تاول زدن پاها و انگشتان از تشخیص تا درمان خانگی

۱۵ درمان خانگی برای تاول پا

هیچ چیزی افزون‌تر از یک تاول پا قادر نیست آدم را اذیت کند، زود پسندیده شدنشان، یک اتفاق خیلی خوبست. و ما ۱۵ درمان خانگی برای کمک برای اینکه قادر باشید زود از شرشان رهایی یابید، را در این قسمت از سلامت زیبان آورده ایم.

چه چیزی سبب بوجود آمدن تاول پا میشود و دلیل تاول پا چیست.

دلیل و درمان خانگی تاول پا

تاول پا، بیشتر بولت‌های متعاقب از اصطکاک و مالش زیاد پا با درون کفش است و یا نوع دیگری از اصطکاک است؛ این اصطکاک، سبب پیدایش یک برآمدگی نرم در پوست میشود، که از سرم و آب یا پلاسمایی شفاف پر شده، که در مقابل عفونت زیر پوست مراقبت میکند.

این ۱۵ درمان سریع به منظور بهترشدن تاول‌های پا هستند، ولی التیام و بهبود همه تاول را شامل نمی‌شوند، موارد شدید متعاقب از سوختگی، احتیاج به مراقبت بهداشتی و درمان‌های پزشکی دارند.

درمان هایی که در خانه انجام میشود برای تاول پاها

۱ ژل دئودورانت:

یکی از برترین راه‌ها به منظور پرهیز از تاول پا، بکارگیری ژل دئودورانت به همراه کفش‌های جدید یا پسندیده است.

درمان سریع تاول پا

درمان خانگی تاول پا با ژل دئورانت

چه کاری بایست انجام دهید:

پیش از پوشیدن جوراب و / یا کفش، قطعا پاهایتان را پاک باشد ژل دئودورانت را به پای خود بزنید کفش هایتان را بپوشید تاول‌ها در اثر رطوبت و اصطکاک، پدید می‌آیند با بکارگیری دئودورانت پاهایتان خشک میشود، و از تاول زدن جلوگیری میکند.

چطوربا چایی سبز تاول پا را التیام و بهبود دهیم.

دو چایی سبز :

شما ضمنا میتوانید با بکارگیری چایی سبز از دست تاول‌ها رهایی یابید سه کیسه چایی سبز را در یک چهارم لیتر آب در حال جوش، بجوشانید یک پیمانه چای خوری جوش شیرین بیافزایید اجازه دهید که چای سرد شود، سپس آنرا در یک ظرف اندک عمق ریخته، و چند تکه یخ بیافزایید تا سریعتر خنک شود پاهای تاول زده خود را طی مدت پانزده تا بیست دقیقه در ظرف نگه دارید با خاصیت‌های ضد میکروبی کنندگی و جلوگیری کننده از التهاب چایی سبز، پاهایتان تسلی می‌یابند.

درمان خانگی تاول پا با چایی سبز

درمان خانگی تاول زدن پا با سرکه سیب

۳ سرکه سیب :

این یکی، اندکی سوز دارد، ولی برای یک تاول ترکیده هیچ چیزی مناسب‌تر از سرکه سیب قادر نیست، از عفونت آن ممانعت نماید و بهبودش را سرعت ببخشد یک تکه پنبه بردارید و سرکه سیب را روی تاول‌ها بمالید این کار را دو تا سه بار در روز مرور کنید. سرکه سیب، دارای خاصیت‌های ضد باکتریایی است که سبب سرعت در بهبودی میشود، مخصوصا چنانچه سرم‌های لنفاوی دیگر در زیر پوست نباشند.

درمان سریع تاول پا

درمان خانگی تاول پا با سرکه سیب

بهترین راه درمان تاول پا با آلوورا

چهار آلوورا :

ژل گیاه آلوورا برای درمان زخم ‌ها، نیش‌ها و سوختگی‌ها شناسایی شده است اساسا، تاول یک نوع سوختگی است یک ژل آلوورا بخرید و آن را دو یا ۳ بار در روز روی تاول‌ها بزنید ساقه گیاه آلوورا را بشکنید از طول، ساقه را به تکه‌های نازک ببرید ژل را، روی تاول‌ها بگذارید تسلی و بهبودی که آلوورا به پاهایتان می‌دهند، به علت خاصیت‌های ضد التهابی و آنتی بایوتیک ی و تسلی دهندگی آن است.

درمان سریع تاول پا

درمان خانگی تاول پا با ژل آلوورا

ویتامین E بهترین راه درمان تاول پا

پنج ویتامین E:

ژل درون کپسول‌های ویتامین E، یک راه والا به منظور رفع زخم تاول‌ها و التیام و بهبود سریع آن‌ها است شما میتوانید کرم یا ژل با روغن ویتامین E، میکس نمایید. یا اینکه یک در انتهای کپسول، ویتامین E ایجاد کنید تا ژل آن بیرون بیاید ژل را به تاول‌های خود بزنید ویتامین E، به خاطر خواص ترمیم کنندگی و بازگردانندگی حیاتی پوست، شناسایی شده است.

درمان خانگی تاول پا با ویتامین ایی

راه درمان خانگی تاول پا با روغن کرچک

شش روغن کرچک:

روغن کرچک، از دیگر دلایل التیام و بهبود دهنده تاول هاست پیش از رفتن به رختخواب، روغن کرچک را به تاول‌های خود بزنید آن‌ها را با باند گاز بپوشانید روغن کرچک، دارای عامل ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارچی سه گانه است به خشک نمودن تاول‌ها یاری می‌کند، ولی همچنان از اونها مراقبت میکند.

درمان سریع تاول پا

درمان خانگی تاول پا با روغن کرچک

روغن فندق روش قدیمی و بافایده برای التیام و بهبود زخم‌های پایی

۷ روغن فندق:

فندق، یک شیوه قدیمی و بافایده برای التیام و بهبود زخم‌های پایی است که چند روز از اونها گذشته.

چه باید بکنید:

روغن فندق را بوسیله یک تکه پنبه روی تاول‌های خود بمالید تاول‌های خود را بپوشانید و اجازه بدهید، تا شب بماند روغن فندق، دارای خاصیت‌های ضد میکروبی است و روی رطوبت تاول‌ها عمل میکند و به خشک شدنش یاری می‌کند.

درمان سریع تاول پا

درمان خانگی تاول پا با روغن فندق

روغن درخت چای، یک روغن لازم در معالجه تاول‌های پا

۸ روغن درخت چای:

روغن درخت چای، یک روغن لازم است که در معالجه تاول‌های پا اثر میگذارد قطعا پای خود را پاک و خشک نمایید یک تکه پنبه را در روغن درخت چای فرو ببرید و روغن را روی تاول هایتان بمالید روی آن را بپوشانید و بگذارید، تا بماند ترپینین-۴-اول یک ماده فعال در روغن درخت چای است.

خاصیت‌های ضد میکروبی و خاصیت التیام و بهبود دهندگی آن ثبت شده است.

درمان سریع تاول پا

درمان خانگی تاول پا با روغن درخت چای

درمان تاول پا ‌ها با نمک سولفات

۹ نمک اپسوم یا سولفات:

نمک سولفات، یک شیوه ساده و ایمن برای علاج تاول پاها است وان حمام را با آب گرم پر نمایید و ۱ تا دو قاشق غذاخوری نمک اپسوم به آن اضافه نمایید اجازه دهید پاهایتان برای پانزده تا بیست دقیقه در آب بماند آب را از پاهایتان پاک کنید، خشک نمایید و روغن بزنید این کار را چندبار طی روز مرور کنید. نمک اپسوم، به علت بالا بودن منیزیم اش، سبب کاستن از تورم و التهاب و درد میشود هم چنین دارای خاصیت‌های ضد باکتریایی است، که از عفونت تاول پا جلوگیری میکند.

درمان سریع تاول پا

درمان خانگی و سریع تاول پا بدون دارو

خمیر دندان سفید کننده به مداوا تاول‌ها یاری می‌کند.

۱۰ خمیر دندان سفید کننده:

باور دارید یا نه، خمیر دندان سفید کننده به مداوا تاول‌ها یاری می‌کند با انگشت یا یک تکه پنبه، خمیر دندان را روی تاول خود بگذارید قسمت صدمه دیده را با خمیر بپوشانید و اجازه بدهید به مدت دو ساعت بماند سپس آنرا با آب بشورید و روی آن روغن بزنید چندبار طی روز، این کار را بکنید تا وقتیکه تاول از بین بروند به علت ابنکه خمیر دندان، حاوی پراکسید هیدروژن، الکل، اندولول و جوش شیرین است، نه فقط یاری میکند که تاول‌ها خشک شوند، بلکه می‌تواند خارش را نیز التیام و بهبود بخشد.

درمان سریع تاول پا

درمان خانگی تاول پا با خمیر دندان

روغن اسطوخودوس یکی دیگر از درمانهای تاول پا

۱۱ روغن اسطوخودوس :

روغن اسطوخودوس، یکی دیگر از درمانهای در نگاه گرفته شده برای تاول‌ها است می‌تواند رنجش تاول را از میان ببرد. و آن را ضدعفونی کند یک سوزن را با الکل استرلیزه کنید تاول‌ها را با سوزن بترکانید روغن اسطوخودوس را روی تاول‌ها بزنید و اینکار را چند روز مرور کنید.، تا زمانیکه تاول‌ها خشک شوند اسطوخدوس، خارش آن را آرام میکند، نرم میکند و از آلوده شدن و عفونت تاول جلوگیری میکند.

درمان سریع تاول پا

درمان خانگی تاول پا با روغن اسطوخودوس

مجراهای والا برای علاج تاول پا

دوازده وازلین :

به همان سادگی که ظاهرا اینطور نشان می‌دهد که، وازلین، یکی دیگر از راههای والا برای علاج تاولها است یک تکه پنبه را در ژله وازلین، بگذارید و پنبه را روی تاولها بمالید برای نگه داشتن وازلین روی محل برای یک شب، آن را باند گاز بپوشانید در صورت لزوم مرور کنید. وازلین ، یک مانع جلوی عناصر خارجی می‌سازد، که به فقدان تشدید بیشتر زخم یاری می‌کند.

درمان سریع تاول پا

درمان خانگی تاول پا با وازلین

درمان تاول پا با بابونه

۱۳ بابونه:

بابونه، فقط یک چای ویژه برای یاری به آرامش و استراحت و خواب مناسب‌تر نیست، هم چنین میتواند به مداوا تاولها نیز یاری رساند. چای بابونه را با سه تا چهار کیسه چای، یا سه تا چهار پیمانه چای خوری چای آماده کنید. اجازه دهید قدری سرد شود، تا وقتیکه لمسش کنید همچنان اندکی گرم باشد کیسه یا چایی را دربیارید و رطوبت مازاد آنرا از بین ببرید کیسه یا چایی را بر روی تاول بگذارید و ده دقیقه بماند برای خلاص شدن از دست زخم و خارش، در صورت لزوم این کار را تکرار نمایید بابونه، درد را تقلیل میدهد، خارش را از میان میبرد. و ملتهب شدن محل را نیز کاهش میدهد.

درمان سریع تاول پا

با مداوا خانگی تاول پا آشنا شوید.

روغن نارگیل یکی دیگر از درمانهای تاول پا

۱۴ روغن نارگیل :

روغن نارگیل ، بر روی سوختگی خیلی تاثیرگذار است با توجه به اینکه یک تاول اصطکاکی نوعی کوچکتر از سوختگی است، پس برای علاج پاها نیز تاثیرگذار است یک تکه پنبه را در روغن نارگیل فرو ببرید روغن را در اطراف محل صدمه دیده بمالید در صورت لزوم، مرور کنید. ویتامین E، لوریک و اسید اسکوریک، مواد هایی فعال در روغن نارگیل هستند، که بعنوان یک ضد میکروبی کننده و عامل تسکین دهنده درد و از ویتامینهای عمل میکنند.

درمان سریع تاول پا

درمان خانگی تاول پا با روغن نارگیل

درمان تاول پا با روش قدیمی و بدون دارو

۱۵ زردچوبه :

چنانچه یک مداوا بدون قرص و دوای جلوگیری کننده از التهاب به همراه میزان فرآوانی خاصیت‌های ضد میکروبی برای بوت هایتان می‌خواهید، از زردچوبه بهره جویی کنید میتوانید یک خمیر را با آمیخته کردن ۱/۲ قاشق چاییخوری پودر زردچوبه با اندکی آب، عسل، روغن ویتامین E یا روغن نارگیل آماده کنید. خمیر زردچوبه را بر تاول‌های خود بمالید و اجازه بدهید بعضی از داروها ساعت بماند یا آنرا یک شب بپوشانید خاصیت‌های ضد التهابی و ضد میکروبی کننده کورکومین، ماده‌ای فعال در زردچوبه ، آن را به یکی از مؤثرترین درمان هایی که در خانه انجام میشود برای تاولها تبدیل کرده است.

درمان سریع تاول پا

درمان خانگی تاول پا با زردچوبه

نتیجه گیری:

جلوگیری از ظهور تاولها همواره پسندیده‌تر است، ولی چنانچه در فردی این تاول‌های وحشتناک و دردآور پدیدار شدند، با بکارگیری این درمان‌های سریع خانگی، از تاول هایتان در مقابل کاهش عفونت حفاظت کنید و رنجش و خارش و بهبودی سریع آن‌ها را به وجود بیاورید چنانچه درمان‌های مطمئن و مفید دیگری دارید، یا دلواپسی و مشکلی با یکی از درمانهای ما دارید، قطعا برای ما کامنت و نظر دادن را از خاطر نبرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − هفت =