علائم اضطراری برای رجوع به دندانپزشکی

نشانه هایی که نشون میدهد، شما احتیاج به مراقبت‌های دندان پزشکی اضطراری و اورژانس دندانپزشکی دارید.

دهن و دندون این اعضای اساسی و مهم و حساس با هر تغییر توانایی دارند علامتی برای مراقبت یا حتی دلواپسی بیشتر باشند، نشانه هایی که گاها بی دقتی به آن‌ها می‌تواند عواقب سنگینی برای تندرستی کلی بدن داشته باشد پس هر تغییر باید مورد اهمیت قرار گیرد علی الخصوص تغییراتی که در ادامه این قسمت از سلامت دهن و دندون در زیبان به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

۱ داشتن دندان لق از نشانه‌های بیماری دندان :

چنانچه شما یک بزرگسال هستید، نباید هرگز دندانهای شکننده و لق را تجربه کنید؛ بعنوان یک بزرگسال، دندان‌های شما به صورت درست بالغ شده و به ابزارهای محکم تبدیل شده اند، تا به خوردن، صحبت کردن و یک سبک زندگی تندرست کمک کنند پس چنانچه متوجه شده اید که دندان‌های شما آغاز به احساس سستی میکنند، چند چیز وجود دارد که میتوانند رخ دهند.

دندان‌های شل احتمال دارد زیان دندان را نشان دهند، این برای بیماران حقیقتأ دردآور است و شما باید بی درنگ به دکتر رجوع کنید.

این که آیا دندان در یک تصادف یا هنگام ورزش صدمه دیده است یا نه اهمیتی ندارد، شما می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که دندان هایتان قوی و تندرست و سالم هستند.

حتی چنانچه دندانهای شما به نظر تندرست و سالم میرسند، احتمال دارد به منظور وارسی هر صدمه عصب یا فک به اورژانس مراجعه نمایید در حالیکه زیان عصب یا فک احتمال دارد نشانه‌های فوری را ایجاد نکند، ولی درمان لازم است پیش از اینکه وضعیت شما نامطلوب‌تر شود، در این زمینه، بهترست که ایمن باشیم تا متاسف

نشانه دیگری برای دندان‌های شل میتواند یک عفونت موضعی باشد برای دانستن اینکه چه نوع عفونت اتفاق افتاده است، یک متخصص دهان ودندان باید سریعا آن را ببیند. چنانچه دندان‌های لق و شل ایجاد درد کنند، احتمال دارد نشانه‌های عفونت را امتحان کنید – بیماری لثه یا پوسیده شدن دندان

در مراقبت‌های دندانپزشکی اضطراری شاید از آزمون دهان و اشعه ایکس برای گزینش دلیل عفونت استفاده شود، درمان سریع مانع از گسترش عفونت میشود.

لق شدن دندان در بزرگسالی نشانه چیست؟

دو درد دندان شما شدید است:

شدت دندان درد شما هم میتواند علامتی باشد که به متخصص دهان ودندان خود مراجعه کنید؛ چنانچه دندان درد اندک باشد، گزینه‌های درمان متعددی وجود دارد که میتوانید در خانه آن‌ها را آزمایش کنید. چنانچه نه، باید تلاش کنید که متخصص دهان ودندان خود را در سریع‌ترین زمان ببینید، زیرا دلایل گوناگونی در پشت دندان درد وجود دارد.

درمان به دلیل وابسته است، بنابراین تشخیص مناسب برای آرام کردن درد دندان لازم است و جلوگیری از درد دندان در وهله اول برای بیماران ایدئال است.

گزینش و انتخاب سبک زندگی و عادت‌های غذایی می‌تواند در این زمینه تاثیر گذار باشند، و سبب دندان درد شوند چنانچه دندان درد شدیدی دارید، و درد نسبت به لمس حساس شده است، زمان ملاقات با متخصص دهان ودندان است.

درد دندان زیاد

۳ نشانه‌های بیماری در دهن و دندون با درد و خونریزی لثه:

وقتی پس از نخ دندون لثه خونریزی کند موضوع نرمالی نیست، این میتواند علائمی از بیماری لثه را نمایش دهد با وجود این، چنانچه خونریزی لثه‌های شما بیشتر از اندازه، و مکرر است و حتی لثه‌ها را می‌سوزاند – شما باید هشیار باشید این‌ها بعضی از نشانه‌های معمول بیماری‌های صمغی هستند.

چنانچه قبلا از تکنیک‌های درست مسواک زدن و نخ دندون استفاده کرده اید و بطور مرتب آن‌ها را در منزل برای مراقب از دهن و دندون می‌کنید، کار مفیدی را پیش گرفته اید، زیرا ازبیماریهای لثه جلوگیری میکنند با وجود این، چنانچه لثه‌ها درد و تورم داشته باشند، متخصص دهان ودندان شما باید ارزیابی نماید که چه اتفاقی افتاده است.

انواع بیماری لثه و دندان چک خواهد شد، علی الخصوص با بیماری لثه، نشانه‌های درمان نشده میتوانند به نقطه بازگشت برسند؛ چنانچه بیماری لثه اتفاق افتاده باشد و درمان صورت نگیرد، شاید دندان‌ها به حالت تندرست و سالم قبلی خود برنگردند. درمان بیماری پریودنتال کاملا بستگی به مرحله‌ای که در آن هستید دارد.

خونریزی در دهان

چهار شما یک فک متورم دارید پس در دهان و دندانتان بیماری به وجود آمده:

تورم فک میتواند علامتی جدی از عفونت باشد.

یکی از آن، عفونت غده‌های بزاقی است.

چنانچه در حال تجربه فک متورم هستید، به همراه مزه نامطلوب در دهان، تب، مشکل تنفس یا بلع شما باید بی درنگ به اورژانس دندانپزشکی مراجعه نمایید.

عفونت غده‌های بزاقی، بطور معمول یک عفونت باکتریایی است که سبب انسداد غده‌های میشود، انسداد میتواند از کار کردن بزاق ممانعت نماید – یاری به تجزیه مواد خوراکی و دور کردن باکتری‌ها درحالیکه این نوع عفونت غیرعادی است، قطعا بایست به متخصص دهان ودندان مراجعه نمایید.

پنج شما یک آبسه دندان ی دارید:

نشانه‌های آبسه دندان ی شاید شما را وادار به ملاقات با دکتر متخصص کند، آبسه دندان عفونتی، بسیار دردآور است که در اغلب موارد در ریشه دندان شما یافت میشود.

بطور رایج، این سبب میشود که یک حفره یا بیماری شدید لثه بوجود بیاید.

و می‌تواند بخاطر هرنوع ضربه‌ای به دندان اتفاق بیافتد.

نشانه‌های آبسه دندان، شامل مواردی از تب، مزه و مزه ناخوشایندی در دهان، ورم، و تورم غده‌های است.

بطور رایج، یک آبسه دندان، بنوعی از جراحی احتیاج دارد تا مطمئن شود که عفونت تخلیه شده و بدرستی درمان میشود.

شش زخم دهانی شما مناسب‌تر نمیشود پس در دهان یا دندانتان بیماری یا دشواری هایی وجود دارد:

این، بطور معمول ضایعه‌ای است که در دهان شما رخ میدهد و از بین نمی‌رود، زخم‌های نه چندان شدید، بطور معمول عادی است. و میتواند به یکباره اتفاق بیافتد. تنها زمانی که این موضوع سبب دلواپسی میشود، این است که زخم‌ها گرفتار آلرژی یا آلوده شدن می‌شوند چنانچه مبتلا به درد شدید در دهان خود شده اید که در طی ۲ هفته التیام و بهبود نیافته است، با دکتر یا متخصص دهان ودندان خود زنگ برقرار کنید.

۷ سردرد دائمی از نشانه‌های وجود مریضی در دندان‌ها:

علتهای زیادی برای سردرد وجود دارد – اضطراب و نگرانی ، بیماری، یا خوردن یک چیز یخ با وجود این، چنانچه سردرد مزمن است، میتواند علامتی از یک مشکل دیگر باشد دندان و سر به هم متصل هستند، بنابراین هرنوع درد در دهان یا فک شما امکان دارد منتج به سردرد شود. چنانچه پایدار بماند، می‌توانید برکسیسم داشته باشید، یا دندون قروچه میکنید. بیمارانی که مدام دندون قروچه میکنند بطور معمول سردرد را تجربه میکنند.

چنانچه فکر میکنید این مورد است، با دندان دکتر در مورد نشانه‌های بروکسیسم مانند زیان به مینای دندان یا حساسیت دندان ی مشاوره انجام دهید گاهی وقتها درمان احتمال دارد بهمان میزان ساده باشد، مانند بکارگیری محافظ دندان

۸ دندان شما بی حس شده است:

چنانچه دندان درد دردناکی را تجربه کرده اید و بعد درد از میان رود، احتمال دارد نشانی از عفونت به ریشه دندان شما باشد، که هیچ نشانه خوبی نیست این، می‌تواند نشان آن باشد که آبسه به ریشه شما رسیده است.

دندانهایتان را با دقت وارسی نمایید، زیرا توانایی دارند علت اساسی بالقوه دندانپزشکی را که احتیاج به مراقبت اورژانس دارند، مشخص کنند.

۹ فوق العاده خسته شده اید:

این، می‌تواند نشانه سختی به منظور تشخیص باشد؛ ملال و خستگی می‌تواند بخاطر بخش زیادی از چیزها اتفاق بیافتد چنانچه شدیدأ خسته شده باشید، یک علت می‌تواند به دلیل عفونت دهان باشد.

حس خسته بودن، نشانه بخش زیادی از انواع گوناگون عفونت است.

این میتواند یک ایده خوب برای بازدید از متخصص دهان ودندان شما باشد و اطمینان حاصل کنید که ملال و خستگی شما ناشی از بیماری دندان آبسه یا لثه نیست؛ با تشخیص درست، مشکل آن را سریعا درمان کنید.

۱۰ دهان شما مزه فلز میدهد:

آیا قبلا دندان خود را پر کرده اید و چنانچه دهان شما مزه و مزه فلز می‌دهد، این میتواند علامتی باشد که پرکننده‌های قدیمی شما ترک خورده یا سست شده اند.

چنانچه نشانه‌های شبیه این را می‌بینید، با اهمیت است که مراقب دندان‌ها باشید، زیرا دندانی که مواد آن تهی شده است، شما را دارای استعداد مبتلا شدن به عفونت‌ها و حفره‌های جدید قرار میدهد.

چنانچه به این دشواری رسیدگی نکنید، شاید دندان درد، حفره یا نامطلوب‌تر شدن – کانال ریشه را تجربه خواهید کرد.

دندان خود را مجددا پر نمایید تا هرنوع عفونت و باکتری را پشت سر بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =