تزریق چربی

تزریق چربی ، فریب تبلیغات کلینیک های زیبایی را نخورید !

تزریق چربی

از آنجایی که امروزه ، با  موج عظیمی  از تبلیغات کلینیک های زیبایی برای پروسه های زیبایی نظیر ، تزریق چربی ، بوتاکس ، …

روبه رو هستیم ، سایت  زیبان  دات کام  برایتان   اطلاعاتی   فراهم آورده  تا  به راحتی  فریب  تبلیغات کلینک های زیبایی را نخورید   و قبل از انجام    تحقیقات لازم را در این زمینه   انجام داده باشید !

تزریق چربی چیست ؟

تزریق چربی نوعی حجم دهنده (فیلر) طبیعی است که کاربرد های زیادی در زیبایی و طب دارد. تزریق چربی برای تمامی افراد با هر سنی به جهت زیبایی و جوانسازی قابل انجام می باشد. تزریق چربی به دلیل پرکردن بافت زیرجلدی، جزو مطمئن ترین و کم خطرترین روش ها است.

تزریق چربی با انتقال چربی از قسمتی به قسمت دیگر بدن صورت می گیرد. از تزریق چربی برای کاهش چین و چروک، پرکردن عدم تقارن صورت، جوانسازی، اضافه کردن حجم و بازسازی لب، خط خنده، خط اخم، گونه، پشت دست ها، سینه و… به کار می رود. تزریق چربی به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می گیرد.

تزریق چربی به صورت

کاربردهای تزریق چربی:

– پر نمودن نواحی لاغر صورت که فرورفته می باشد مانند زیر چشم و گونه ها

– رفع چین و چروک نواحی از صورت که به دلیل افزایش سن بافت چربی کم شده و دچار چروک و خط مانند خط اخم و خط خنده، شده است.

– برجسته سازی چانه، کونه ها و لب ها

– برجسته نمودن باسن

– بازسازی سینه و بزرگ نمودن سینه

– کاهش ظاهری عروق زیر پوست دست و جوانسازی

– پرنمودن فرورفتگی های جای سوختگی ها و زخم ها

– جوانساز نمودن نواحی تناسلی بانوان

– رفع افتادگی و شلی پوست به دلیل کشیدن پوست و حجیم کردن صورت (لیفت صورت)

مراحل تزریق چربی چگونه است؟

برداشتن چربی:

محل برداشتن چربی را ابتدا ضدعفونی نموده و با لحاظ شرایط استریل، بی حسی موضعی “Tumescent ” که ترکیبی از اپی نفرین، محلول “lactated Ringer ” و لیدوکائین است، صورت می گیرد و موضع مورد نظر را با استفاده از لوله کانولای”infiltration Tumescent” بی حس می کنند. نیاز هست تا 20 دقیقه زمان دهیم تا بی حسی اثر کند سپس چربی با کمک کانول های مخصوص و سرنگ با حداقل فشار منفی، هنگام برداشتن چربی جهت اجتناب از آسیب سلول های چربی برداشته می شود.

پالایش نمودن چربی:

پس از برداشتن چربی، چربی را از طریق سانتریفیوژ از مایعات دیگر جدا نموده تا از تخریب سلول های چربی جلوگیری نموده و چربی خالص تری بدست آوریم. این چربی خالص به سرنگ های کوچکتر انتقال می یابد.

تزریق چربی:

محل تزریق را با محلول ضدعفونی کننده شستشو داده و پس از استریل نمودن محل، بی حسی موضعی را انجام می دهیم.

در اطراف ناحیه تزریق، در جهت های مختلف تونل هایی ایجاد می شود که لوله کانول در هر بار تزریق از یک تونل دست نخورده بهتر است وارد شود. سپس تزریق چربی با کمک کانول های مخصوص و سرنگ انسولین در سطوح چند بافتی انجام می گیرد که احتمال تشکیل رگ های جدید افزایش می یابد. این چربی به سطوح استخوانی، زیرپوست، ماهیچه ها و چربی های سطحی تزریق می شود.

چربی ای که تزریق شده دوباره باید اصلاح شود.

نکات، قبل عمل تزریق چربی:

برای بیمار یک روز قبل عمل سفالکسین mg500 بصورت هر 6 ساعت یکبار تجویز شده و تا یک هفته پس از تزریق چربی نیز ادامه پیدا نماید. در صورتی که بیمار دارای هر نوع آلرژی اعم از داروی، غذایی و… بود، باید به پزشک مربوطه اطلاع دهد.

بیمار باید از 2 هفته قبل از عمل تزریق، تمامی دستورات پزشک را رعایت نموده و پزشک را از تمامی داروهای مصرفی خود مطلع نموده و از مصرف غذاها و داروهایی که باعث رقت خون می شود خودداری نماید.

 

عمل تزریق چربی:

– زمان انجام عمل تزریق چربی 3 ساعت می باشد.

– عمل به صورت سرپایی انجام می شود.

– تزریق بی حسی در محل و در صورت اضطراب بیمار، داروی ضد اضطراب با تزریق داخل ورید یا داروی خوراکی انجام می شود که بیهوشی کامل نیست و فقط آرام بخش و خواب آور است.

– چربی از نواحی پهلو در آقایان و پهلویی ران در خانم ها تامین می شود. که در صورت کمی چربی این قسمت ها، چربی از قسمت اطراف ناف، باسن، تحتانی شکم و قسمت های داخلی زانو هم می توان برداشت نمود.

عوارض تزریق چربی:

معمولا عوارض تزریق چربی کم و در حد تورم و کبودی است که البته گذرا می باشد.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب عمل، استفاده از تکنیک های عمل برداشت چربی و تزریق آن به صورتی که چربی به دست آمده بیشتر زنده بماند و مهارت جراح بستگی دارد.

تزریق چربی به صورت

مراقبت های بعد از عمل:

– به مدت 48 ساعت بعد از تزریق، استفاده از کمپرس سرد و پس از آن استفاده از کمپرس گرم جهت کاهش و جذب ورم و کبودی. تا چند هفته بعد از تزریق از ورزش های سنگین اجتناب نمود.

– به مدت یک هفته محل برداشت چربی پانسمان می باشد و محل تزریق چربی بخیه زده نمی شود.

– مصرف میگو، ماهی و اگا3 و میوجات بخصوص آناناس تازه به دلیل ویتامین ث و ماده ملین جهت تسریع در جذب ورم و کبودی توصیه می شود.

– مصرف سفالکسین تا یک هفته بعد از عمل توصیه می شود و از استامینوفن جهت کاهش دردهای احتمالی استفاده شود.

– مصرف تمامی دارو های دیگر فقط تحت نظر پزشک صورت گیرد.

مقالات بعدی مارا در این زمینه  دنبال کنید

محقق و مترجم:

میلاد اسد بیگی

منبع :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + هفده =