تشخیص ایدز

تشخیص ۳۰ دقیقه‌ای اچ آی وی با بکارگیری «یواس بی»

تیم تحقیقاتی از دانشگاه امپریال کالج لندن و شرکت دی ان ای الکترونیکس نوعی فلش یواس بی ساخته اند که از یک قطره خون برای آزمایش «اچ آی وی» استفاده میکند.

این سیستم بعد یک سیگنال الکتریکی به وجود میاورد که هر رایانه یا سیستم دستی می‌تواند آن را خوانده و نتیجه را نمایش دهد.

بر مبنای این تحقیق که در گاهنامه Scientific Reports «» انتشار یافته، آزمایش یکبار مصرف مذکور در تشخیص میزان ویروس موجود در گردش خون فرد بسیار دقیق بوده و میتواند در کم‌تر از سی دقیقه برآیند را نمایش دهد.

با عنایت به معمول بودن فلش‌های یواس بی، میتوان از آن برای افراد مبتلا به اچ آی وی برای نظارت بر بیماریشان استفاده کرد و هم چنین برآیند را برای مدیریت موثرتر گرفتاران به این مریضی در مناطق دورافتاده به کار برد.

آزمایش اچ آی وی

فرآیندهای کنونی به منظور تشخیص میزان ویروس نقص ایمنی اکتسابی در خون فرد دست کم ۳ روز طول می‌کشد؛ زیرا نمونه‌ها بایست برای تحلیل به آزمایشگاه ارسال شوند.

مضاف بر آن، آزمایشات کنونی به منظور تشخیص وجود ویروس و نه میزان آن طراحی شده اند.

تشخیص شمار ویروس‌ها می‌تواند به نمایش کارکرد درمان ضد رتروویروسی بپردازد.به بیان سازمان جهانی تندرستی و بهداشت، دست کم دو میلیون نفر تا سال ۲۰۱۵ به برنامه‌های درمان ضد رترو ویروسی پیوسته اند.

این شمار به میانگین ۴۶ درصد بیماران اخذ کننده این مداوا در همان سال افزوده شده است.رویکرد جدید از یک تراشه گوشی همراه استفاده میکند و تنها به اندازه خیلی اندکی خون برای آزمایش احتیاج دارد.

این نمونه خون بر روی نقطه‌ای از سیستم گذاشته شده و در صورت وجود ویروس نقص ایمنی اکتسابی، اسیدیته آن تغییراتی میکند.

این دگرگونی بعد از آن به یک سیگنال الکتریکی تبدیل و به سیستم ارسال میشود که نهایتا توسط ۱ برنامه بر روی یارانه یا سیستم دستی قابل خوانش خواهد بود.

تشخیص ویروس نقص ایمنی اکتسابی

پژوهشگران برای این پژوهش، ۹۹۱ نمونه خون را آزمایش کرده و به نرخ دقت ۹۵ درصد دست یافتند.

میانگین زمان مورد احتیاج برای رسیدن به جواب در این سیستم، ۲۰ ۸ دقیقه بود.آن‌ها در حال بررسی برای بکارگیری این سیستم برای تشخیص ویروس‌های دیگر مانند هپاتیت هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 20 =