ترکیب ژنی خوک و انسان!

جنین ترکیبی خوک و آدم برای نخستین بار تشکیل شد.

برای نخستین بار در تاریخ محققان موفق به ایجاد آزمایشگاهی جنین زنده حاصل از لقاح تصنعی آدم و خوک شدند. این دست آورد با تزریق سلول‌های بنیادی آدم به یک جنین تازه تشکیل یافته خوک بانجام رسیده است.

پژوهشگران برای نخستین بار اقدام به تشکیل جنین ترکیبی خوک و آدم کردند تا با بکارگیری برآیند آن بتوانند در سمت و سوی وصول به پیشرفتهایی در جهت یاری به پیوند اعضا به آدم قدم بردارند.

در این تست محققان، جنینی ترکیبی متشکل از آدم و خوک را درست کرده اند تا بتواننددر آینده‌ای نزدیک از اندام‌های حیوانی برای پیوند به اندام آدم کمک بگیرند.

این جنین تشکیل شده که قرار نیست متولد شود بخشی ازآن بافت انسانی و بخشی خوک است و برای نخستین بار توسط دانمشندان ایجاد شده است تا درصورت کامیابی در این تست، بتوان از آن به رویارویی با کمبود اندام برای پیوند به آدم رفت.

جنین ترکیبی آدم و خوک

جنین ترکیبی خوک و انسان

تشکیل جنین ترکیبی از خوک و آدم

تزریق سلول‌های بنیادی مورد بحث، منتهی به شروع تقسیم سلولی جهت تشکیل برخی اندام‌های اساسی انسانی چون قلب، کبد و اعصاب درون جنین خوک شده است.

متخصصین اعتقاد دارند که می‌توان به این شیوه اندام‌های حیاتی انسان‌ها را در درون بدن حیوانات ایجاد و در موقعیت‌ها لزوم به منظور انجام پیوندها مورد کاربرد قرار داد.

گروهی دیگر از محققان نیز بتازگی توانسته اند با سود گیری از راهکاری شبیه اقدام به رشد برخی اندام‌های موش خانگی درون بدن موش فاضلابی کنند.

در نهایت تزریق سلول‌های بنیادی، پانکراس طبیعی یک موش خانگی درون جنین موش فاضلابی تشکیل و رشد یافت.

بعد این پانکراس از تن موش میزبان خارج و با کامیابی به جسم موش خانگی مبتلا به دیابت پیوند زده شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =