان باروری خود را بدست می‌آورند.

پژوهشگران این تحقیق اظهار کردند که داروی جدید آن‌ها در آزمایشات آزمایشگاهی با کامیابی توانسته کارکرد اسپرم را متوقف کند.

آن‌ها اسپرم‌های تندرست و سالم را گرفته و این ترکیبات را به آن مازاد و اضافه کردند و در مدت چند دقیقه مشاهده کردند که اسپرم دیگر قادر نیست حرکت کند.

به بیان متخصصان، این دارو زندگی زوج‌های زیادی را تغییر داده و آن‌ها را ازنگرانی در زمینه کودکان ناخواسته رها میکند.

فروش جهانی داروهای جلوگیری کننده از حاملگی سالانه مبلغی در حدود ۱۳ میلیارد پوند بوده و استقبال از این محصول با اثرات برگشت پذیر بی شک زیاد خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =