کارهایی که انجام دادن آن قبل از خواب ممنوع است

انجام دادن اینکارها پیش از خوابیدن برای تندرستی مغز بسیار زیانبار است.

پیش از خوابیدن انجام یکسری اشتباهات معمول جهان امروزی منجربه بی خوابی و اختلالات در خواب راحت و طبیعی شبانه میشود که عواقب ناخوشایندی برای سلامتی بدن دارد.

خواب چیزیست که خیلی‌ها گرفتار کمبود آن هستند و همواره جزء بحث‌های داغ بوده است، بازار دارو همواره آکنده از داروهای جدید و اصلاح شده‌ای است که برای این طراحی شده اند که بتوانیم ساعتی با آسایش چشم روی هم بگذاریم و همواره در میان خبرها و مقالات پزشکی به عناوینی بر می‌خوریم که بیخوابی را به همه چیز ربط می‌دهند از چاقی گرفته تا آکنه

واقعیت این است که وقت زیادی را در رختخواب می‌گذاریم، ولی در آنجا هر کاری انجام می‌دهیم بجز خوابیدن؛ مشکل عینا از همین مسئله شروع میشود.

چنانچه می‌خواهید حقیقتأ خوابیدن شبانه راحتی داشته باشید، از انجام این ۶ کار در رختخواب تان امتناع کنید.

این شش کار را پیش از خوابیدن هرگز انجام ندهید.

تماشای تلویزیونی در رختخواب ممنوع

برای خیلی از آدم‌ها نگاه کردن به تلویزیون جزء یگی از آداب و رسوم خوابیدن است و اهمیت اش کم‌تر از مسواک زدن نیست.

ولی با این که ظاهرا اینطور نشان می‌دهد که روشنایی پایین تلویزیون و ریتم منظم برنامه‌های شبانه راه را برای رفتن به سرزمین خواب و خیال هموار میکند، این کار تقریبا تاثیر معکوس دارد.

به بیان متخصص اختلالات خواب، دکتر دبلیو کریستوفر وینتر، همان نور منظم صفحه تلویزیون که تصور می‌کنیم آرامش دهنده است، درحقیقت مغز را تحریک و از تراوش ملاتونین جلوگیری میکند، ملاتونین هور مونی است که برای تندرستی و خواب کامل شبانه لازم است.

علی الخصوص چنانچه برنامه‌ای که درحال تماشای آن هستید خشن و پرهیجان باشد، اوضاع نامطلوب‌تر میشود و سخت‌تر به خواب می‌روید.

راهکار نهایی: تلویزیون را لااقل یک ساعت پیش از این که به رختخواب تان بروید خاموش کنید تا به مغزتان مهلت دهید اندکی به آرامش برسد.

رفتن به اینستاگرام در رختخواب ممنوع

بیش‌تر آدم‌ها گوشی‌های شان و همه مجراهای ارتباطی موجود را همواره و همه جا در دسترس خود نگاه میدارند.

رختخواب هم از این موضوع مستثنا نیست.

همواره شدیدا وسوسه می‌شویم یکبار هم پیش از خوابیدن رایانامه‌ها (ایمیل)، پیام‌ها، یا فیس بوک مان را بازدید کنیم، ولی جلوی این وسوسه را باید گرفت.

قبل از خواب

امورات ممنوع پیش از خوابیدن

دکتر اریک کزاریان، متخصص اختلالات خواب در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، به این مسأله اشاره میکند که دستگاه‌های برقی به میزان خاصی از خود نور ساطع میکنند، علی الخصوص در اتاق‌های تاریک وی می‌گوید: «استفاده از این دستگاه‌ها در شب سبب پیدایش آشفتگی در آگاهی بدن از روز و شب و بنابراین دشواری در خوابیدن می‌شود»

این نور آبی بیشتر از هر طول موج دیگری بر سطح برون ریزی هورمون خواب آور ملاتونین اثر میگذارد و ساعت داخلی بدن را که به ساعت زیستی شناخته شده است، حقیقتأ دچار اختلال میکند.

مفیدترین کار اینست که گوشی‌های تان را هرگز به رختخواب راه ندهید.

خوردن شیرینی شکلاتی پیش از خوابیدن ممنوع

تنقلات پایان شب یا صبحانه عاشقانه در رختخواب خیلی زیبا و دوست داشتنی به نظر می‌رسند، ولی احتمال دارد پیامدهای بالقوه زیادی در بر داشته باشند.

پل بللو، کارشناس شرکت مشاور دور کردن آفات و حشرات پی جی بی، هشدار می‌دهد حتی خرده‌های بسیار کوچک این خوردنیها که در ملحفه تان می‌ریزد می‌تواند حشرات موذی نظیر مورچه، مگس و حتی سوسک را به رختخواب تان جذب کند.

حتی یک حشره شناس قانونی و دستیار علمی ا رشد مو زه تاریخ طبیعی امریکا نیز با این عقیده موافق است.

وی می‌گوید: «خوراکی‌های شیرین نظیر نوشابه ، آبمیوه، کیک، و بیسکوییت توانایی دارند مورچه و برخی مگس‌ها از قبیل مگس‌های خانگی مگس فیروزه‌ای، و مگس سبز را به رختخواب تان بکشانند»

چنانچه دعوت حشرات موذی به رختخواب تان آن چنان هم نامطلوب نیست، خطر دیگری نیز وجود دارد و آن این است امکان دارد بدون مسواک و نخ دندون زدند، با همان وضعیت به خواب بروید.

دندان طبیبان هشدار می‌دهند باقی مانده‌های خوراک و باکتری‌ها در طول هشت ساعتی که دهان تان بسته است، با همکاری هم دست به تخریب و ویران گری دندان‌های تان می‌زنند.

هرگز در تخت خواب تان جر و بحث شدید نکنید.

برای خیلی از ولی، رختخواب تنها فرصتی است که در انتها یک روز شلوغ، می‌توانیم با شریک زندگی مان رابطه داشته باشیم. بهترین حالت این است که برای این ارتباط فضایی مثبت مهیا کنیم، ولی علی الخصوص پس از یک روز پر اضطراب و نگرانی احتمال دارد وسوسه شویم جر و بحث راه بیندازیم و فضا را پیش از خواب ملتهب کنیم. ولی بونی ایکِر ویل، کارشناس روابط زناشویی توصیه میکند مطلقا از اینکارها بازه بگیرید.

قبل از خواب

امورات ممنوع پیش از خوابیدن

وی می‌گوید: «موکول کردن جر و بحث برای بعد و کوشش به منظور رهایی از هیجان‌های منفی پیش از رفتن به رختخواب راهی پسندیده به منظور حل اختلافات و سلامت ارتباط تان است» بجای آن که با شریک زندگی تان وارد جنگ و جدال شوید، همدیگر را در بغل بگیرید و نوازش کنید.
نوازش و عشقبازی سبب تراوش اندروفین و کاهش تنش میشود و یاری می‌کند راحت بخوابید.

این شانس وجود دارد که پس از خواب کامل و راحت شبانه، زمانیکه بیدار میشوید دیگر از دست شریک زندگی تان بابت روشن کردن ماشین لباسشویی یا پرداخت نکردن قبض آب عصبانی نباشید.

حالا میتوانید با منطق و آرامش با وی گفتگو کنید..

کار کردن در رختخواب ممنوع

برخی آدم‌ها فکر میکنند کارکردن در رختخواب سبب می‌شود سود وری شان بالاتر برود، در حلای که لورن استک، مربی سود وری، در مصاحبه‌اش با وال استریت مجله خلاف این عقیده را بازگو می‌کند: «بسیاری فکر میکنند این اقدام سبب بالا رفتن سود وری شان میشود.
گرچه غالبا بهانه‌های خوبی هم به برخی آدم‌ها می‌دهد که کل روز فردا را با چرت زدن سپری کنند» بعلاوه، به عقیده موسسه ملی خواب، کارکردن در رختخواب می‌تواند به آهستگی سبب پیدایش پیوند میان کار و خواب و بنابراین وخیم شدن وضعیت بیخوابی تان شود.

خوابیدن در مجاور حیوانات خانگی ممنوع

همواره این پرسش مطرح بوده است آیا خوابیدن در مجاور حیوانات خانگی از دید سلامتی کاری درست یا خیر؛ البته جواب این پرسش، تا حدود زیادی شخصی است.

علی رغم این، بر اساس موسسه ملی خواب، یکی از بیش‌ترین نگرانی‌های آدم هایی که در مجاور حیوانات خانگی شان می‌خوابند اینست که این حیوانات به صورت بالقوه میتوانند با وول خوردن، سر و صدا کردن و اشغال محیط تخت سبب بدخوابی شان بشوند در واقع، حیوانات خانگی فقط در همون ناحیه‌ای برای شان تعین شده است بدون وول و سر و صدا می‌خوابند؛ ولی اصل ماجرا مورد دیگری است.

چنانچه دچار آسم یا حساسیت باشیم، حیوانات خانگی میتوانند سبب ایجاد اختلال در حین خواب مان شوند، حتی چنانچه مستقیما به مو یا پوست آن‌ها حساسیت نداشته باشیم.

چنانچه همواره خواب پادشاه هفتم را می‌بینید، خوابیدن در مجاور حیوان خانگی آن چنان قادر نیست برای تان مشکل ساز باشد، اما چنانچه از بیخوابی یا کمبود خواب رنج میبرید، رختخواب تان را از حیوان خانگی تان جدا نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + یک =