علت ریزش ابرو و جوش های صورت و چال افتادن زیر چشم چیست؟

تغییر چهره و شناسایی بیماری ‌ها توسط آن

میدانید که یکی از شیوه‌های شناسایی بیماری ‌ها و اختلالات درون بدن برای طبیبان بررسی اعضای صورت است، بحث شناسایی بیماری از روی صورت و چهره سالهاست که طبیبان را یاری میکند بنابراین پسندیده‌تر است شما هم در این موزد زیادتر بیاموزید تا با آگاهی لازم و واجب و ضروری از پیدایش دشواری‌های جدی و بیماری‌های غیرقابل درمان جلوگیری نمایید. در این قسمت از سلامت زیبان تازه‌ترین مطلب پزشکی دیلی میل را خواهید خواند؛ مطلبی که در آن به چهار نشانه پرخطر که سبب تغییر چهره می‌شوند اشاره شده است.

چهار تغییر اضطراب انگیز در چهره و صورت

تیرگی زیر چشم، جوشهای مو دار، ابروهای توخالی، جوش ولکه‌های گونه‌ها میتواند منجر به دلواپسی و نشاندهنده دشواری هایی باشد تغییرات صورت بر اثر بالارفتن سن کاملا عادی است امامی تواند نشانه‌ی برخی مریضی‌ها باشددکتر سوزان متخصص امراض پوستی روز جمعه در دانشگاه پزشکی آمریکا در ارتباط با این دشواریها صحبت کرد.

تغییر چهره

چهار تغییر پرخطر چهره که می‌بایست شما را نگران کند.

اندک پشتی و ریزش ابروها

همانطور که میدانید با بالارفتن سن بیشتر موها اندک پشت و خشک میشود اما ابروها چطور؟ چرا بایست با ریزش ابروها نگران شویم و اینکه به چه علت اندک پشتی و نامنظم شدن رشد ابروها میتواند یک هشدار باشد؟

یکی ازعلل اندک پشتی ابرو کندن زیاد آن با موچین و حتی اندک کاری تیروئید می‌تواند باشد، دکتر سوزان می‌گوید. کم کاری غده تیروئید علائمی دائمی مانند ملال و خستگی و کسلی که در حالت سرماخوردگی دیده میشود دارد پس با دیدن این علائم به دکتر متخصص مراجعه نمایید و از اعتدال کارکرد تیروئید خود مطمئنم شوید. پوستتان حقیقتأ خشک میشود و در زمستان بیشتر از حداین رخ می‌دهد و بطور معمول یبوست پیدا میکنید، چنانچه همه این علائم را دارید به دکتر متخصص مراجعه نمایید تست خون دهید تا مشخص شودمبتلا به کم کاری غده تیروئید هستید یا نه

کورک (جوش‌های بزرگ) و خالهای قرمز روی گونه هامی تواند نشانه لوپوس باشد.

جوش‌های صورت یکی ازنشانه‌های اختلالات ایمنی بدن لوپوس است، بعضی افراد به آسانی قرمز می‌شوند که میتواند به دلیل اضطراب و نگرانی خجالت یا استفاده از الکل و خوراکی‌های تند باشداین اتفاق درخانم‌های پیر شاید به دلیل قطع عادت ماهانه یا همان یائسگی باشد که در بین چهل و پنج تا ۵۵ سال رخ میدهد.

دکتر سوزان بیان میکند چنانچه چانه و گونه قرمزی دارید که در تابستان تشدید میشود نشاندهنده اختلال لوپوس است؛ لوپوس بیماری پیچیده و تشخیص آن سخت است وروی قسمتهای گوناگون بدن اثر میگذارد از نشانه‌های دیگر این اختلال تورم مفاصل درد مفصل‌ها درد ماهیچه‌ای بی حالی و گاهی قرمزی صورت رابرمی شمارد چنانچه این علائم را دارید حتمابه دکتر بروید.

تغییر چهره

قرمزی گونه و چانه قسمتی از خطرناک‌ترین تغییرات چهره است.

پرمویی و جوش زدن غیرعادی صورت

موها و جوش‌های زیاد صورت هم نشاندهنده تخمدان حاوی کیست‌های متعدد است، موها و جوش‌های صورت به علت سندروم تخمدان حاوی کیست‌های متعدد اعتدال هورمون‌ها رابهم میریزد. از علت‌های دیگر پرومویی و جوشهای صورت میتوان ژنتیک، اضطراب و نگرانی و غرور جوانی را بیان کرد. گفتنی است تخمدان حاوی کیست‌های متعدد میزان هورمون تستوسترون را بالا میبرد این رویداد در بین زنان بسیار مرسوم است و از هر ۵ خانم ۱ نفر مبتلا به کیست داخل تخمدان است؛ در نهایت کیسه‌های درون تخمدان باتخمک‌ها احاطه می‌شوند دکتر سوزان توصیه میکند در حالت بروز چنین نشانه‌های یا علائمی قطعا به دکتر متخصص خانم‌ها مراجعه نمایید. از یاد نبرید که تخمدان حاوی کیست‌های متعدد درصد مبتلا شدن به دیابت تایپ دو و کلسترول را بالا میبرد پس درمان بموقع آن اهمیت خاصی دارد.

چال زیر چشم نمایانگر اختلال ساختار ایمنی بدن است.

چنانچه زیر چشم لکه‌های قرمز و تیره وجود دارد می‌تواند ازنشانه بیماری پوستی باشد البته کم خوابی و علت‌های دیگر در تیرگی زیر چشم تاثیرگذار است. دکتر ویلسون یکی از علائم آن را استفاده از نمک زیاد و آلرژی ‌های مزمن ذکر کرد که سبب بزرگ شدن عروق خونی اطراف چشم میشود اختلال نادر دستگاه ایمنی سبب ماهیچه درد کاستی وحتی فقدان تعادل در راه رفتن و ایستادن میشود، چنانچه شک دارید گرفتار این پیامد هستید به دکتر رجوع کنید تا ام ار ای تست خون و بافت برداری انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + نوزده =