اعتیاد به گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی

نوموفوبیا چیست؟ آیا شما نیز به گوشی همراه اعتیاد دارید؟

تکنولوژی‌های تازه حیات را آسان‌تر کرده است گرچه استفاده اشتباه از آن فایده را تبدیل به دشواری کرده و تقریبا خیلی از اشخاص به گوشی معتاد شده اندکه این عادت اشتباه به نوموفوبیا در آتیه مبدل میشود شاید واژه نوموفوبیا برایتان چندان آشنا نباشد ولی دچارش هستید! آیا به تلفن همراهتان وابستگی دارید وقتی باطری آن تمام میشود عصبانی می‌شوید؟
آیا همواره شارژر تان را با خود حمل می‌کنید؟ چنانچه جوابتان مثبت بود باید بگوییم شما از نوموفوبیا رنج میبرید. شاید متوجه معنای نوموفوبیا شدید؛ بله در این قسمت از زیبان قصد داریم به این دشواری معمول و فراگیر در جهان مدرن بپردازیم.
نوموفوبیا

همه چیز درمورد نوموفوبیا و وابستگی به گوشی همراه

علایم و نشانه‌های نوموفوبیا چیست؟

اگر گمان میکنید و متوجه می‌شوید که نسبت به قبل زیادتر در معرض آن هستید که سبب تنهایی بیشتر تان میشود گفتگو حقیقی را جایگزین روابط مجازی کنید ولی اول خوبتر است دقتبیشتر در خودتان دریابید که به این دشواری گرفتار هستید یا خیر؟ چگونه متوجه نوموفوبیا شویم؟
نوموفوبیا تنها در شب معلوم نمی‌شود و نتیجه استفاده ناسالم مانند زیادنگاه کردن به تلفن در شرایط ناپسند است و در بعضی موارد موبایل همراه اشخاص میشود که کم‌تر احساس تنهایی کنند به عنوان مثال وقتی منتظرفردی هستید شما را وابسته‌تر میکند و سبب میشود ایمیل تلگرام را چک کنید و چنانچه کسی پیام داده بود به آن جواب دهید.

علی رغم این تعریف‌ها می‌توانیم پارامترهای گزینش کنیم تا بدانیم نوموفوبیا چیست؟

۱- همواره چک میکنید تا متوجه بشوید پیامی دارید یا نه
۲- چنانچه گوشی همراه تان خاموش شود یا اینترنتان قطع شود ناراحت می‌شوید و احساس تنهایی میکنید.
۳- در زمینه افکار یا امورات که میکنید پست میگذارید.
۴- دائم ازتعداد لایکهایی که در محیط مجازی می‌گیرید آگاهی دارید این سبب میشود بیشتر پست بگذارید.
۵- گاهی آوای آمدن پیام را می‌شنوید درحالیکه در حقیقت این پیامی نیامده است.
۶- وقتی با دوستتان هستید همواره موبایل تان در دستتان است.
۷- بیشتر اوقات در حال صحبت کردن با گوشی هستید خیلی رابطه دارید ولی تنها هستید.
نوموفوبیا
تشخیص نوموفوبیا و وابستگی شدید به محیط مجازی

دلیل ظهور نوموفوبیا چیست؟

۱- دلیل این که از ناموفوبیا رنج میبرید این است که فکر میکنید باید دائما با کسی رابطه داشته باشید و از تکنولوژی بهره جویی کنید در روزگار کنونی دیگر اهمیتی ندارد که خانواده یا دوستانتان در آن طرف جهان باشند چون با یک پیام ساده تلفن یا ویدیو چت بدون هیچ دشواری رابطه برقرار میکنید اما حقیقت اهمچنان احساس تنهایی میکنید.
۲- امروز نیازی وجود ندارد که برای یافتن شریک زندگی تان به خارج از خانه بروید به آسانی با تلفن متوجه می‌شوید کجا حضور دارد.
۳- در حقیقت تلفن جایگزین تبادل نظر رو در رو شده است.
۴- اینطور زندگی کردن از حقیقت بازه دارد و اغلب افراد در محیط مجازی و کانال‌های اجتماعی حضور دارند و چیزی که میبینید بطور معمول حقیقت ندارد بخش زیادی از زوجین‌های که عکس‌های زیادی رابا خوشحالی می‌گیرند زمانهای دشواری را در ارتباط می‌گذرانند.
۵- دوستانی که کاری انجام نمی‌دهند و فقط پسته ا و نقل قول‌های مثبت می‌گذارند از افسردگی شدید رنج میبرند چیزهایی که در کانال‌های اجتماعی می‌بینیم چیزهایی است که اشخاص می‌خواهند از ما ببینند.
چه چیزی پشت این پست‌ها است؟
وقتی فردی از ناموفوبیا رنج می‌برد همواره زندگی خودش را با آن افرادمقایسه میکند در حالیکه آن‌ها به گردش هستند و او نشسته و دائم در گوشی همراه وقت می‌گذراند آن چیزهایی که در این شبکه‌ها می‌بینید عکس‌های فتوشاپ شده است یا از اینترنت گرفته میشود یا متعلق به سال‌ها پیش است آنهایی که از ناموفوبیا شدید رنج میبرند چنانچه کنترل نشوند به یک عصبانی شدن شدید، افسردگی و اضطراب و نگرانی خواهد رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =