ویتامین‌هایی که برای ترمیم عضله مفیدند

تاثیر بینظیر این ویتامین‌ها در ترمیم عضلات

ترمیم عضلات مختلف جسم که به علل متنوع ورزشی و یا انجام فعالیتهای فیزیکی سنگین ظهور میکند را به طرف فرآیند طبیعی ببرید این درد در موقعیت‌ها دیگر نشانه‌ی صدمه دیدگی است.

بدون در نظر داشتن اینکه چرا عضلات شما درد گرفته اند، بایست به آن‌ها زمان بدهید تا استراحت کنند و اصطلاحا ریکاور یا ترمیم شوند.

در این میان ویتامین هایی هم هستند که به این فرایند کمک میکنند.

موسسه پائولینگ لینوس در دانشگاه ایالتی اورگان می‌گوید: این ویتامین که بنام اسید اسکوربیک هم شناخته میشود، یک آنتی اکسیدان قدرتمند است.

از اونجایی که این ویتامین در آب حل شده است، از اینرو در بدن اندوخته نمی‌شود، بنابراین بایست آنرا در برنامه‌ی خوراکی تان بگنجانید.

تمرین‌های ورزشی سبب خواهند شد تا بدن رادیکالهای آزاد بیشتری بسازد.

ویتامین سی هم به خنثی سازی آن رادیکالهای آزاد کمک میکند و از درد عضلات جلوگیری خواهد کرد.

هم چنین این ویتامین در تولید کلاژن ، که ساختار با اهمیتی از سلولهای عضلانی، تاندون‌ها و رباط‌ها بحساب میآید نیز، به بدن کمک میکند.

ویتامین سی

منابع وتامین C

ویتامین سی
مرکبات، گوجه اروپایی ، فلفل و اسفناج ، منابع ویتامین سی هستند.
متخصصان فقدان اخذ به مقدار مکفی ویتامین دی را از جمله علت‌های بروز درد در ماهیچه‌ها می‌دانند.
تحقیقات نشان می‌دهند، درد ماهیچه‌ای متداول بعد از ورزش رخ میدهد ولی در حالتی که بصورت معمولی و بدون ورزش کردن فرد مبتلا به درد ماهیچه‌ای شد دلیل را می‌بایست در مواردی چون کمبود ویتامین دی شناسایی کند.ویتامین دی سبب تنظیم سرعت گردش خون در ماهیچه‌ها و تنظیم اعتدال هورمون‌های بدن و آرام‌سازی عضلات میشود.

کمبود ویتامین دی هم چنین سبب فقدان جذب کلسیم، نرمی استخوان‌ها و درد عضلات میشود.
کمبود آهن همچنین یکی دیگر از موردهای منتهی به دردهای عضلانی است.مواد‌عذایی چون ماهی، آجیل، تخم مرغ و پروتئین کم روغن می‌تواند باعث افزایش سطح آهن خون شود.

هم چنین مصرف لوبیا، اسفناج و قارچ می‌تواند بعنوان یک مأخذ غذایی بافایده برای از بین بردن کمبود ویتامین دی و کمبود آهن بکار رود اضطراب و نگرانی، تراوش هورمون‌های اضطراب و نگرانی نیز میتواند منجر به درد در عضلات شود.
به منظور رفع مشکل گرفتگی و درد عضلات ناشی از دلهره علاوه بر تکنیک‌های آرام‌سازی عضلات، مصرف ویتامینهای گروه بی، منیزیم،؟ و همینطور گیاه جنسینگ کشور چین می‌تواند اثر‌بخش باشد.
طبق گفته‌های موسسه‌ی پائولینگ لینوس، ویتامین D در جذب کلسیم که برای تندرستی عضلات با اهمیت است، به پیکرتان یاری می‌کند. از طرفی، کمبود ویتامین دی سبب کاستی و درد عضلات و بنابراین مانع ترمیم مناسب عضلات خواهد شد.

مدرسه‌ی بهداشت همگانی هاروارد، توصیه میکند که با عنایت به سنتان هر روزه بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ واحد ویتامین D استفاده کنید.

پنج تا ده دقیقه طی روز، و بمدت سه بار در هفته واقع شدن در معرض آفتاب هم به منظور جذب ویتامین D میزان شایسته‌ای خواهد بود.

ضمنا میتوانید این ویتامین را در ماهی سالمون، تخم مرغ ‌های پرمایه شده، و لبنیات بیابید.
ویتامین ای

ویتامین E هم یک آنتی اکسیدان قوی دیگرست که برای ریکاوری بهینه‌ی عضلات با اهمیت است.

علاوه بر پیشگیری از زیان‌های رادیکالهای آزاد در بدن، هنگامی که به همراه ویتامین سی استفاده شود، می‌تواند درد ماهیچه‌ها را بکاهد.

این ویتامین هم چنین برای تولید مناسب سلول‌های سرخ خون مهم است، سلول هایی که وظیفه‌ی حمل اکسیژن برای ترمیم عضلات بر عهده‌ی آنهاست.

موسسه پائولینگ لینوس توصیه میکند که هرروزه ۱۵ میلی گرم ویتامین ای مصرف نمایید.

منابع تغذیه‌ای این ویتامین شامل: روغنهای گیاهی، انواع دانه‌ها، آوکادو، و سبزی‌ها برگ دار سبز رنگ.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =