تاثیر کفش نامناسب بر سلامتی بدن

مضراتی که کفش ناپسند به همراه خود دارد.

همزمان با بالارفتن سن عضلات قلب پایین میشود که سبب چالش در جریان خون است، برهم خوردن توازن حرکت خون در اندام‌های بدن و چالش در اکسیژن رسانی به بافتهای بدن سبب میشود تا فعالیت اندام گرفتار مشکل شود و دشواری هایی مانند لخته خون یا سکته قلبی و مغزی ایجاد نماید، برای پیشگیری از ظهور این دشواری متخصصان توصیه میکنند اشخاص بصورت هرروزه ورزش را در زندگی خود بگنجانند.

مشاهده کبودی یا ورم بر روی بدن، نشاندهنده اشکال در جریان خون در آن نقطه از تن و بدن است که برای برطرف کردن این مشکل می‌توان محل ورم را با روغن رزماری یا روغن زیتون ماساژ داد تا جریان خون مناسب‌تر انجام پذیرد، انجام ورزشهای کششی علی الخصوص ورزش شنا نیز میتواند موجب التیام و از بین بردن گرفتگی رگ‌های خونی شود.

چنانچه بر روی پای خود علائمی از جریان خون پایین را مشاهده میکنید یا کاهش و ریزش مو در آن محل، همگی زنگ خطری ترسناک است که بایستی در نخستین زمان کفش خود را عوض شدن کنید.

براساس تحقیقات کفشی که پای فرد را می‌زند یا پاشنه دار میتوانند سبب چالش در رسیدن اکسیژن و خون به پاها و بروز لخته خونی و عفونت شوند.

بکارگیری کفش مناسب به منظور تحکیم جریان خون
متخصصان به این دسته از اشخاص پوشیدن کفش‌های طبی، آزاد و نرم را سفارش میکنند تا فشار پایین‌تر به پاها وارد بشود، هم چنین ماساژ کف پا هم در آرام سازی اعصاب کف پا و خونرسانی مناسب‌تر به بافت بدن خیلی تاثیرگذار است.
جریان خون پایین می‌تواند فشار شدیدی به اعصاب قلب وارد نماید و را بالا ببرید فشار مضاعف بر قلب سبب پیدایش انواع بیماری‌های مرگبار شود، به همین سبب متخصصان توصیه میکنند اشخاص بانجام کارهایی مانند مدیتیشن ، رفتن به کلاس یوگا، گوش کردن به موسیقی‌های آرامبخش، کشیدن نقاشی و انجام تکنیک‌های نفس عمیق کشیدن بپردازند تا قلب آن‌ها آرام و از افزایش تپش قلب کاسته شود.
رژیم تغذیه‌ای سالم همچنین یکی دیگر از موردهای بسیار بافایده برای حفظ تندرستی قلب و التیام و بهبود جریان خون است، متخصصان توصیه میکنند اشخاص از خوراکی‌های کم روغن بهره ببرند و در عوض خوردنی‌های محتوی مواد قوت بخش برای قلب از جمله میوه و سبزی‌ها، فرآورده‌های لبنی، دانه‌های آجیل و روغنهای گیاهی مانند روغن زیتون استفاده کنند.
برای پیشگیری از ظهور مسائل قلبی جنبش و انجام فعالیتهای جسمی، اجتناب از مصرف سیگار و دخانیات و نیز اجتناب از استفاده زیادتر از حد کافئین میتواند بسیار بافایده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =