رابطه گوشت قرمز با بینایی

تاثیر گوشت قرمز و چربی دار در کاهش عمر و بینایی

یک وارسی و تحقیق در استرالیا نشان داد که کسانی که ۱۰ بار یا زیادتر در هفته گوشت می‌خورند، نسبت به افرادیکه پنج بار یا کم‌تر در هفته گوشت می‌خورند، حدود ۵۰درصد با احتمال بیشتر محتمل است به تحلیل شبکیه چشم مبتلا شوند.
تحلیل رفتن شبکیه چشم با بالارفتن سن (AMD) دلیل رایج از دست رفتن بینایی در اشخاص سالمند است.
برآیند در زمینه گوشت‌های فراوری شده و گوشت تازه و حتی بعد از در نظر داشتن دیگر عوامل خطرآفرین برای تحلیل رفتن شبکیه چشم به قوت خود باقی بود.

در برابر ظاهرا مصرف مقادیر زیاد گوشت مرغ اثر حفاظتی در برابر این اختلال داشت. یک پژوهش بزرگ که در سال ۲۰۰۹ بوسیله موسسه‌های بهداشت آمریکا (NIH) انجام شد تاثیر مصرف گوشت قرمز بر مرگ و میر را وارسی کرد.

در این تحقیق حدود ۵۵۰ یکهزار نفر در سالهای ۵۰ تا ۷۱ سال شرکت داشتند و ۵۹ درصد آن‌ها مرد بودند.

پژوهندگان علاوه بر گزینش میزان استفاده از گوشت این اشخاص، اطلاعات در زمینه سن، میزان تحصیلات، وضعیت ازدواج ، سوابق خانوادگی سرطان، نژاد، میزان اخذ کالری، شاخص ساختار و توده بدنی (معیار چاقی)، پیشینه کشیدن سیگار، عادات ورزشی، مصرف ویتامین و مصرف سبزی و میوه این اشخاص را نیز ارزیابی کرده بودند.

گوشت قرمز

مضرات گوشت قرمز بر سلامتی بدن و تاثیر ان بر کاستن از بینایی چشم

در طول ده سال مشاهده حدود ۴۸۰۰۰ نفر از آقایان و بیشتر از ۲۳۰۰۰ نفر از خانمها فوت کردند.

مردانی که زیادترین میزان گوشت قرمز را می‌خوردند، نسبت به آقایانی که کم‌تر گوشت می‌خوردند، ۳۱ درصد زیادتر در معرض احتمال مرگ بودند.

مصرف مقادیر زیاد گوشت فراوری شده (مانند کالباس و سوسیس ) با ۱۶ درصد احتمال مرگ بیشتر همراهی داشت.

مرگ ناشی از سرطان و بیماری قلبی سرخرگی نیز از همین الگو پیروی می‌کرد و درباره خانم‌ها نیز همین قضیه صادق بود.

هم در خانمها و هم در آقایان خوردن «گوشت سفید» با کم شدن میزان مرگ و میر ارتباط داشت. شما ناچار نیستید که همه انواع گوشت قرمز را رها کنید، ولی بایست آنرا به دقت گزینش کنید.، بطور مناسب آن را آمااده کنیدو بطور متعادل از آن بخورید.

از قطعات گوشت چربی دار امتناع کنید..

هم چنین دل و جگر و قلوه و گوش‌های اندامی مانند آن و گوشت‌های فراوری شده ( سوسیس ، هات داگ، کالباس و بیکن و مانند آنها) را رها کنید.
قطعات گوشت یکپارچه چربی دار را نخرید و گوشت پاک شده و لخم بخرید.

همه چربی‌های قابل رویت گوشت را پیش از پختن بگیرید. از تف دادن یا سرخ کردن گوشت امتناع کنید. و بجای آن گوشت را آب پز کنید یا در فر بگذارید یا طوری روی اجاق بپزید که چربی ذوب شده آن جدا شود.
چنانچه گوشت را آرام پز میکنید، قبل از سرو خوراک چربی‌های آن را جدا نمایید و بالاخره به منظور جلوگیری از عفونت‌های جابه‌جا‌ شونده از راه خوراک گوشت باید تا ۷۴ درجه سلسیوس گرمی ببیند، ولی مواظب باشید که گوشت زغالی نشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =