مضرات خمیردندان

مواد موجود در خمیر دندان می‌تواند خطرساز باشد.

آیا تابحال از مواد موجود در خمیر دندان چیزی شنیده اید؟ می‌دانید خمیر دندانی که استفاده میکنید پر از مواد شیمیایی پرخطر است که چنانچه به صورت استاندارد تهیه نشده باشد می‌تواند سلامتی شما را تهدید کند؟ هر زمان که مسواک میزنید مواد موجود در خمیر دندان جذب خون میشود، الان زمان آن فرا رسیده که ببینید چه موادی درخمیر دندان وجود دارد که می‌تواند عامل بیماری شود.

مواد پرخطر موجود در خمیر دندان‌های غیراستاندارد و نامعتبر

خمیردندان

ترکیبات موجود در بعضی از خمیردندان ‌ها سبب بیماری کبد ، کلیه و سرطان میشود.

‌تری کلزون:
تریکلزون یک ترکیب آنتی باکتریایی است که در خمیر دندان استفاده می‌شود محققان و بیا ن کرده اندتری کلزون اثرات منفی روی هورمون‌های تیروئید می‌گذارد و با خارش پوست اختلال غده‌های درون ریز پایداری آنتی بایوتیک مرتبط است.
پلی اتیلن گلکول:
پلی اتیلن گلکول پلاستیکی است که در پکیج بندی خمیر دندان استفاده می‌شود که سبب خارش چشم پوست بینی و حلق میشود هم چنین کاستی سردرد گیجی افسردگی ساختار عصبی مرکزی رادرپی دارد.
فلورید:
حدود ۹۵ درصد از خمیر دندان‌ها یی که در ایالات متحده به فروش می‌رسد حاوی فلورید است خوردن فلورید خمیر دندان سبب خارش پوست بیماری دل وحتی اختلالات گلوکز میشود.
سرفکتنت سدیم لوریل:
این ماده به آسانی جذب خون میشود و سرطان زا است و سبب زخم دهان خارش پوست فقدان تعادل هورمون‌ها میشود.
سوربیتول:
سوربیتول ماده قندی الکل است که بدن با درجه اندکی متابولیزم میکند وقتی سوربیتول وارد بدن شود باکتری‌های دهان قند الکل را ترش میکنند که سبب نفخ گاز ومشکلات دیگر میشود.
قند مصنوعی:
اسپارنیم و قندهای تصنعی دیگر در خمیردندان ‌ها استفاده میشود این قندها از مسیر خون به نقطه‌های دیگر تن و بدن مانند مغز می‌رود و تبدیل به فرومالدهید میشود که سبب سردرد گیجی اسهال مشکلات معده و روده سرگیجه کرخی میشود.
پروپلی لین گلی:
کل درخمیر دندان‌ها و همینطور ضد یخ‌ها استفاده میشود وسم فراوانی دارد که سبب سوز چشم پوست ریه میشود.
گلیسیرین :
گلیسیرین یکی از ترکیب‌های الکل است که ریشه حیوانی و گیاهی داردو از جذب مواد مغذی جلوگیری میکند.

دی اتانولامین Cerine:

این ماده به عنوان مخرب هورمونها شناخته شده و با مواد دیگر عکس العمل نشان می‌دهد و مواد سرطانی ایجاد می‌کند که به نام ان دی یی ای میشناسیم و با سرطان مری ، کبد مثانه مرتبط است.

رنگ‌های مصنوعی:
این رنگهای تصنعی سبب بیماری‌های بی شماری مانند اسم سردرد حتی سرطان میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =