تشخیص سرطان با بزاق دهان

تست تشخیص سرطان در ده دقیقه در منزل

متخصصان به منظور تشخیص و درمان بدخیمی غول بیماری‌های کشنده راهها و شیوه‌های گوناگونی را کشف کرده اند که تازه‌ترین آن‌ها ابداعی جالب برای تشخیص سرطان در منزل با هزینه‌ای ناچیز است.

بکارگیری بزاق دهان در این شیوه برای تشخیص سریع سرطان موثرترین متریال است.

روش و راه تشخیص سرطان با آزمایش بزاق دهان

درصورتیکه این آزمایش ساده که منحصرا معادل حدود هفتاد و ۵ هزار تومان خرج دارد در دسترس همگان قرار گیرد در تشخیص سرطان تحولی اساسی ایجاد خواهد کرد.
پروفسور دیوید وانگ، استاد دانشگاه ایالت کالیفرنیا این آزمون تازه را در نشست سالانه کانون پیشرفت‌های علمی آمریکا که در واشنگتن برگزار شد معرفی کرد.
پروفسور وانگ و دسته محققانی که با او کار میکند دریافتند که در بزاق قطعاتی از آران ای (RNA) پیام رسان وجود دارد که می‌تواند تشکیل سرطان را نمایش دهد، به این جهت در صدد بر آمدند که بوسیله استفاده از این یافته، تست «نمونه برداری مایع» را به منظور تشخیص سرطان با بزاق ابداع کنند.

به بیان پروفسور وانگ، یک قطره بزاق آنقدر اطلاعات در خود نهفته دارد که با آزمایش آن می‌توان بمحض اینکه بافت سرطانی آغاز به رشد کرد آن را تشخیص داد:
“فقط با کم‌تر از یک قطره بزاق میشود در ده دقیقه این آزمون را انجام داد. زمانی در مطب دکتر درانتظار نوبت هستید میتوان این کار را کرد ”

تست تشخیص سرطان در منزل با بزاق دهان

“مزیت روش ما این است که فاقد درد و خونریزی است.

چنانچه روش معتبری برای ارزیابی نخستین ریسک بدخیمی وجود داشته باشد مردم میتوانند در داروخانه یا مطب دندانپزشکی نیز آنرا انجام دهند.

مهترین نکته تشخیص زودهنگام است ”
پروفسور وانگ امیدوار است در آتیه بتوان این آزمون را به منظور تشخیص همزمان چند سرطان به کار گرفت.
هم اکنون نمونه برداری از بافت مبتلا قطعی‌ترین روش تشخیص سرطان است و چنانچه نمونه برداری انجام شده و دی ان ای (DNA) بافت سرطانی معین شده باشد، با بررسی خون می‌توان انتشار سرطان در ساختارهای دیگر تن و بدن (متاستاز) را وارسی کرد ولی تشخیص نخستین سرطان با بررسی خون فعلا ممکن نیست.
به بیان محققانی که نمونه برداری مایع را ابداع کرده اند، دقت این شیوه در کارآزمایی‌های نخستین «تقریبا کامل» بوده است.
آزمایش این شیوه در آدم قرار است در سطح وسیعتر امسال در چین بر روی گرفتاران به سرطان ریه انجام پذیرد و انتظار می‌رود «نمونه برداری مایع» در ۲ سال آتیه مجوز سازمان خوراک و داروی آمریکا را اتخاذ میکند.
پژوهشگران امیدوارند این آزمون چهار تا ۵ سال دیگر در دسترس همگان قرار گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 7 =