بهترین موقع برای دوش گرفتن چه زمانی است؟

دوش گرفتن و بهترین وقت آن

بسیاری از اشخاص صبح‌ها پس از بیدار شدن از خواب و خیلی‌های دیگر شب‌ها پس از وصول به خانه دوش می‌گیرند.

ولی یک سئوال در مورد این موضوع وجود دارد که دوش صبحگاهی پسندیده‌تر است یا شبانگاهی؟ به تازگی متخصصان حوزه‌ی سلامت به این پرسش جواب داده اند که در این نوشته از آن آگاه می‌شوید.

ایجاد چربی پوست حدود ساعت یک پس از ظهر به قله خود می‌رسد. در نهایت، چنانچه دارای پوستی چرب یا دارای استعداد مبتلا شدن به جوش هستید، دوش گرفتن شبانه روش خوبی برای پاک سازی آن چربی‌ها و هم چنین هرنوع آلودگی، آرایش، آلاینده یا گرده است که امکان دارد در طی روز روی پوستتان جمع شده باشند.

وقتیکه موضوع دوش گرفتن مطرح میگردد، شاید در یکی از این دو دسته قرار می‌گیرید: افرادی که صبح‌ها دوش می‌گیرند و آنهایی که ترجیح میدهند این کار را هنگام شب انجام دهند.

میان این دو دسته نیز همواره اختلاف نظر وجود داشته و هر کدام روش خود را مناسب‌تر می‌دانند.

برای یاری به برطرف کردن این بحث و اختلاف نظر، پژوهندگان به تازگی سعی کردند به صورت علمی ثابت کنند دوش گرفتن صبحگاهی پسندیده‌تر است یا شبانه

ولی برآیند حاصله نشان داد هر دو دارای مزایای خاص خود هستند.

دوش گرفتن‬&lrm

بهترین وقت برای دوش گرفتن

چنانچه نیازمند حل کردن یک مشکل هستید، صبح‌ها دوش بگیرید.

دوش گرفتن صبحگاهی روش فوق العاده برای شروع روز است، علی الخصوص اگر موضوعی ذهن شما را به خود مشغول کرده و موفق به یافتن پاسخی برای آن نشده اید. دکتر شلی کارسون، پژوهشگر روانشناسی از دانشگاه هاروارد، دوش گرفتن صبحگاهی را به مدیتیشن ، یا وضعیتی که ذهن ناخودآگاه شما بیدار و هوشیار است ولی بر مشکل به صورت اساسی تمرکز نکرده تشبیه کرده است.

به بیان کارسون، چنانچه با مشکلی مواجه شده اید که قصد دارید به شیوه‌ای خلاقانه آن را حل کنید و بعد از سعی زیاد موفق به یافتن پاسخی برای آن نشده اید، پسندیده‌تر است آن را در پس ذهن خود نگه دارید تا حسابی پخته شود در وضعی که فرآیندهای ناخودآگاه روی آن کار میکنند.

چنانچه هنگام اصلاح مرتب خود را زخمی میکنید، صبح‌ها دوش بگیرید.

به گزارش مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی آمریکا، پلاکت‌های لخته کننده خون هنگام بامداد در بالاترین سطوح خود هستند.

این به معنی آنست که چنانچه هنگام اصلاح زیاد خود را زخمی میکنید، پسندیده‌تر است صبح‌ها دوش بگیرید تا میزان خونریزی را به کمترین حد برسانید.

چنانچه بسختی به خواب می‌روید، شب‌ها دوش بگیرید.

چنانچه شب‌ها دوش آب گرم بگیرید، درجه حرارت داخلی بدن وقتیکه زیر جریان آب هستید، افزایش خواهد یافت و بعد از آن پایین می‌آید.

این رویه کاهش دما هم راستا با تنظیم درجه حرارت طبیعی بدن برای به خواب رفتن است و در به خواب رفتن آسان‌تر یاری می‌کند.به توصیه پزشک کریستوفر وینتر از آکادمی پزشکی خواب آمریکا، کاهش سریع دما بعد از دوش آب گرم همانند یک القا کننده خواب عادی است.

به این جهت، راهکاری خوب برای فریب دادن بدن و تشکیل این تفکر که وقت خواب فرا رسیده است، محسوب میشود.

چنانچه دارای پوستی چرب هستید، شب‌ها دوش بگیرید.

ایجاد چربی پوست حدود ساعت یک پس از ظهر به قله خود می‌رسد.

در نهایت، چنانچه دارای پوستی چرب یا دارای استعداد مبتلا شدن به جوش هستید، دوش گرفتن شبانه روش خوبی برای پاک سازی آن چربی‌ها و هم چنین هرنوع آلودگی، آرایش، آلاینده یا گرده است که امکان دارد در طی روز روی پوستتان جمع شده باشند.

در انتها، باید به این مسأله اشاره داشت که گزینش زمان دوش گرفتن بیشتر به ترجیحات شخصی اشخاص برمی گردد تا علم

هم چنین، بجای این که در پی گزینش زمان دوش گرفتن باشید، شاید مناسب‌تر باشد این پرسش را با خود مطرح کنید که آیا به واقع احتیاجی به دوش گرفتن دارید یا نه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =