آیا ازدواج احتمال سکته قلبی را کم میکند؟

ازدواج راه دور بودن از حمله و سکته قلبی

سکته قلبی به معنای حمله و سکته قلبی و علتش بسته شدن و انسداد رگهای خون دهنده قلب بنام کرونرها است که سبب میگردد بخشی از ماهیچه قلب به دلیل نرسیدن خون و اکسیژن بمیرد شبیه سیبی است که بخشی از آن کرم خورده و فاسد شده است زیرا رگهای قلب (مانند دیگر رگها) مانند سماوری که جرم می‌گیرد، گرفتار گرفتگی و تنگی می‌شوند.

چون رگهای قلب خون رسانی به عضو حیاتی و با اهمیتی را بعهده دارند که انسداد آن‌ها پر سر و صدا است.

بااهمیت‌ترین نشانه‌های حمله و سکته قلبی قلبی درد زیاد و غیرمنتظره است که بیشتر بصورت احساس فشار و سنگینی روی قفسه سینه حس میشود.

که این فشار به دست چپ یا راست و گردن انتشار دارد، بطوریکه فرد در گردن احساس بغض و گرفتگی میکند و گهگاهی در دندانهای فک تحتانی دردی مانند دندان درد احساس میشود.

گاهی این درد در شانه‌ها و کتف یا در منطقه معده نیز احساس میشود و گاه به غلط بیماریهای مانند رنجش معده ویا آرتروز گردن و دندانهای پوسیده تشخیص داده میشود در وضعی که منشأ تمامی این دردها مرتبط به نرسیدن خون به قلب است.

حمله قلبی

بااهمیت‌ترین نشانه حمله و سکته قلبی درد در قفسه سینه است.

یک پژوهش جدید نشان میدهد که مرگ و میر ناشی از حمله و سکته قلبی در اشخاص متاهل در حدود ۱۴٪ نسبت به افرادیکه متارکه کرده اند کم‌تر است.

پژوهشگران کالج لیورپول، معتقدند که اشخاص متاهل نسبت به افرادی که طلاق گرفته و یا هرگز ازدواج نکرده اند کم‌تر در مواجه با حمله و سکته قلبی هستند.

این تیم تحقیقاتی در یک پژوهش مقدماتی بر اساس سوابق پزشکی ۲۵، ۰۰۰ نفر، متوجه شدند که اشخاص متاهل در حدود ۱۴٪ اندک‌تر از اشخاص مجرد گرفتار مرگ و میر ناشی از حمله و سکته قلبی می‌شوند.

پژوهشگران هم چنین متوجه شدند که اشخاص مطلقه به علت فشارهای روانی و اضطراب و نگرانی و انزوای اجتماعی، ۷٪ افزون‌تر از مجردها گرفتار مرگ ناشی از حمله و سکته قلبی می‌شوند.

بیماران ناشناس در این تحقیق در بیمارستانهای شمال انگلیس و در بین ماه‌های ژانویه ۲۰۰۰ تا مارس ۲۰۱۳ شناسایی شدند.

با عنایت به آمار ارائه شده توسط کانون قلب و سرخرگها انگلیس، شرکت کنندگان در این تست دارای میانگین سنی ۶۷ سال بوده و بیشتر از شصت درصد آن‌ها مرد بودند.

پژوهشگران معتقدند که فواید فیزیکی و روانی ازدواج عامل بهبودی و سلامتی بیماران متاهل بوده و در برابر طلاق و پیامدهای آن مانند اضطراب و نگرانی و فشارهای روانی و انزوای اجتماعی اثرات منفی روی زنده ماندن اشخاص بعد از حمله و سکته قلبی و یا طول مدت درمان آن‌ها دارد.

پژوهشگران کالج East Anglia، هم چنین دریافتند اشخاصی که ازدواج کرده بودند بطور میانگین ​​تنها ۶ روز بعد از تجربه حمله و سکته قلبی در شفاخانه ماندند که این میزان در قیاس با اشخاص مجرد ۲ روز کم‌تر بود.

بیماران مطلقه نیز بطور میانگین در حدود هفت روز در شفاخانه بستری شدند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + هشت =