چه کنیم تهوع بارداری را کاهش دهیم؟

به منظور کاستن نهوع بارداری این کار هارا انجام دهید.

دوره حاملگی بطور طبیعی اختلالاتی را در جسم و روح مادر ایجاد می‌کند که به علت حساسیت واهمیت بالای این دوره نباید هیچیک را ندیده گرفت.

درنظر داشته باشید که هر مشکلی که در دوره بارداری مورد عنایت قرار نگیرد می‌تواند علت دلواپسی باشد به علت این که کنترل سلامت جنین در دوره حاملگی تضمین بر داشتن کودکی تندرست و سالم است.

در نخست بایست خبر خوشی به مادرانیکه تهوع بارداری دارند بدهیم که آن‌ها کودکانی با هوش خواهند داشت چرا که طبق بررسی‌های پژوهشگران مادرانیکه تهوع بارداری را تجربه کرده اند. ضریب هوشی نوزادانشان بالاتر است.

راههای اثربخش در کاهش و درمان تهوع بارداری:

۱- از خوراکی‌های سرد بهره جویی کنید البته خوراکی‌های سالم مانند ساندویچ‌های خانگی , سبزی‌ها و میوه‌ها , لیمو و سالادها از مصرف چاشنی‌ها و ادویه جات جدا امتناع کنید.

هیچ شکی وجود ندارد که ویار صبحگاهی که به همراه تهوع حاملگی است، بسیار نامطلوب است.

محققان هنوز نمی‌دانند که به چه علت این بیماری اتفاق میوفتد، به نظر میاد که بارداری آن بخش از مغز که کنترل استفراغ را بر عهده دارد دچار اختلال میکند و منجر به بوجود آمدن حالت تهوع میشود.تهوع دوره حاملگی می‌تواند بخاطر افزایش میزان برخی از هورمون‌ها (همانند استروژن) و افزایش حس بویایی زن باردار باشد که برای حفاظت از جنین این حس او تشدید شده است.

۲-غذاهای چرب و سوخاری شده را رها کنید چرا که هضم اینگونه خوراکی‌ها ی سنگین دشوار است.

۳-از خوراکی‌های اندک آب مانند نان برشته , تخم مرغ پخته و .. بهره جویی کنید.

۴-خوراکی هایی مانند بیسکوئیت شور و چای نعناع و بستنی را در برنامه تغذیه‌ای خود بگنجانید.

یک بسته بیسکویت نمکی (ترد نمکی) بالای میز خود بگذارید و به محضی که بیدار شدید اندکی از آن را میل نمایید چرا که خوردن آن، در ساعت‌های نخستین روز به رها شدن از ویار صبحگاهی یاری می‌کند.

اریک توضیح می‌دهد: شکم تهی احتمال تهوع دوره حاملگی را شدت می‌بخشد، او مازاد و اضافه میکند همه بیسکویت‌ها شبیه هم نیستند، هرچه بیسکویت نمکی‌تر و شورتر باشد پسندیده‌تر است.

۵-بیش از حد گرسنه نمانید و وعدههای غذایی کوچک و متعدد داشته باشید.

۶-دانه هل را از خاطر نبرید به این شیوه و ترتیب که یک فنجون از دمکرده دانه هل را بنوشند یا یک دانه هل را در دهان خود برای زمان کوتاهی نگه دارند.

هفت- لیمو ترش، دشمن تهوع طی ماه‌های حاملگی 

لیمو ترش را در دستتان بگیرید، بوی آن را استشمام کنید، آن را درون آب بفشرید یا حتی تکه هایی از آن را لیس بزنید، بو کردن و چشیدن مزه مطبوع آن در وقت ویار صبحگاهی معده تان را آرام میکند.افشره لیمو نیز به پیشگیری از تهوع دوره حاملگی یاری می‌کند.

اندکی لیمو ترش در کیف خود همراه داشته باشید تا زمانیکه در بیرون حالتان نامطلوب شد از آن بهره ببرید.

هشت- با مصرف ویتامین ب ۶، تهوع دوره حاملگی را کمتر کنید.
یکی دیگر از راههای درمان حالت تهوع طی ماه‌های حاملگی، بکارگیری خوراکی‌های دارای ویتامین ب ۶ است که کمبود آن موجود ایجاد حالت تهوع طی ماه‌های حاملگی میشود، می‌توان ویتامین ب ۶ را در اسفناج، جگر، گوشت گاو، تخم مرغ، آناناس، هلو، ذرت، لوبیا سفید، بادام زمینی و گردو، یافتبکارگیری این فرآورده‌های خوراکی و مکمل‌های دارویی تجویز شده توسط دکتر می‌تواند تهوع دوره حاملگی را بکاهد.

نه- زنجبیل بهترین ماده برای جنگ با تهوع دوره حاملگی
زنجبیل می‌تواند به عنوان بهترین مداوا برای ویار صبحگاهی باشد، می‌توانید زنجبیل را به چای خود افزوده و یا با بکارگیری آن حلوای زنجبیل که خیلی خوش مزه است را درست نمایید.، با مصرف آن شاهد کاهش تهوع دوره حاملگی و کاهش نفخ شکم خود خواهید بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =