چجوری کسی رو راضی کنیم که دکتر برده؟

چگونه فردی را که دوست ندارد درمان شود را، راضی به مداوا کنیم؟

همانطور که میدانید مبتلا شدن به بیماریهای گوناگون برای هر فردی خوشایند نمی‌باشد و دوست نداریم که به این دسته از مشکلات مبتلا شویم در این هنگام برخی هستند که علاقه ایی به دکتر رفتن ندارند و این دشواری هم در بالغین و بزرگسالان و هم در اطفال وجود دارد که از مراجعت به دکتر متخصص پرهیز میکنند.
هنگامی که یکی از رفیقان و یا اعضای خانواده ماناخوش احوال باشد، قطعا ما نمی‌توانیم حس خوبی داشته باشیم و در فکر ایجاد یک تلنگر در او هستیم تا بتوانیم او را معالجه نماییم تلنگری با شیوه‌های اصولی که در دنباله این قسمت از زیبان خواهید خواند.
بی میل به درمان

بی میلی به مداوا مشکل شایعی میان کودکان و افراد بزرگسال است.

۳ راه اثربخش برای راضی کردن فرد بیمار بی تمایل به درمان

بعضی از بهانه هایی که شاید فرد بیمار برای پرهیز از دکتر رفتن بیاورد شامل:
۱-همه چیز خود به خود حل می‌شود!!

بخش زیادی از بیماران علاقه ایی به مداوا سریع ندارند چراکه آن‌ها نمی‌دانند که بیماری آن‌ها چه میزان جدی می‌باشد. امکان دارد که این جمله مزاح مانند را شنیده باشید که چنانچه سرماخوردگی را بهبود ببخشیم ۷روز زمان میبرد و چنانچه درمان نکنیم یک هفته طول میکشد تا التیام و بهبود یابد اما این بطور کامل غلط است و در هر بیماری صدق نمی‌کند. چنانچه شما گرفتار سرماخوردگی یا آنفولانزا شوید و آنرا سریعا درمان نکنید به مرور زما این اختلال در بدنتان گسترش خواهد یافت و می‌تواند عوارضی جبران ناپذیر در شما ایجاد سازند

بنابراین شما احتیاج به یک استدلالی دارید تا شخص مریض را متقاعد به مداوا فوری بیماری اش نمایید.

به عنوان نمونه می‌توانید عارضه‌های پرهیز او از مراجعه به دکتر متخصص را ذکر نمایید.

سرماخوردگی و آنفولانزا متعاقب از ویروس‌ها هستند که بعد از وارد شدن به بدن، آغاز به فعالیت و یا اصطلاحا نبرد با دستگاه دفاعی و ایمنی بدن می‌نمایند و بعد از مدت اندکی از وارد شدن این ویروس‌ها به جسم نشانه‌های ناخوشایندی مانند سردرد ، تب، آبریزش از بینی و درد در ناحیه گلو و حلق امکان دارد در شما ظاهر شوند.

تنها علت ظاهر شدن این نشانه‌ها، تضیعف دستگاه دفاعی و ایمنی بدن می‌باشد.

چنانچه سرماخوردگی یا آنفولانزا را سرموقع درمان نکنید، میتوانند به شدت در بدنتان گسترش یابند.

گاهی وقتها هم امکانپذیر است بطور سرخود از داروهای موجود درخانه بهره ببرند و جدا از عارضه‌های آن‌ها، ممکن که حال آن‌ها تا حدی التیام و بهبود یابد ولی بطور کامل درمان نمی‌شوند و ویروس‌ها تاکنون در بدن آن‌ها وجود دارند بنابراین می‌توان بطور کلی نتیجه گرفت که بایست به دکتر متخصص جهت بهبودی کامل مراجعه نمود.

با این چنین توضیحاتی می‌توانید فرد مقابلتان را متقاعد سازید تا تصمیم جدی برای علاج بیماری خود بگیرند.

بهترین رفتار با فرد بیمار بی تمایل به درمان

۲- «ناخوشایند و ناراحت کننده است»

داروها هم میتوانند تلخ باشند و هم خوشمزه و برای بهبودی کامل، ملزوم به استفاده از اونها هستیم و برای بعضی از عفونت‌های حاد و شدید باید از تزریقات هم استفاده نماییم.

بکارگیری داروها اعم از شربت، قرص و … توانایی دارند این ویروس‌ها را از تن شما حذف کنند و بمنظور استفاده از اونها مطابق دستور دکتر متخصص باید ۱ یا چند سری طی روز استفاده کنید و بکارگیری این قرص‌ها برای زمانی کوتاه است.

هم چنین داروها را تلاش کنید سرموقع استفاده کنید چرا که استفاده سرموقع و بجای داروها میتوانند سبب بهبودی هرچه افزونتر شما شوند.
۳- «تمام داروها تلخ و ناخوشایند هستند»
این موضوع در دوره بچگی و کودکی فرد ریشه دارد که فرد با دیدن آن احساس هراس درونش بوجود می‌آید و این یک احساس ناخودآگاه است که در اندک‌تر از یک ثانیه در فرد آشکار میشود.

باپیشرفت تکنولوژی در تمام عرصه‌ها و هم چنین در پزشکی، دیگر داروهای تلخ آن چنان در بازار نیستند و کودکان شما با خیالی آسوده توانایی دارند از این دواها بهره ببرند.

برای تزریقات نیز فرد فرد بیمار وادار به تحمل درد متعاقب از سرنگ می‌باشد.

با تجویز داروها و استفاده از اونها می‌توانید دستگاه دفاعی و ایمنی بدن را تحکیم نمایید که در نهایت تحکیم دستگاه دفاعی و ایمنی، تمام ویروس‌ها از تن شما دور کردن خواهند شد و شما به حال نخستین خود دست خواهید یافت.
حرف پایان

با متقاعد ساختن شخص مریض جهت مراجعه به دکتر می‌توانید هم به وی یاری کنید و هم میتوانید به خودتان و اطرافیانتان یاری دهید.

چرا ه بیشتر این بیماریها واگیر دار هستند و توانایی دارند بغیر از خودشان سبب بیماری اطرافیانشان نیز شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + هفت =