روش جلوگیری از کشیدن سیگار موقع خواب

راهی برای متنفر شدن از کشیدن سیگار

برآیند یک وارسی و تحقیق جدید تایید میکند که انسان‌ها میتوانند در هنگام خواب از مسیر بکارگیری گوشی و شنیدن برخی مطالب آن‌ها را فرابگیرند.

پژوهشگران کالج «Pierre et Marie Curie» در پاریس می‌گویند حافظه آدم قادر به ثبت و فراگیری اطلاعاتی است که از راه حس شنوایی در وقت خواب اخذ میکند.

البته این امر در مراحل خاصی از خواب اتفاق میوفتد.

این پژوهندگان در جریان یک تست، اشخاص در حال خواب را پیش روی اصواتی با فرکانس‌های زیاد با شدت برابر به عقیده

الگوی تن این اصوات نیز متناوب بود.

آنها بعد از مسیر تحلیل واکنش‌های رفتاری و ثبت فعالیت‌های الکتریکی مغز پایدار کردند که اشخاص مورد آزمایش الگوهای اصوات پخش شده را یاد گرفته اند.

این رویداد در مقطعی از خواب اتفاق افتاد که سوژه‌های آزمایش بدن و چشمانشان را حرکت می‌دادند، بیشتر خواب می‌دیدند و تندتر نفس می‌کشیدند. البته فراگیری در جریان عمیق‌تر شدن خواب و مصادف با کاهش فعالیت عضله‌ها نیز رخ داد.

سیگار کشیدن

ارسال پیامدهای نامطلوب سیگار به مغز آدم

ولی مشکل اساسی این است که وقتی خواب بطور کامل ژرف میشود، روندی معکوس رخ می‌دهد و فرد آنچه را که در مراحل ابتدایی خواب آموخته فراموش میکند لذا شرط حفظ دانسته‌های وقت خواب این است که فرد پیش از ژرف شدن خوابش بیدار شود.

چالش دیگر اینست که کوشش به منظور وادار کردن شناسایی بیماری فراگیری در وقت خواب احتمال دارد هم بر کیفیت خواب اثرات منفی بگذارد و هم پیامدهای نامطلوبی برای مغز آدم داشت باشد و لذا هنوز مشخص نشده است هزینه‌های این کار مقرون به صرفه باشد لذا محققان فعلا قصد دارند از این روش استفاده‌های محدودی بعمل آورند و بعنوان نمونه از آن صرفا برای ارسال سیگنال هایی به مغز سیگاری‌ها برای متنفرشدن از سیگارکشیدن بهره ببرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =