راحت از هرنوع سرطان پیشگیری کنید!

جلوگیری از بروز بدخیمی با محکم‌ترین راه و قطعی‌ترین شیوه‌ها

هرساله میزان فرآوانی پول در دنیا هزینه‌ی درمان بدخیمی میشود. در ایالات متحده ۱ ۱۶ تیلیارد دلار خرج درمان بدخیمی میشود طبق آمار بدست آمده پنجاه درصد از موردهای سرطان قابل جلوگیری است البته همواره هم درمان بدخیمی آسان نیست. ولی محققان در سعی اند که راه حلی برای این دشواری بیابند ما مجموعه‌ای از تحقیقات تازه در مورد جلوگیری از بروز بدخیمی را گردآوری کرده ایم و راهنمایی‌های دکتر متخصص را بشما میگوییم:

۹ راه جلوگیری از بروز بدخیمی بدون دارو و مواد شیمیایی

۱ همواره از ضدآفتاب بهره جویی کنید.
جوزف سوبانکو متخصص پوست از دانشگاه پنسیلوانیا میگویید پوست ما هدف لازم و مناسب برای مبتلا شدن به بدخیمی است بدین گونه هربار که او زیر آفتاب قرار میگیرد از کرم ضد آفتاب با اس پی اف بالا استفاده میکند گرچه در کشور‌های شمالی که تابش آفتاب کم‌تر استلازم نیست همواره از ضدآفتاب بهره جویی کنید ولی پسندیده‌تر است. در تعطیلات و تمام روزهای تابستان ضدآفتاب را بهیچوجه از یاد نبرید.

تاثیر سبزی‌ها در جلوگیری از بروز بدخیمی

دو سبزی‌ها سبز رنگ مصرف کنید:

سبزیجاتی که رنگ سبز دارند شامل میزان فرآوانی کلوروفیل هستند که سبب میشود به سبز پررنگ تبدیل شوند به علاوه‌ی اینکه دارای میزان چشمگیری املاح معدنی مانند منیزیم هستند گروهی از پژوهشگران از مراکز مختلف جهان تاکید میکنند که منیزیم عامل اساسی پیشگیری از سرطان روده ی بزرگ در بانوان است.

هم چنین نماینده‌ی مرکزانفورماتیک مولفیت فیلیپ اسپیس، کسیکه نسخه‌ی سبز خود را به اشتراک گذاشته است، با این نظریه موافق است.

فیلیپ هرروز بامداد ¼ پیمانه آب اسفناج تهیه میکند سپس آنرا با یک تخم مرغ آمیخته میکند و بعد در ۱ لیوان سفیده‌ی تخم مرغ حل میکند و بعد پنیر رنده شده و آووکادو و سس چیلی را به آن مازاد و اضافه میکند این یک آمیخته ایدئال هر روزه است و اسپیس عقیده دارد این یکی از برترین خوراکی‌های ضد سرطان است.
cancer
مصرف سبزی‌ها و اثر آن در جلوگیری از بروز بدخیمی
۳ چنانچه به آسپرین حساسیت ندارید هرروز یک عدد استفاده نمایید
دانیل رزنبرگ از دانشگاه کانتیکات به منظور پرهیز از سرطان روده بزرگ استفاده روزانه ۸۱ میلی گرم آسپرین را توصیه میکند یک مطالعه ۲۰ ساله نشان میدهد که مصرف روزانه‌ی آسپرین سبب کمتر کردن ریسک مبتلا شدن به سرطان روده ی بزرگ میشود.
با وجود این پسندیده‌تر است احتیاط کنید و پیش از استفاده آسپرین با دکتر مشاوره نمایید به خصوص طبیبان بکارگیری آسپرین را برای بیماران کبدی و کلیوی و آفراد با بالا بودن فشار خون توصیه نمیکنند.
چهار از پلاستیک کم‌تر استفاه کنید.
پروفسورجون چانگ از دانشگاه سانفران سیسکو کالیفورنیا توصیه میکند بکارگیری پاکت‌های پلاستیکی را جدا کم کنید آلوورا پلاستیک از مواد شیمیایی ایجاد میشود که می‌تواند سبب سرطان شود بنابرین موقع خرید به خصوص مواد خوراکی از پاکت‌های کاغذی یا ظرف‌های سرامیکی بهره جویی کنید کاریکه پروفسور چانگ نیز انجام میدهد.
هم چنین توصیه میشود به منظور پرهیز از مصرف بطری‌های آب یک فیلتر برای شیر آب نصب کنید پسندیده‌تر است به جای خریدن آب معدنی آب شیر فیلتر دار را بیاشامید زیرا آب شیر مانند آب بطری‌های فروشگاه‌ها با پلاستیک رابطه ندارد.

تاثیر بسزایی آجیل خوردن در جلوگیری سرطان

پنج هرروز آجیل بخورید.
پسندیده‌تر است این نکته را افرادی که دخانیات و سیگار میکشند بیاموزند مرکز ملی سلامت پایدار کرد افرادی که دخانیات و سیگار میکشند چنانچه از آجیل بهره ببرند خطر ابتلاع به سرطان ریه در آنها کاهش میابد آلوورا آجیل می‌تواند. اضطراب و نگرانی اکسیداتیو که به دلیل سیگارکشیدن رخ میدهد را بکاهد.
به عنوان نمونه یک انکلوژیست از مرکز انکلوژی دانا فاربر هرروز پسته و بادام میخورد ولی شما علاوه بر این‌ها میتوانید از آجیل برزیلی هم استفاده کنید که شامل میزان فرآوانی سلنیوم میباشد خواص ضد اکسیدیشن آن سبب میشود خطر ابتلاع به سرطان مثانه در خانم‌ها افت پیدا کند بنابراین توصیه میکنیم روزی دست کم ۲۰ عدد آجیل استفاده کنید.
جلوگیری از سرطان
درمان و جلوگیری سرطان با ملاحظه نه نکته
شش به جای گوشت افزون‌تر از ماهی بهره جویی کنید.

کریستوفر سایگال متخصص اورولوژی در دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس به بیمارانش توصیه میکند مصرف مکرر گوشت را ترک کنند او میگوید غذای پسندیده می‌تواند سبب تندرستی قلب و کاهش ریسک سرطان پروستات در مردان باشد و بعلاوه استفاده زیادتر از حد گوشت می‌تواند خطر ابتلاع به بدخیمی روده‌ی بزرگ را بالا ببرد. هم چنین محققان معتقدند که پسندیده‌تر است گوشت آماده از فروشگاه‌ها خریداری نکنید چنانچه حقیقتأ میخواهید گوشت بخورید پسندیده‌تر است آنرا در خانه بپزید و به آن مارچوبه و رزماری و آویشن بیافزایید این مواد ضد اکسیدیشن هستند و اجازه نمیدهند مواد پرخطر در گوشت وارد بدنتان بشوند و سلامتیتان را تهدید کنند.

۷ هر روزه فعالیت فیزیکی کنید.
ضروری نیست خودتان را با ساعت‌ها ورزش دشوار طی روز خسته کنید هفته‌ای دو پنج ساعت ورزش کفایت میکند. این بررسی‌های پایدار کرده است که فعالیت هر روزه درمقایسه با اشخاص بی جنبش سی درصد احتمال مرگ و میر متعاقب از سرطان را کم می‌کند.
هم چنین زندگی پرتحرک از اضافه وزن که سبب بالارفتن ریسک ابتلاع به سرطان پستان کلیه مری و دیگر ارگان‌ها میشود جلوگیری میکند یک متخصص انکلوژیست از مرکز سرطان کلیولند کیت مک کری با اینکه وقت آزاد زیادی ندارد ولی تاکنون روزی ۳۰کیلومتر دوچرخه سواری میکند.
تاثیر ورزش کردن در جلوگیری از بروز بدخیمی
۸ استفاده از میوه و سبزی‌ها را بالا ببرید.
میوه و سبزی‌ها دارای فیبر هستند که می‌تواند باکتری‌های لازم بدن برای مقابله با سرطان را حفظ کند هم چنین این باکتری‌ها التهاباتی ایجاد میکنند که سبب حفاظت از دی ان ای میشود باکتری‌های فعال برای جلوگیری از بروز بدخیمی در بروکلی ذغال اخته تمشک گوجه اروپایی یافت میشود.
۹ از تمیز کننده‌های شیمیایی استفاده ننمایید.

در پاک کننده‌های شیمیایی از یک ماده‌ی حل کننده‌ی پروکلروتلینی استفاده میشود این ماده می‌تواند سبب سرطان کبد و کلیه شود خطر اساسی شستن لباس‌ها در بکارگیری این مواد قدیمی است به منظور حفاظت از خود در برابر این پاک کننده‌ها هنگام خرید لباس به برچسب آن توجه نمایید چنانچه دایره‌ای وجود دارد که داخلش حرف پی نوشته شده است پسندیده‌تر است آنرا نخرید زیرا معنا این نماد اینست که از پرکلروتیلن برای شست شو و خشک نمودن این لباس استفاده میشود.

شاید بعضی از این ایده هارا شما دنبال میکنید، با ما در نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 2 =