ضدآفتاب با ترکیبی جدید

شناسایی ضد آفتابی عالی با ترکیبی جدید

ضد آفتاب راهی مناسب برای حفاظت از پوست دربرابر زیان‌های آفتاب است.

عامل اساسی چین وچروک پوست و ایجاد کک ومک برروی آن نور خورشید و بخصوص اشعه ماوراءبنفش است.

هر فردی با هر نوع پوستی و با هر نوع ژنتیکی چنانچه بلد باشد که در مقابل آفتاب چطور از پوستش مراقبت کند، پوست سالم‌تر و شفاف‌تری خواهد داشت و قطعا آثار کهنسالی هم دیرتر روی پوستش ظاهر خواهد شد.

با وجود تاثیر اثبات شده آفتاب در ایجاد سرطان پوست ، حتی چنانچه بفکر برنا ماندن هم نیستیم.

بایستی مواظب پوستمان باشیم.

به گزارش مدیکال ساینس، اشعه «یو وی ای» قسمتی از طیف الکترومغناطیسی است که طول موج ۳۱۵ تا ۴۰۰ نانومتر را دارا می‌شود.

با وجودیکه این طول موج از تابش آفتاب سبب زیان جدی به پوست میشود، کرم‌های ضد آفتاب کنونی حفاظت محدودی در مقابل چنین آسیبی دارند.

پژوهشگران کالج «باس» با سرپرستی «شراره پورزند» بتازگی موفق به شناسایی ترکیبی در ضد آفتاب شده اند که قادر به حفاظت کامل در مقابل اشعه «یو وی ای» است و از سرطان و کهنسالی پوست جلوگیری میکند.

 ضدآفتاب

شناسایی ترکیبی جدید در ضد آفتاب

اشعه ماورای بنفش خورشید به ۳ قسمت تفکیک می‌شود: «یو وی سی» UVC – که طول موج ۱۰۰ تا ۲۸۰ نانومتر را تشکیل می‌دهد و توسط اتمسفر ازن جذب میشود. اشعه «یو وی ای» – UVA – که طول موج‌های ۳۱۵ تا ۴۰۰ نانومتر است و نود درصد اشعه ماورای بنفشی که به زمین می‌رسد را تشکیل می‌دهد و «یو وی بی» – UVB – که ده درصد اشعه رسیده به زمین است و شدیدتر از «یو وی ای» است، البته «یو وی ای» قابلیت نفوذ بیشتری در پوست دارد.

زمانی «یو وی ای» از مسیر تابش آفتاب یا سولاریوم به پوست می‌تابد، سبب زیان به رشته‌های کلاژن شده و لکه‌های قهوه‌ای و چروک ایجاد میشود.

هم چنین «دی ان ای» – دی ان ای – در روی پوست زیان می‌بیند و میتواند منجر به جهش و سرطان شود.

اشعه «یو وی ای»، آهن مازاد موجود در میتوکندری سلول (موتورخانه سلول) را تحریک مینماید. و سبب ایجاد گونه‌های اکسیژن فعال میشود که عامل اساسی زیان به پوست است.

این ترکیب «میتوآیرون کلاو» – mitoiron claw – نام دارد و قرار است ظرف سه تا ۴ سال آتیه به کرم‌های ضد آفتاب مازاد و اضافه شود.

برآیند این بررسی‌ها در گاهنامه «این وستیگیتیو درماتولوژی»

Investigative Dermatology – انتشار یافته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =